Hinnat

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 9.3.2008 17:12

Ei hintojen nousua kyllä voi paljon palkankorotuksilla perustella...Ainakaan täällä, tosin hintojen korotus oli aika niukka muihin verratuna.
Toki siellä on päivystävä siivooja oksennuksia tälläsiä varten, mutta ei laajempaa siivousta.

Eikö Särkänniemessä kuskit siivoa oksennuksia? vai meinasitko, että laatat on laite alueen ulkopuolella?

booster

ViestiKirjoittaja booster » 9.3.2008 17:26

laitevahtimestari kirjoitti:Ei hintojen nousua kyllä voi paljon palkankorotuksilla perustella...Ainakaan täällä, tosin hintojen korotus oli aika niukka muihin verratuna.
Toki siellä on päivystävä siivooja oksennuksia tälläsiä varten, mutta ei laajempaa siivousta.

Eikö Särkänniemessä kuskit siivoa oksennuksia? vai meinasitko, että laatat on laite alueen ulkopuolella?
ei mun mielestä niinkun ei lintsilläkään.

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 9.3.2008 18:07

ei mun mielestä niinkun ei lintsilläkään

Siis kun joku oksentaa, niin kuski hihkaisee siistijälle ja pistää nortiksi, sillä aikaa kun toinen siivoaa?

:o

booster

ViestiKirjoittaja booster » 9.3.2008 18:47

laitevahtimestari kirjoitti:
ei mun mielestä niinkun ei lintsilläkään

Siis kun joku oksentaa, niin kuski hihkaisee siistijälle ja pistää nortiksi, sillä aikaa kun toinen siivoaa?

:o

menee off-topiciksi ja pahasti. Menee ilmoittamaa mm. jonossa oleville ja jonoon tuleville tilanteesta kauan kestää, ehdottamaan toiseen laitteeseen menoa yms

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 9.3.2008 19:53

Mutta siistiä nyt ainakin on ollut ja kyllä niitä siivoojiakin on näkynyt ne pihdit käsissään. Pahimaan sesonkiaikaan en tosin pahemmin puistoissa edes käy, johtuen jonoista.

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 9.3.2008 21:03

menee off-topiciksi ja pahasti. Menee ilmoittamaa mm. jonossa oleville ja jonoon tuleville tilanteesta kauan kestää, ehdottamaan toiseen laitteeseen menoa yms

Niin menee, mutta ihmettelen vaan, ihme käytäntö.
Tottakai menee ilmoittamaan jonossa oleville, mutta eikös sen laitteen siisteys kuulu kuskille eikä siivoajalle? Jos meillä joku laattaa, niin kuski siivoaa, en edes kehtaisi mennä käskemään muita siivoamaan, kun sen hoitaa yksinkin. Kuski se kuitenkin on asiakkaista ja heidän sotkuistaan vastuussa laitteen alueella.
Mua ainakin hävettäisi katsoa toisen siivoamista vierestä.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 9.3.2008 23:28

laitevahtimestari kirjoitti:Niin menee, mutta ihmettelen vaan, ihme käytäntö.
Tottakai menee ilmoittamaan jonossa oleville, mutta eikös sen laitteen siisteys kuulu kuskille eikä siivoajalle? Jos meillä joku laattaa, niin kuski siivoaa, en edes kehtaisi mennä käskemään muita siivoamaan, kun sen hoitaa yksinkin. Kuski se kuitenkin on asiakkaista ja heidän sotkuistaan vastuussa laitteen alueella.
Ne kerrat mitä olen nähnyt yrjöjä siivottavan (siis laitealueella), niin kaikki ne ovat siistineet itse laitekuskit. Ainakin Särkänniemessä muistan ihan kuskin jynkännen oksennuksen pois ajon jälkeen. En kyllä ymmärrä sitä peliä että kuski kutsuisi siivoojan paikalle siivoamaan jäljen... Sen ymmärrän jos laitteeseen tulee vika, niin sit kusutaan apua, mutta jo sinne laitteeseen yrjöt tulee, niin kyllähän sen laitekuskin pitää siivota... Pitäähän laitekuskin aina tarkistaakin laite ennen kuin päästää seuraavat kävijät kyytiin.

Mut asiaan, ei yhden vuoden aikana palkat ole voineet nousta niin paljoa että Lintsi voisi ottaa 3€ enemmän edellisvuoteen verrattuna. Tuskin sitä työväkeä Lintsille otetaan sen enempää mitä oli menneenä kautena, joten ei työntekijöiden määräkään ole syy. Jos muut puistot nostaa hintojaan eurolla, ja Lintsi 3:lla, niin mistä ne 2€ tulee? Siitä lisälipusta? Pakotetaan kävijät ostamaan pelilippu, todella ovelaa että asiakkaan kannalta ikävä. :thumbdown:

booster

ViestiKirjoittaja booster » 10.3.2008 5:19

Jii88 kirjoitti:
Tuskin sitä työväkeä Lintsille otetaan sen enempää mitä oli menneenä kautena,
se oli hyvä, että sanoit edes ton tuskin, sillä kyllä lintsillä on enemmän työntekijöitä ensi kaudella, enkä nyt tarkota sitä 4 enempää mitä salama tuo vaan aivan muista syistä johtuvia. Tästä tarkemmin en halua asiaa avata ehkä sulle selviää se tossa kesän aikana.

Yleisellä tasolla noista oksennusten siivoomista. Mitä oksennuksiin tulee niin nykyään siivousalalla ja ravintoloissa on ns. oksennuslisä. esim 10e siivoojalle jokaisesta oksennuksesta yms. Tästä voitte vetää taas johtopäätöksiä minkä takia sanoin tän tässä kohdassa.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 10.3.2008 11:33

booster kirjoitti:Se oli hyvä, että sanoit edes ton tuskin, sillä kyllä lintsillä on enemmän työntekijöitä ensi kaudella, enkä nyt tarkota sitä 4 enempää mitä salama tuo vaan aivan muista syistä johtuvia. Tästä tarkemmin en halua asiaa avata ehkä sulle selviää se tossa kesän aikana.
No voisit kertoa meille asiasta, kerran tiedät jotain mitä me muut emme. Tuskin se Lintsi nyt satoja uusia työntekijöitä palkkaa, joten epäilen ettei niitä työntekijöitä niin paljoa tule että täytyisi 3€:lla nostattaa hintoja. On muuten typerää kertoa täällä tyyliin "Mäpäs tiedänkin jotain mitä te ette, mutta empäs kerro teille". Tällainen tyyli ei edistä keskustelua yhtään, ja muistaakseni tästä asiasta on jopa erillinen ketju olemassa.

Yleisellä tasolla noista oksennusten siivoomista. Mitä oksennuksiin tulee niin nykyään siivousalalla ja ravintoloissa on ns. oksennuslisä. esim 10e siivoojalle jokaisesta oksennuksesta yms. Tästä voitte vetää taas johtopäätöksiä minkä takia sanoin tän tässä kohdassa.
Miten tämä muka liittyy laitekuskin työhön? :huh: Voisin lyödä vaikka vetoa että kukaan laitekuski ei saa siitä mitään extraa, jos siivoaa laitealueelta oksennuksen, sehän kuuluu työnkuvaan. Siivoojat on oma ryhmänsä ja laitekuskit oma.

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 10.3.2008 15:54

Jii88 kirjoitti:
Tällainen tyyli ei edistä keskustelua yhtään, ja muistaakseni tästä asiasta on jopa erillinen ketju olemassa.

Jeps, itsekin muistan. Ymmärrän kyllä tuon boosterin varovaisuuden asioissa, mutta pitää osata suhteuttaa mikä on salassa pidettävää tietoa ja mikä ei.
Mutta pack to pisnes, muistan itse vielä sen ajan kun "isojen" ranneke maksoi sen n. 45mk, kyllä on rahan arvo muuttunut..

paappa
Jäsen

ViestiKirjoittaja paappa » 11.3.2008 4:44

No kuullu siivoominen "virallisesti" kuskille tai siivoojalle, niin yhtäkaikki pitää kyutenkin olla niin, että kukin työntekijä on vastuullinen pitämään paikat siistinä on sitten kyseessä oksennus tai karkkipaperi.

Joo, minäkin muistan tuon ajan, kun rannekkeet oli alta 50mk ja sekin hinta tuntui kovalta ja silloinkin uusittiin laitteita.
Kummasti vaan syystä tai toisesta hinnat nousee, mitä kummallisimmin verukkein, vaikka ei järkeenkäypä kustannustason muutos antaisikaan aihetta.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 11.3.2008 8:25

Tähän keskusteluun minunkin on pakko ottaa osaa ja tällä kertaa, yllätys, yllätys Mäen toimintaa puolustavana. Minun aikanani homma toimi niin, että jos esim. laitteen pellille oli tullut ykköset ja siinä selvisi pelkällä veden heittämisellä niin homman hoiti kuski itse. Jos taas ykköset olivat vaunuissa ja vaunuunhan ei useinkaan voi heittää vettä vaan niiden laattojen siivoaminen menee silloin ihan suomalaiseksi käsityöksi kutsuttiin siivooja. Mäeltä kun löytyy vieläpä laitteita jonne ei saa heittää vettä vaan se kaikki pitää korjata käsin (tähän on olemassa erinäisiä syitä). Tämä on mielestäni ihan perusteltua. Ajatellaanpa sellaista tilannetta, että kuski siivoaa jätökset itse (juu tottakai jonkin sortin hanskat kädessä) ja tuon siivoamisen jälkeen hän sitten alkaa jälleen ottamaan asiakkaalta lippuja kädestä. Hygienisuus kyllä jäisi tossa kohtaa aika vähiin. Sillä eihän kauniina lauantaipäivänä kun laitteessa on kilometrin jono jätetä laitetta yksin ja lähdetä pesemään käsiä ties minne. Tätä kun mietitään, että kuski todella siivoaisi kaiken itse ja pesisi kätensä, hävittäisi muovipussit johon kaikki ykköset on siivottu niin aikaa kuluisi ihan älyttömästi. Nopeampaa ja hygienisempaa on soittaa siivooja paikalle joka hoitaa homman nopeasti ja siististi.

Hirmu kirjoitti:Ja mitäs uutta Särkänniemeen onkaan tulossa näiden hintojen vastineeksi?

Zamperlan valmistama uusi lastenlaite.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

booster

ViestiKirjoittaja booster » 11.3.2008 8:50

laitevahtimestari kirjoitti:Jii88 kirjoitti:
Tällainen tyyli ei edistä keskustelua yhtään, ja muistaakseni tästä asiasta on jopa erillinen ketju olemassa.

Mutta pack to pisnes, muistan itse vielä sen ajan kun "isojen" ranneke maksoi sen n. 45mk, kyllä on rahan arvo muuttunut..
Ja laitteet on kasvanu ja tullu yhä kalliimmaaks eikös viime vuonna eri materiaalienkin hinnat. Näistähän on saatu lehdissä lukea , että rakennusprojektit on kallistunut teräksen hinnan noustua yms, ei voi olla vaikuttamatta myös huvipuistojen investointeihin ikävä kyllä.

Zhaituki
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 11.3.2008 11:08

Ja sähköki on tullu kalliimmaksi :( joten ei ihme että rannekkeidenki hinnat nousevat

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 11.3.2008 11:45

booster kirjoitti:Ja laitteet on kasvanu ja tullu yhä kalliimmaaks eikös viime vuonna eri materiaalienkin hinnat. Näistähän on saatu lehdissä lukea , että rakennusprojektit on kallistunut teräksen hinnan noustua yms, ei voi olla vaikuttamatta myös huvipuistojen investointeihin ikävä kyllä.
Omituista jos tämä vaikuttaa vain Linnanmäkeen, eikä juuri muihin puistoihin kuin Euron verran.

Paluu