Huvipuistoharrastuksenne alkaminen?

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Mikä puisto sytytti kipinän huvipuistoihin?

Linnanmäki
22
31%
Särkänniemi
25
35%
Tykkimäki
3
4%
Wasalandia
3
4%
Power Land
10
14%
Nokkakiven puisto
1
1%
Muu, mikä?
8
11%

Ääniä yhteensä: 72

HeXa
Linkkimestari

ViestiKirjoittaja HeXa » 6.1.2009 16:18

Oikeastaan lapsuudessa (lue: 80-luvulla) kävimme serkkujen kanssa vuosittain vähintään Särkänniemessä tuli käytyä myös useita kertoja Linnanmäellä , Mini Suomessa ja Wasalandiassakin kerran.

Oikeastaan uusi innostus lähti 2003 käytyäni PowerParkissa ja oikeastaan sen jälkeen, kun näin kuinka valtavalla nopeudella ja tinkimättömällä halulla puistosta pyritään saamaan laadukas. Tajusin myös, että siinä on yhden miehen unelma käynyt toteen ja hän hoitaa sitä kuin omaa lastaan.

Mikko L
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikko L » 6.1.2009 23:25

Varmaan siitä aikoinaan vekarampana kun Tykkimäki on tuossa lähellä ja tottakai sitä sitten tuli käytyä siellä. Myös muissa huvipuistoissa pienempänä tottakai ja siitähän se innostus tottakai kasvoi.

Mutta nykyään en kehtaisi itseäni kutsua harrastajaksi kun en ole näissä piireissä enään niin paljoa mukana.

Juho
Jäsen

ViestiKirjoittaja Juho » 25.3.2009 20:05

Minä hurahdin huvipuistoihin kunnolla viimme kesänä, kun kiersin Särkänniemen, Tykkimäen ja Linnanmäen puistot.

Zernestitär
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zernestitär » 19.4.2009 20:44

Pienenä (tai oikeastaan pienempänä/nuorempana) 3-6 vuotiaana kävimme perheen kanssa joka kesä Linnanmäellä. Tykkäsin siitä tosi paljon, mutta en päässyt kovinkaan moniin laitteisiin (koska olin niin pieni eikä äitini olisi muutenkaan minua päästänyt) ja huvipuistot eivät sen jälkeen moneen vuoteen erityisesti kiinnostaneet. Tietenkin manguin joka vuosi Lintsille ja luvan sainkin useimmiten, muttta sitten se vain jotenkin jäi.
Viidennellä luokalla menimme kuitenki luokkaretkelle Lintsille ja voin sanoa että se kuusituntinen on ehdottomasti yksi elämäni parhaita kokemuksia. En ollut käynyt kovinkaan monessa laitteessa ja kaikki oli uutta ja juhlaa. Sen jälkeen olen jankuttanut huvipuistoista ja erityisesti Linnanmäestä niin paljon että sekä kavereilleni että perheelleni että heidän hermonsa ovat joutuneet kovalle koetukselle :D. Aina kun joku puhuu huvipuistoista olen aivan innoissani ja päivästäkin tulee jotenkin mystisesti parempi kun pääse keskustelemaan vuoristoradoista ja turvakaarista.
Huvipuisto.netin kautta kai sitten löysin tämän sivuston viime syksynä ja luinkin jotain keskusteluja. En kuitenkaan liittynyt, koska ajattelin että joutuisin mukaan johonkin kamalaan huvipuistomafiakaappaukseen ;D. Tiedostin kuitenkin että se olisi erittäin epätodennäköistä, mutta ajattelin kuitenkin, että foorumi olisi tarkoitettu vain sellaisille huvipuistofanaatikoille jotka ovat kiertäneet kaikki maailman puistot vähintään viidesti. Niin tänne rekisteröityminen sitten jäi.
Kevään edetessä olen ollut superhyper innostunut toukokuisesta Särkänniemeen tehtävästä luokkaretkestä joten olen lukenut huvipuistojen sivuja ja huvipuisto. netiä niin paljon että osaan kohta kaikki tekstit ulkoa. Omankin sivuni tai sellaisen alun olen ainakin tehnyt Linnanmäkeen liittyen tietenkin.
Eilen kuitenkin tajusin, että tarvitsen sellaisen sivun jossa saa puhua huvipuistoista. Niinpä muistin tämän ja rekisteröidyin.
Siinä oli minun vähemmän huikea huvipuistohistoriani, vaikka tuskin se ketään kiinnosti. :D Ja sori kun vähän poikkesi aiheesta.
Mutta äänestykseen vastasin tietenkin Lintsin ;D
Kun et tiedä mitään ja tiedät, ettet tiedä mitään, tiedät enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään

Jukkapalmu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jukkapalmu » 20.4.2009 7:43

Taisi tossa viime kesänä lintsillä alkaa tämä minun "huvipuistokiinnostukseni"
kun pääsin vihdoin ja viimein kokeilemaan yli 140cm laitteita (onneksi oli kengät jalassa :D ). Ja ei en ole mikään 7v vaan olen alikasvuinen joka on ollut välillä mielestäni hyvin rasittavaa. Joten näin se kiinnostus huvipuistoja kohtaan alkoi.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 20.4.2009 8:16

Oma "fanaattinen" huvipuisto harrastamiseni alkoi 15-vuotiaana kuin ensimmäisen kesän olin Linnanmäellä töissä. Silloin ravattiin joka kesä kaikki Suomen huvipuistot vähintäänkin kertaalleen läpi. Huvipuisto.netin sivustoa tuli luettua silloin aikoinaan varsin ahkerasti Zernestitären tyyliin ja sitä kautta löysin tieni myös ensimmäiselle foorumille. Nykyään ovat työ ja harrastus sotkeutuneet niin mukavasti yhteen, että sitä harrastamispuolta täytyy hakea ulkomailla olevista puistoista...
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

antti
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja antti » 20.4.2009 13:34

Minulla tämä huvipuisto hurahdus tai pikemminkin vuoristoratahurahdus alkoi noin 5 vuotta sitten kun olimme koulun kanssa särkkiksessä. Tuota ennen en oikein uskaltanut sellaisuun isoihin vuokkeihin mennä. Tornadossa istuessani löi sydän todella kovaa ja ensimmäisen alamäen jälkeen se adrealiinipuuska koukitti näihin mahtaviin laitteisiin. Sen jälkeen niitä puuskia halusi vain kokea enemmän ja enemmän.

Åryts
Jäsen

ViestiKirjoittaja Åryts » 20.4.2009 14:54

Minulla kipinän sytyttänyt puisto on ehdottomasti ollut Linnanmäki.

Kävimme siellä vanhempieni sekä Helsingissä asuvien serkkujeni kanssa lähes joka kesä silloinkin kun olin aivan pieni. Olen myös aina ollut melko pitkä ikäisekseni, joten pääsin "isoihin" laitteisiin jo melko nuorena. Koskaan ei onneksi kielletty menemästä mihinkään.

Olen ollut aktiivinen huvipuistokävijä jo varmasti yli kymmenen vuoden ajan, ja edelleen vuotuisena perinteenä on käynti vähintään yhdessä huvipuistossa per kesä.
And now for something completely different.

ananas
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja ananas » 3.5.2009 9:03

Aloitin huvipuisto hulluuden 2008. Kävin pwerlandissa perheen kanssa.

huvipuistopoika
Jäsen

ViestiKirjoittaja huvipuistopoika » 6.5.2009 17:46

Pienestä (3 vuotiaasta) asti olen huvipuistoista pitänyt ,ja se alkoi linnanmäestä. Siellä oli niin hauskaa. Kun olin vähän vanhempi ,niin sitten se hulluus vasta alkoi. Ja kohta olin jo lukemassa tätä foorumia. Sitten rekisteröidyin tänne.
Joopa

finman
Jäsen

ViestiKirjoittaja finman » 6.5.2009 21:13

Särkänniemi sytytti :thumbsup: pakko päästä melkein joka vuosi

huivioitus
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja huivioitus » 7.5.2009 15:10

Ei minua tarvinnut sytyttää.Heti kun pääsin huvipuistoon,niin olen siitä asti tykkänyt niistä :wub: Tosin nyt kun on ollut muutaman vuoden yli 140,niin onhan ollut paljon hauskempaa kuin pienenä :thumbsup:
Menen Kesällä Särkkään ja Lintsiin Ainakin =)

Oliver
Jäsen

ViestiKirjoittaja Oliver » 3.7.2009 21:22

Wasalandiasta
Kiikkuu kiikkuu kiikkuu.....

Dragon Khan
Jäsen

ViestiKirjoittaja Dragon Khan » 15.7.2009 16:20

Jaa, taisi olla vuonna 2000, kun kävin Särkänniemessä ja... pääsin Korkkiruuviin, joka oli silloin joku ihan järkyttävän siisti vehje.
Sitten kun palattiin kotiin, niin vanhemmat näytti tietokoneelta kuvia jostain uskomattomasta vuoristoratataivaasta, eli Six Flags Magic Mountainista. Niin ja sitten sain ensimmäisen RCT:n ja se olikin siinä.

Viime vuonna kävin kyseisessä Magic Mountainissa ja... Cedar Pointissa.
Power of the dark side!

vuoristoratafani
Jäsen

Re: Huvipuistoharrastuksenne alkaminen?

ViestiKirjoittaja vuoristoratafani » 25.4.2015 11:38

Kun vuonna 2012 kävin ensimmäistä kertaa Särkänniemessä, (joka oli ensimmäinen huvipuistoni koskaan) aloin heti kiinnostua huvipuistoista. Seuraavina päivinä otin selvää muista huvipuistoista ja katsoin videoita niistä.

Paluu