Särkänniemi 2019

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

JP
Jäsen

Re: Särkänniemi 2019

ViestiKirjoittaja JP » 12.4.2019 18:08

Arttu kirjoitti:... myös tamperelaisille keskustan asukkaille tärkeän siluetin säilyttäminen ja taas sen rikkominen uudella rakentamisella on outoa. Miksei olisi voinut torni laittaa vaikka niin, että kaupunkiin ei näkyisi tornista niin paljoa, jos se olisi vaikka Näsinneulan takana.

Minä taas olen juuri päinvastaista mieltä. Minusta mitään pudotustornia ei saisi laittaa aivan Näsinneulan viereen tai läheisyyteen. Muutenhan se pudotustorni näyttäisi aika surkuhupaiselta koonsa takia jos vieressä seisoo 168m korkea rakennus. Paremman näkyvyyden (ja huomion) Boomin kaltainen laite saa hiukan kauempana Näsinneulasta siis.

Hype jo tavallaan kerran "pilasi" Särkän yleisnäkymän, joten ei tuo Boom siinä vieressä kovin hassulta näytä. Tosin jos itse olisin saanut päättää, niin olisin laittanut Boomin ihan tuonne Särkän kärkeen, sinne Tyrskyn toiseen päähän. Sieltä olisi avautunut kerrassaan upeat maisemat juuri Boomin kaltaiselle laitteelle. Tosin siellä tuulet voisivat olla jo paljon isompi ongelma noin korkealle laitteelle.

Metro
Jäsen

ViestiKirjoittaja Metro » 12.4.2019 20:05

JP kirjoitti:Minä taas olen juuri päinvastaista mieltä. Minusta mitään pudotustornia ei saisi laittaa aivan Näsinneulan viereen tai läheisyyteen. Muutenhan se pudotustorni näyttäisi aika surkuhupaiselta koonsa takia jos vieressä seisoo 168m korkea rakennus. Paremman näkyvyyden (ja huomion) Boomin kaltainen laite saa hiukan kauempana Näsinneulasta siis.

Samaa mieltä. Tosin edelleen olen enemmän huolissani siitä, ettei Särkänniemen ikonisimman rakennuksen, Näsinneulan, siluettia pilata välittömässä läheisyydessä olevilla häkkyröillä.

JP kirjoitti:Hype jo tavallaan kerran "pilasi" Särkän yleisnäkymän, joten ei tuo Boom siinä vieressä kovin hassulta näytä. Tosin jos itse olisin saanut päättää, niin olisin laittanut Boomin ihan tuonne Särkän kärkeen, sinne Tyrskyn toiseen päähän. Sieltä olisi avautunut kerrassaan upeat maisemat juuri Boomin kaltaiselle laitteelle. Tosin siellä tuulet voisivat olla jo paljon isompi ongelma noin korkealle laitteelle.

Vähän samoilla linjoilla sen suhteen, että vaikuttavuuden ja näkymien kannalta sijainti Hypen vierellä ei ole paras mahdollinen. Toisaalta hyvänä puolena on se, että alueella on nyt ns. hurjien laitteiden keskittymä (X, Hype, Boom), mikä toivon mukaan hiukan tasaa jonoja näiden välillä. Tuulten puolesta Boomin sijainnilla tuskin on merkitystä. Pahimmin tuuleen ottaa kiinni tornin huipulla oleva Boom kyltti ja siihen käy tuuli ihan samalla tavalla, oli sijainti missä hyvänsä (kunhan ei ole Näsinneulan takana tuulensuojassa).

Metro
Jäsen

ViestiKirjoittaja Metro » 12.4.2019 21:00

Samulila kirjoitti:
Minä kirjoitti:
Yllättävintä oli se, että Boomin kerrotaan olevan suurin hankinta elämyksellisesti (Mitä se sitten tarkoittaa) sitten Tornadon.

Aika mainospuheelta kuulostaa, mutta erikoisesti kyllä vähätellään tällätavalla esimerkiksi X:n ja Hypen elämyksellisyyttä... Mutta ihan kiva että myönnetään että Tornado on edelleen se Särkänniemen lippulaiva.

Kyllähän tuo Seppälän kommentti kuulostaa ensi alkuun varsin erikoiselta. Mutta laitetaanpas tähän koko lainaus:

Iltasanomat kirjoitti:– Boom on sisällöllisesti ja elämyksellisesti suurin uudistuksemme sitten 2001 käyttöön otetun Tornadon, Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä miettii huvipuiston laitehistoriaa.

– Sen, minkä Tornado teki massoille, Boom tekee yksilölliselle kokemukselle, Seppälä jatkaa.

Kyllä tässä nähtävästi yritetään sanoa sitä, että missään muualla maailmassa ei ole vielä vastaavanlaista laitetta. Aikaisempien laitteiden kohdalla näin ei ole ollut. Voin jo tässä vaiheessa onnitella Särkänniemeä onnistuneesta laitevalinnasta. Harvoin saadaan puistoon mitään näin uniikkia.

Ja mitä tulee elämyksellisyyten, Boomista tulee suosittu. Oletan että pompottelusta yläilmoissa, tornin samalla pyöriessä maisemia esitellen, muodostuu monelle ehkä hieman yllättäen se kyydin kohokohta. Siellä ylhäällä on hiljaista, vain tuulen käydessä korviin (ellei sitten joku kirkuva kauniimman osapuolen edustaja riko hiljaisuutta :-). Tilanteen hienoutta korostaa vielä se, että mielessä kalvaa koko ajan ajatus, että kohta täältä pudotaan alas.

Siitä huolimatta vuoristoratoja ei voita mikään. Tornado ja Hype jatkavat puiston parhaina laitteina.

Samulila
Jäsen

ViestiKirjoittaja Samulila » 15.4.2019 16:54

Ja näin on Zamperla vahvistanut että Boom on uusi malli, Z-max nimeltään:
Kuva
https://twitter.com/zamperlarides/statu ... 7300060166

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 16.4.2019 14:11

Särkänniemen Instragramin storiesiin tuli päivitystä Boomista:
Kuva

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 16.4.2019 20:12

Jussunen kirjoitti:Särkänniemen Instragramin storiesiin tuli päivitystä Boomista:
Kuva

Miksi Hype on laitettu ihme rakennustelineiden sisälle?

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 16.4.2019 20:25

Siru84 kirjoitti:
Jussunen kirjoitti:Särkänniemen Instragramin storiesiin tuli päivitystä Boomista:
Kuva

Miksi Hype on laitettu ihme rakennustelineiden sisälle?

Hype on aina ollut tuollainen. Kapean, mutta korkean rakenteen vuoksi tukipilareita tarvitaan paljon.

Metro
Jäsen

ViestiKirjoittaja Metro » 16.4.2019 20:59

Samulila kirjoitti:Ja näin on Zamperla vahvistanut että Boom on uusi malli, Z-max nimeltään:
Kuva
https://twitter.com/zamperlarides/statu ... 7300060166

Aika rivakasti sait tuon postattua! :)

Hauska nähdä saako Z-Max "pöhinää" aikaan myös Suomen rajojen ulkopuolella. Vielä on kovin hiljaista, mutta kenties videomateriaalin ilmestyminen verkkoon piristää tilannetta. Luulisi Zamperlankin päivittävän sivustoansa joskus Boomin avajaisten jälkeen.

Huvipuistomies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 17.4.2019 9:44

Särkänniemen instassa ensimmäinen video Boomin testiajosta. Tornin pyörimissuunta näyttää olevan vastapäivään.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 18.4.2019 7:23

Huvipuistomies kirjoitti:Särkänniemen instassa ensimmäinen video Boomin testiajosta. Tornin pyörimissuunta näyttää olevan vastapäivään.

Voisitko laittaa linkin? Joko en osaa navigoida instagramia yhtään (hyvin mahdollista) tai se on poistettu

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 18.4.2019 7:58

Sienimursu kirjoitti:
Huvipuistomies kirjoitti:Särkänniemen instassa ensimmäinen video Boomin testiajosta. Tornin pyörimissuunta näyttää olevan vastapäivään.

Voisitko laittaa linkin? Joko en osaa navigoida instagramia yhtään (hyvin mahdollista) tai se on poistettu

Se oli Instagram-storiessa eli se on poistunut jo.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 18.4.2019 12:55

Sama video oli myös Facebook tarinoissa, mutta sekin näyttää olevan poistunut. Video oli n. 10sek pitkä ja siinä näkyi, kun vaunu pomppii ylös ja alas tornia (Eli oli luultavasti ajo-ohjelman keskivaiheilta kuvattu). Torni pyöri samalla :) .

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 18.4.2019 13:36

AAMULEHT: Uskallatko sinä Särkänniemen uutuuden kyytiin? Ylös pääsee kuudessa sekunnissa!
Artikkelissa on myös kilpailu, johon osallistumalla voi voittaa kutsun Boomin 29. huhtikuuta kello 15 järjestettävään koeajoon.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 18.4.2019 13:59

JP kirjoitti:Artikkelissa on myös kilpailu, johon osallistumalla voi voittaa kutsun Boomin 29. huhtikuuta kello 15 järjestettävään koeajoon.

Haluaisin muuten osallistua mutta mitä ihmettä pyytävät kun viimeinen kysymys on "sijainti"? Siis jos osoite ja kunta on jo pyydetty

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 18.4.2019 18:40

Minä kirjoitti:Sama video oli myös Facebook tarinoissa, mutta sekin näyttää olevan poistunut. Video oli n. 10sek pitkä ja siinä näkyi, kun vaunu pomppii ylös ja alas tornia (Eli oli luultavasti ajo-ohjelman keskivaiheilta kuvattu). Torni pyöri samalla :) .

Mä nauhoitin tuon instagramstoryn kaverilleni kun hän ei päässyt katsomaan sitä. https://vk.com/video485353507_456239040 Eli tuossa on linkkiä videoon.

Paluu