Realistinen kauhu huvipuistolaitteissa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Onko vastaan tullut vielä laitetta jonka kyytiin et ole uskaltanut mennä? (jos vastaat kyllä, niin kerro yksi laite jossa näin kävi)

Kyllä
13
57%
Ei
10
43%

Ääniä yhteensä: 23

Ilari
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ilari » 25.4.2013 20:40

Ville H kirjoitti:Lisebergissä ei ole kuulemma ongelmia Live-kummittelioiden kohtelun kanssa.

Niinkuin ei varmaan eräässä akselissakaan ollut mitään ongelmaa :viheltelee:
5... 4... 3... 1... OFFBLAST!

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 27.4.2013 9:51

Ville H kirjoitti:Pia ja Kentsu, kun olette käyneet Spökhusetissa oletteko koskaan olleet tietoisia että kummittelioita kohdellaan väkivaltaisesti ja huonosti. Työntekiöitä ollaan pahoinpidelty ja potkittu ja lyöty. --- Käy sääliksi työntekiöitä :ermmm: Lisebergissä ei ole kuulemma ongelmia Live-kummittelioiden kohtelun kanssa.

Heh, meillä on Pian kanssa ihan omakohtaista kokemusta "nyrkkeilysäkkinä olemisesta". :P

Ehdottomasti pahin kokemukseni oli Espoon Kilonpuiston koululle kaksi kertaa järjestämäni Halloween-kummittelu, jonka aikana lapset innostuivat "hieman" liikaa ja alkoivat kohtelemaan meitä live-kummituksia TODELLA väkivaltaisesti. Foorumin Stuffikin oli mukana.

Yhdessä vaiheessa meikältä oli mennä hermot, kun yksi tietty pikkujätkä ihan tarkoituksellisesti kerjäsi verta nenästään. Onneksi pikkujätkällä oli nopsat jalat - sillä muuten olisi joutunut roikkumaan korvistaan parvekkeen kaiteeseen. ;)

Orlochlessin Tornissa en ole itse joutunut väkivallan kohteeksi, mutta Pialla taitaa olla omakohtaista kokemusta livekummittelusta 2005. (En muista tarkkaan tuota juttua...). Tornin somistuksia ja hahmoja kyllä runneltiin yhdentoista kesäkauden aikana niin paljon, että senkin voi laskea "väkivallaksi".

Lisää Kilonpuiston Halloweeneistä: http://www.kentsuproductions.com/suomi/ ... _main.html

:) KEN
Viimeksi muokannut KennethSundberg 27.4.2013 10:10, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 27.4.2013 10:01

Miksi ihmiset kohtelevat noin törkeästi Live-kummittelioita :ermmm: Se on heidän työtään niin kuin muutkin huvipuistotyöt. Onneksi Gröna Lund on parantunut nykyään henkilökunnan turvallisuutta Spökhusetissa. Eivät ne Live-kummitukset mitään pahaa tee, miksi pitäisi sitten heille tehdä sitä mitä he eivät ole tehneet :(

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 27.4.2013 10:30

Ville H kirjoitti:Eivät ne Live-kummitukset mitään pahaa tee

Eivät tee - MUTTA kun semmoinen pikkupelon ja hysteerisen hauskan sekoituksena syntynyt paniikki iskee pienempäänkin ihmisryhmään, eivät ihmiset enää käyttäydy "loogisesti". ;)

Itse tuolla Grönalundin kauhutalossa käydessäni OLIN jo valmiiksi peloissani, koska - kuten jo aiemmin sanoinkin - en itse pidä live-kummituksista ja aidosti pelottavista läpikävelyistä laisinkaan. Pia voi tulla kertomaan oman perspektiivinsä siihen, miltä tuntuu kun Ken repii toiseen suuntaan ja joku muu toiseen suuntaan. ;) En tunnusta olleeni "hysteerinen", mutta nuo useimmat Grönan kauhutalon osuudet jäivät mieleeni todellakin sellaisina joissa suuri lauma ihmisiä kiljuu yli sallittujen desibelien eikä halua liikkua yhtään mihinkään. Tuommoiseen "tekohysteeriin" ja "leikkipaniikkiin" joutuminen edesauttaa sitä idioottimaista käytöstä valitettavan hyvin.

Vielä kun ne livekummittelijaörkit ovat jotain tämän näköisiä (kuvitelkaa ympärillä säkkipimeys ja fluorisoivia värejä), niin vähemmästäkin normaali ihminen joutuu paniikkiin.

Kuva

Lisäsin tuohon ylempään viestiini linkin Kilonpuisto-kummittelusta kertovalle sivulleni...

Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 27.4.2013 12:01

Nyt kun kerran on puhetta livekummittelusta, niin mitenkä on tuon lintsin (entisen) kummarin laita. Monesti olen lukenut ja kuullut puhuttavan ''elävistä kummituksista'', mutta ikinä ei ole niitä kummarissa tullut vuosien saatossa vastaan. Jopa laitteen lastausalueellakin oli muistaakseni kyltti varoittaen noista elävistä kummituksista. Onko kellään tullut moisia vastaan lintsin kummitusjunassa?

Itseasiassa kiehtova idea olisi sellainen, että junassa olisi vain harvoin ja valittuina aikoina ollut livekummittelija. Kummittelun kohteeksi joutunut tyyppi kertoo kokemastaan peloittelusta muille, mutta seuraavalla kerralla livekummittelua ei mystisesti olekkaan... Siitä voisi jopa syntyä urbaaneja legendoja. jos nyt ymmärsitte mitä tarkoitin :P.

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 27.4.2013 23:43

Minä kirjoitti:Monesti olen lukenut ja kuullut puhuttavan ''elävistä kummituksista'', mutta ikinä ei ole niitä kummarissa tullut vuosien saatossa vastaan. --- Onko kellään tullut moisia vastaan lintsin kummitusjunassa?

On tullut - ja se yksi ainoa kerta riitti saamaan aikaan nolon aikuisiän trauman, joka on edelleenkin päällä aina kun kummariin menen...

Minä kirjoitti:Itseasiassa kiehtova idea olisi sellainen, että junassa olisi vain harvoin ja valittuina aikoina ollut livekummittelija.

Kyllä se noin Linnanmäellä meni. Kummitusjunan laitekuskit eivät juuri koskaan (*) varmuudella tienneet, oliko sisällä kummittelijaa. Olen ymmärtänyt, että kummittelijat eivät olleet varsinaisesti Linnanmäen työntekijöitä - ja menivät ja tulivat ihan omien aikataulujensa mukaan.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että mikäli livekummittelua minkään huvipuiston kummitusjunassa tms. harrastetaan, on siitä oltava sekä laitehenkilökunnalla että asiakkaalla varma tieto.

(*) Silloin kun minä maksavana asiakkaana asiasta tiedustelin, ja ainakin pari kertaa kesän aikana.

Juuso
Moderaattori

Re: Realistinen kauhu huvipuistolaitteissa

ViestiKirjoittaja Juuso » 21.4.2016 10:36

Nyt vaikuttaa mielenkiintoiselta! Marian sairaalaan avataan aikuisten kauhukokemus! Meinaako joku käydä kokeilemassa?

http://nyt.fi/a1461033584561?ref=hs-fprio-C1

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 11.9.2016 19:25

En ole kauhun ystävä ja jännitin jo Roopen tivolin kummarissa, jossa ei ollut juuri muuta kuin kuvioita seinillä. :rolleyes: Enkä halua mennä varsinkaan mihinkään, missä en voi olla ihan varma, ettei minuun kosketa yhtään millään. Ei siis millään kumilangoilla tai ilmapuhalluksellakaan. Viimeksi Sariolassa oli pimeässä joku koskemassa päähän ja koputtelemassa olkapäälle ja minä kiljuin, enkä uskaltanut katsoa mihinkään. Nolotti, kun vieressä oli kuitenkin 6-vuotias tytärkin. Eli mitkään kauhulaitteet tai -kohteet (tai -kirjat ja -elokuvat) eivät ole omia suosikkejani.

Muita, joihin en ole uskaltanut mennä, ovat olleet nyt vanhemmalla iällä jotkut vinhaa vauhtia pientä ympyrää pyörivät ja sellaiset, joissa pysytellään pidempi aika kerrallaan pää alaspäin. Sellainen tuntuu nykyään turhan epämukavalta, enkä viitsi itseäni kiusata.

Tuo Marian sairaalan kauhukokemus vaikuttaa kyllä hienolta kokonaisuudelta.
"Nyt otetaan rauhallisesti eikä anneta tosiasioiden sekoittaa meitä!"

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 7.11.2016 9:01

No nyt ei ole Mestaritallissa pidetty kauhukokemus mennyt kaikilta osin ihan nappiin: http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... aa/6153642 Jos tuota ilmeisesti yhden näyttelijän ylilyöntiä oteta huomioon, niin vaikuttaa taas hyvin jännittävältä. En silti itse uskaltaisi osallistua.

jukkiz
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja jukkiz » 5.3.2017 20:01

Särkänniemen X. Näytti liian pelottavalta.

Gabriel
Jäsen

ViestiKirjoittaja Gabriel » 4.4.2017 14:17

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe omalla kohdallani. Itse olen sellainen ollut aina, että en etukäteen ole osannut mitään laitteita pelätä, kaikissa Suomen laitteissa käyty ja lähinnä sen kokemuksen perusteella sitten päättänyt että mihin en todellakaan toista kertaa itseäni tunge :D :D

Ei sinänsä yhtään liian extremeä tullut vastaan, mutta se laite jossa eniten olen pelännyt niin että on meinannut todellinen paniikki iskeä päälle, on linnanmäen kingi. Mulla on todella paha korkeanpaikan pelko, joten siellä ylhäällä kökkiminen tuntui ikuisuudelta.. Toinen paha on buuster powerissa, pelottavin hetki on se, kun joutuu odottelee siellä yläilmoissa kun toista vaunua lastataan. Voi sitä helpotuksen tunnetta aina kun laite vihdoin lähtee liikkeelle :DD :DD

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 21.7.2018 10:58

Minulla taas ei ollut Kingissä tai Boosterissa mitään hätää, mutta eilen ensimmäistä kertaa kokeiltu Ukko taisi olla ensimmäinen, mikä ehti saada sellaisen "voihittovoihittovoihittovoiHITTO"-fiiliksen aikaan siinä ensimmäistä ylämäkeä noustessa. Se oli tähän mennessä hurjin huvipuistokokemus, noin niinkuin fyysisessä mielessä. Mutta menisin uudestaan. :mrgreen:

Paluu