Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Jussunen
Jäsen
Viesti:

Re: Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

ViestiKirjoittaja Jussunen » 30.4.2019 21:30

Kuva
Taiga Linnanmäen Hupioppaan kartalla. Tästä näkyy Taigan rakennuksien muodot (jotka olivatkin jo pääosin selvillä) ja Taigan kaupan sijainti.

Villi veikkaus: tuleekohan uloskäynti kaupan kautta ja sieltä Kyöpelivuoren Hotellin uloskäynnille, joka toimisi samalla molempien laitteiden uloskäyntinä. Tämä voisi olla mahdollinen sen takia, että en muista nähneeni tuossa rakennuksessa minkäänlaista ovea ja tuo Taigan päärakennuksessa edestä katsottuna vasemmalla puolella oleva sisään-/uloskäynti on melko kaukana ja huonossa sijainnissa uloskäynniksi, jos kaupan kautta halutaan asiakkaat kierrättää. Veikkaisinkin, että siitä tulee tämä "fast pass -jono" eli Linnanmäen nimellä Oikopolku.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 2.5.2019 10:07

https://www.youtube.com/watch?v=PFjvMLIpCC0

Uusi ''Taigan tekijät'' osa on täällä. Budjettia markkinointiin ei vielä näköjään ole nostettu, mutta silti tämä osa tarjoaa varsin mukavan katsahduksen Taigan teemoitukseen. Mielenkiintoista on esimerkiksi se, että jonotusalue on kuullemma osin maan alla :). Videon lopussa myös vilahtaa luonnoskuva asemasta.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 2.5.2019 10:24

Jännä jos jonotusalue jotenkin menee maan alle. Kuvien perusteella olisin veikannut että jonotusalue tulee olemaan aika lyhyt, sisään mennään tuosta Taigan logon edestä menemällä vasemmalle, ja käytännössä kävellään suoraan laiturille. Näin olisin ainakin veikannut itse. Se minne alaspäinmenevät rappuset Taigan longon edessä oikealle johtavat on itselleni täysi arvoitus. Tietääkö kukaan? Onko sen "Oikopolkun" sisäänkäyti vielä tiedossa?

Tuolla uudella Taigan Tekijät videolla oli kyllä se hyvä puoli, että siinä vilahtaa hiukan Taigan teemoituskuvia. Mutta tuttuun tapaan Lintsi pätkäisee kaikki mielenkiintoiset videot poikki heti kun jotain mielenkiintoista vilahtaa ruudulle. :rolleyes:

Juhani32
Jäsen

ViestiKirjoittaja Juhani32 » 2.5.2019 11:42

JP kirjoitti:Jännä jos jonotusalue jotenkin menee maan alle. Kuvien perusteella olisin veikannut että jonotusalue tulee olemaan aika lyhyt, sisään mennään tuosta Taigan logon edestä menemällä vasemmalle, ja käytännössä kävellään suoraan laiturille. Näin olisin ainakin veikannut itse. Se minne alaspäinmenevät rappuset Taigan longon edessä oikealle johtavat on itselleni täysi arvoitus. Tietääkö kukaan? Onko sen "Oikopolkun" sisäänkäyti vielä tiedossa?

Tuolla uudella Taigan Tekijät videolla oli kyllä se hyvä puoli, että siinä vilahtaa hiukan Taigan teemoituskuvia. Mutta tuttuun tapaan Lintsi pätkäisee kaikki mielenkiintoiset videot poikki heti kun jotain mielenkiintoista vilahtaa ruudulle. :rolleyes:

Ainakin tässä piirustuksessa ( https://asiointi.hel.fi/arska/largethum ... 820-18.png ) on merkitty oikeanpuoleiselle laiturille porttien näköiset rakennelmat. Maanalaiset jonotilat voivat tietysti kiemurrella paljonkin mutta itse pidän noita portaita tavallisen jonon aloituspaikkana. Jono menisi sitten loppujarrujen alla ja nousee ylös siellä radan väliin jäävällä alueella. Oikopolku voi olla se vasemmalle menevä ramppi, josta otetaan aina x määrä asiakkaita kyytiin ennen porttien aukeamista.

Poistumislaituri on taas se Kyöpelinvuoren puoleinen, jossa on lahjatavarakauppa lähellä ja sieltä jostain takaa ulos hotellin oikealta etukulmalta, mutta onko siellä mitään oviaukkoa?

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 2.5.2019 12:52

Juhani kertoi hyvin jonotusalueen kulusta. Eiköhän hänen kertoma olekin todennäköisin vaihtoehto sille. Huomisen eilen, että tuossa Shop Taigan ja Kyöpelivuoren Hotellin vieressä ei ollut ovea, mutta väliaikainen lastulevy estämässä pääsyn, joten siihen varmaan tulee tuo Taigan uloskäynti (uloskäynti kulkee kaupan kautta).

Kuva
Tässä kuvankaappaus noista Taigan tekijöissä nähdyistä piirustustuksista. Tästä voi nähdä, että asemalla on muun muassa katto tehty taivaan näköiseksi, sinne tulevat tukipilarit maalattu puun näköiseksi ja yleisestikin puu on hyvin vahvana teemoituksessa, mikä ei ole omasta mielestäni ollenkaan huono asia. Alhaalla näkyvät kuvat voisivat olla Taigan alueelle tulevia kasveja/istutuksia ja näistä puut saattavat olla puulajeja, jonkalaisiksi kaikki maalaukset yms. tehdään.

Karvamoto
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Karvamoto » 7.5.2019 11:29

Sain tänään otettua kuvan missä taiga suorittaa rataa tophatin kohdalla ilmeisesti ovat testanneet jo ensimmäisen launchin ja kaikki on muut elementit ennen tophattia :D :DD :DD
Liitteet
Screenshot_20190507_122537.jpg

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 7.5.2019 13:19

Karvamoto kirjoitti:Sain tänään otettua kuvan missä taiga suorittaa rataa tophatin kohdalla ilmeisesti ovat testanneet jo ensimmäisen launchin ja kaikki on muut elementit ennen tophattia :D :DD :DD

Kiitos kuvasta! Eilen ilmeisesti alkoi "ensimmäiset kahden laukaisun testit" En valitettavasti päässyt kuvaamaan, mutta enköhän satu näkemään jossain vaiheessa testiajot ja nopsasti nappaamaan kameran käyntiin.

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 7.5.2019 16:47

Olen menossa Linnanmäelle 5.6.2019 ja voin sieltä tarvittaessa jotain kuvamateriaalia hommata jos pystyn ja ehdin ;)

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 7.5.2019 21:05

Itse todistin eilen maanantaina, kun ensimäistä laukaisua testattiin :D. Silloin juna kyllä vieri takaisin asemalle. Näköjään on päässyt turvallisesti seuraavalle launchille :cool:. Kyllä se tästä lähtee!!

Karvamoto
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Karvamoto » 8.5.2019 12:25

Julkaisinn video YouTubeen missä taiga testaa toisen launchin jälkeen :DD :cool: https://m.youtube.com/watch?v=OYgAX5Muq4s

Näin Näin myös tänään että koko rata mentiin läpi en jaksanut vain kuvata :DD

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 10.5.2019 22:12

Kuvasin tänään puiston puolelta pari videota Taigan testiajoista :P. Pahoittelen surkeaa laatua.

https://www.youtube.com/watch?v=6E17ZfUiL8M

https://www.youtube.com/watch?v=XG4wZ4F4DNs

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 10.5.2019 22:39

Mikä tyyt tyyt ääni kuuluu tässä videossa kohdassa 0:12?

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 10.5.2019 22:44

Kokona11 kirjoitti:Mikä tyyt tyyt ääni kuuluu tässä videossa kohdassa 0:12?

Ei kuulunut Taigasta :). Kyseessä on puhelimeen tullut wappiviesti samalla, kun kuvasin videota.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 11.5.2019 2:46

Minä kirjoitti:Kuvasin tänään puiston puolelta pari videota Taigan testiajoista :P. Pahoittelen surkeaa laatua.

Kiitos tästä :o Hyvä video silti! Ulkomaisilla foorumeilla epäiltiin että Taiga tulee olemaan hieman hidas mutta tän perusteella ei näin, ja on vielä kylmä päivä ja vasta testit!

Jännitys ja odotus nousee :D

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 11.5.2019 12:38

En olisi uskonut tämän tapahtuvan!!! :eek:
Sain reilusti yli kymmenestä kuvakulmasta noin klo 12.00-13.00 kuvaa Taigan testiajoista. Vaunuja lähetettiin noin 13 kertaa tänä aikana. Yritän saada videon tänään editoitua ja huomenna julkaistua. Tämän ja erään työmiehen perusteella testiajoja tehdään klo 7.00 - 13.00 ainakin arkena ja lauantaisin. Klo 12.30 - 13.00 testiajoja tapahtui melkein putkeen. Sitä ennen oli vain kaksi lähtöä 12.00 aikoihin.

Paluu