Mustekala kirjoitti:Anac0nda kirjoitti:Lopputuloksesta huolimatta kyseessä oli kuitenkin mahtavat kisat ja paljon hyviä kappaleita. "Hankittuani" kappaleet voin todeta, että kyllä useimpia niistä kuuntelee mielellään.
![[Tyytyväinen] :happy:](./images/smilies/happy.gif)
Sinäkin siis olet hurahtanut ostelemaan Euroviisu-levyjä!
Ei ollut tänäkään vuonna niin montaa hyvää biisiä että vaivautuisin ostamaan levyn vaikka pitkäaikainen viisuharrastaja olenkin. Sain biisit yhdeltä kaverilta jolla on alkuperäinen levy. DVD:n saatan ostaa myöhemmin tarjouksesta.
Olen ollut Teräsbetonin fani demoajoilta saakka ja minusta oli hienoa että olivat mukana kisassa vaikka Missä miehet ratsastaa ei mielestäni olekaan heidän paras biisinsä. Se oli kuitenkin huomattavasti parempi kuin suurin osa viisuista tänä vuonna ja he esiintyivät hienosti ja niinpä huono sijoitus oli toki pettymys. Mutta mikä tärkeintä: TB itse koki kisat kokonaisuutena kuitenkin positiivisena juttuna ja minun viisuvuoteni oli heidän osallistumisensa ansiosta erityisen mielenkiintoinen.
Minusta viisuissa yleensäkään tärkeintä ei ole se kuka voittaa vaan se että sieltä voi tehdä loistavia musalöytöjä (kuten The Ark viime vuonna Ruotsin karsinnoista ja King of Trolls tänä vuonna Norjan karsinnoista) ja nykyään tärkeitä ovat myös viisukaverit joita olen saanut viisuharrastukseni myötä ja joiden kanssa tavataan ja pidetään monin tavoin säännöllisesti hauskaa. Onko kukaan teistä viisuista kiinnostuneista muuten käynyt/jäsenenä Viisukuppilassa?
Tämänvuotisista biiseistä kolahti parhaiten Bosnia-Hertsegovina ja nimenomaan itse biisi, esitys oli vähän sekava. Pidin myös mm. Albaniasta ja Israelista (vaikkakin se lauluun väkisin ängetty enkunkielinen pätkä häiritsi) ja täytyy myöntää että pidin myös Espanjasta. Se olikin ainoa huumoribiisi joka iski.
Voittajasta en tykännyt. Kuitenkin Venäjän voitto oli minusta kivempi juttu kuin jos voittaja olisi ollut Kreikka tai Ukraina joista kummastakaan en tykännyt (Kreikasta tykkäsin aluksi jonkun verran mutta sittemmin biisi alkoi ärsyttämään ja live-esityskään ei minusta ollut onnistunut) ja jotka kummatkin ovat jo voittaneet kertaalleen tällä vuosituhannella. On aina mukavaa kun joku maa saa ensimmäisen voittonsa vaikka tietenkin myös itse biisin pitäisi olla hyvä ja voiton siten ansaittu. Tänä vuonna olisin suonut voiton mieluusti vaikkapa Portugalille joka on ollut mukana kisassa pitkään eikä koskaan vielä voittanut ja mikä tärkeintä: heillä oli kerrankin oikeasti hyvä biisi joka hakkas Dima Bilanin uikutuksen mennen tullen.
Hyvää Venäjän voitossa on toivottavasti se että he toivottavasti voiton nyt saatuaan lopettavat yliyrittämisen ja toivon mukaan myöskään Dima Bilanin ei tarvi tehdä enää paluuta kun se voitto nyt sitten napsahti.
Muttä hähää, Lordilla on vieläkin finaalin piste-ennätys! Olen vieläkin niin onnellinen että voitimme juuri sillä biisillä kun se on vaan niin käsittämättömän hyvä enkä usko kyllästyväni siihen koskaan.
![[Rakastunut] :wub:](./images/smilies/wub.gif)
Lordin voitto sai minut kiinnostumaan myös heidän muusta tuotannosta ja tykkään kyllä.