Huvipuisto Fanfaari / Planet FunFun

Keskustelua Suomen kiertävistä tivoleista sekä pienemmistä huvi- ja puuhapuistoista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

Huvipuisto Fanfaari / Planet FunFun

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 20.5.2008 11:39

Tätä on odotettu!! Varmastikin huvipuisto.netin pisimmän ja suuritöisimmän taustaselvitys- ja tuotantoprosessin lopputuloksen ensimmäinen vaihe on vihdoinkin nähtävissä netissä. Ja uskoisin, että kyseinen jo lähtökohdiltaan erinomainen sivu Saviolla toimineesta legendaarisesta sisähuvipuistosta paranee jatkossa, jahka huvipuisto.netin ylläpito saa keskittyä asiaan ilman muita velvoitteita... ;) (Sen verran läheltä olen tämän projektin edistymistä seurannut, tosin lähinnä autokuskin muodossa).

Kannattaapi katsastaa jo nyt:
http://huvipuisto.net/huvipuis/fanfaari.htm

Itsellänikin on Planet FunFunin avajaisista unohtumattomia muistoja, joita saatan tässä joku ilta tänne kirjoitella... FunFunin Last Train -kummitusjunasta tulee oma osionsa KenNetin darkkistietokantaan, jahka itsekin nyt saan aikaa projektille.

:) KEN

HUPSISTA, tämä taisikin tulla vähän väärälle osastolle. Noh, moderaattorit varmaan siirtävät tämän, jos aihe ei sovi yleiseen keskusteluun.

Mode-edit Juuso: Siirretty oikeeseen osioon. :)
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Erno
Jäsen

ViestiKirjoittaja Erno » 20.5.2008 15:36

olla luki jotain, että ne entisen kummitusjunan hahmoja tulisi näkyville nokkakiveen. Onko Nokkakiveen tulossa kummari ensi kaudeksi? Sori offtopic.
Menee vähän off topicicsi.

Zhaituki
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 20.5.2008 16:19

tässä on video siitä fanfaarin ex-vuoristoradasta...... mutta vähän eri paikassa otettu ^^ http://youtube.com/watch?v=Uf1CxSLIakw ratahan ku on siirretty tonne fort funiin

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 20.5.2008 22:02

Olen lisännyt kuvia tuonne Funfunin osioon. Jos joltakulta teistä löytyy kuvia noista puistoista, niin ottaisin niitä ilolla vastaan, koska kuvat ovat todella kiven takana.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 24.5.2008 9:23

Fanfaarissa tuli kertaalleen käytyä. Odotin vähän isompaa paikkaa ja laitteista muistan vain vaaleanpunaisen vuoristoradan ja breakdancen jossa kävinkin useampaan otteeseen. Lohikäärmehahmo näyttää hämärästi tutulta, mutta todella vähän on kyllä jäänyt mieleen. :huh: Kameraa ei ikävä kyllä ollut. :(
"Nyt otetaan rauhallisesti eikä anneta tosiasioiden sekoittaa meitä!"

Mustekala
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mustekala » 24.5.2008 19:57

Sopuli kirjoitti:Fanfaarissa tuli kertaalleen käytyä. Odotin vähän isompaa paikkaa ja laitteista muistan vain vaaleanpunaisen vuoristoradan ja breakdancen jossa kävinkin useampaan otteeseen. Lohikäärmehahmo näyttää hämärästi tutulta, mutta todella vähän on kyllä jäänyt mieleen. :huh: Kameraa ei ikävä kyllä ollut. :(

Minuakin ihmetytti tuo, että Lohikäärme ei ollutkaan uusi tullessaan Linnanmäelle! :o
\o/

Ullex
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ullex » 27.5.2008 18:22

http://koti.mbnet.fi/ullex2/PFF/

Siinä on matskua ko. paikasta meikäläisen toimesta, kaapattu aikanaan hoitotädin ja perheystävän miehen kuvaamalta vhs:ltä, sama kuin nuo screenshotitkin. Vanhoja videoarkiston aarteita =) Muistaakseni tuo on fanfaarin ajoilta, sillä elävästi muistan mm. esillä olleet harlinin boeing-rungon palat ja last trainin alle murjotun vihreän 99-saabin.. :D

Pitäiskin joskus oikeen ruveta muistelemalla muistelemaan...

Appropoo, nyt kun toistamiseen selasin ton uuden sivun läpi, totesin että noi kuvat (sekä myös video?) ovat planet funfunin ajoilta. Kuitenkin muistan käyneeni siellä myös fanfaarin ajoilla. Täytyykin huomenna kysyä vähän lisämuisteloita porukoilta... :D
Kesä, tuo Suomen suven sulo ja ranskalaisten tuoksuinen tivolimaailma! ;)

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 28.5.2008 6:44

Wau! noi matskut oli hienoa nähdä!!! :)

Itse pidin paljon noista molemmista puistoista. Sääli vain, että se oli niin lyhytikäinen..

Pitäiskin joskus oikeen ruveta muistelemalla muistelemaan...

Noita muisteloita odotan innolla...

totesin että noi kuvat (sekä myös video?) ovat planet funfunin ajoilta.

Noi on todellakin tolta funfunin ajoilta.. sen erottaa nimenomaa tosta Terror trainista...
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 2.6.2008 18:40

AAAAALL ABOARD!

KenNetin darkkistietokanta on laajentunut ja parantunut viikonlopun aikana. Upouuutena osiona on Fanfaarin ja Planet FunFunin VIIMEINEN VUORO -kummitusjunan ikioma sivu "ennennäkemättömien" kuvien kera. Lopputulosta voi mennä tsekkaamaan osoitteessa:

http://www.kennetti.fi/fanfaari_funfun.html

Darkkistietokannan päivitetty etusivu: http://www.kennetti.fi/darkride

Jos teksteissä ilmenee kökköyksiä, linkit eivät toimi, (tms), kertokaa ihmeessä!!

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 14.8.2008 18:55

Olen viimeinkin saannut päivitettyä huvipuisto.netin sivut Fanfaarin/Funfunin osalta. Käykääpäs katsomassa rakennuskuvia Fanfaarista:

http://www.huvipuisto.net/huvipuis/fanfaari.htm
- Pia

Ullex
Jäsen
Viesti:

Muisteloota...

ViestiKirjoittaja Ullex » 14.8.2008 23:49

Kiitos Pia taas Funfun kuvakavalkadista!! On se aikanaan ollu ainakin paljon "karumpi" kuin aiak muistoissa kullannut :P
Tosin tuli nyt mieleen että ehkäpä ainoat käyntini sijoittuvat funfunin aikaan, koska selvästi muistan sisäänmeno tuolta pinkistä osasta, siellä oli silloin joku punainen autokin tuloaulassa näytillä, jenkki tai joku. Muistan myös selväsi ison tyhjän hallin, jossa kuvattiin gladiaattoreita, kaikkea ei millään kyllä kuvattu tuolla sirkusareenalla. Ei kellään sattuis olemaan suomen sarjaa digitaalisena että voisi "katsella maisemia?". Sitä isoa hallia vaan en oikein ole pystynyt tuosta ohjeläpyskän kuvasta hahmottamaan, kenties se oli monitoimihalli, kuvassa numero 9, koska muistan että siitä pääsi suoraan sitten "vekkulaan" (jota muuten rakastin silloin yli kaiken).

Kävin tuossa leiriä varten vuokraamassa artistiasusta yhden puvun ja se firmahan nykyään toimii klondyketalossa. Pakkohan se oli ympäri kävellen kiertää ja muistella menneitä :roll:

ainiin ja Pia btw, en tiedä tarkoittaako tämän kuvan http://www.huvipuisto.net/huvipuis/fanfaari/rata_iso.jpg teksti sitä että tämä on otettu lastauslaiturilta (jota muuten ei kuvien perusteella enää ole) vai onko tässä lastauslaituri. Koska sen muistan että tässä ei lastauslaituri ole, tämä on nimittäin se kohta jossa rata kaartoi hyvin jyrkästi ylös, puhkaisten kohta kattotasan. Muistan nimittäin tuon varoituskyltin vielä elävästi koska aina siinä kohtaa piti ilmeisesti aivan kapinoidakseen heilutella käsiää... 0:) Lastauslaituri oli vastapäätä hallia.
Kesä, tuo Suomen suven sulo ja ranskalaisten tuoksuinen tivolimaailma! ;)

Pia
Moderaattori
Viesti:

Re: Muisteloota...

ViestiKirjoittaja Pia » 16.8.2008 8:30

Ullex kirjoitti:Kiitos Pia taas Funfun kuvakavalkadista!! On se aikanaan ollu ainakin paljon "karumpi" kuin aiak muistoissa kullannut :P

Kiitoksia kehuista :). Työtä tuon osion eteen on todellakin saanut tehdä, eikä se ole ollut se helpoin projekti.. antoisa kylläkin.

ainiin ja Pia btw, en tiedä tarkoittaako tämän kuvan http://www.huvipuisto.net/huvipuis/fanfaari/rata_iso.jpg teksti sitä että tämä on otettu lastauslaiturilta (jota muuten ei kuvien perusteella enää ole) vai onko tässä lastauslaituri. Koska sen muistan että tässä ei lastauslaituri ole, tämä on nimittäin se kohta jossa rata kaartoi hyvin jyrkästi ylös, puhkaisten kohta kattotasan. Muistan nimittäin tuon varoituskyltin vielä elävästi koska aina siinä kohtaa piti ilmeisesti aivan kapinoidakseen heilutella käsiää... 0:) Lastauslaituri oli vastapäätä hallia.

Olet tuossa ihan oikeassa.. Täytyypä muuttaa kuvan teksti.. Jos sulla on lisää muisteleloita tuosta puistosta niin kaikki tieto on enemmän kuin tervetullutta!!
- Pia

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 13.10.2008 19:22

Sivuja on taas päivitelty tuon Funfunin/Fanfaarin osalta.. Siellä on paljon mielenkiintoista uutta kuvamateriaalia..

http://www.huvipuisto.net/huvipuis/fanfaari.htm
- Pia

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 16.11.2008 18:50

Minkälainen Kummari oli Horror planet, mitä piti sisällään entä oliko sillä tekemistä Viimeisen vuoron kanssa.

Miltä entäs näytti Leppäkerttu vuoristorata? Ja mitä kohteita oli Indy 500 sekä Funny house?

Mahtoi Planet Funfunilla olla jotain yhteistyötä myös Nintendon kanssa kun oli Marioland, Hotel Nintendo ja Zelda-Vekkula... :hmmm:
t. Olli

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 17.11.2008 9:29

Olli kirjoitti:Minkälainen Kummari oli Horror planet, mitä piti sisällään entä oliko sillä tekemistä Viimeisen vuoron kanssa.

Horror planet oli käveltävä kummari. Sillä ei ollut mitään tekemistä Viimeisen vuoron kanssa, eli ne olivat kaksi ihan eri kohdetta.

Miltä entäs näytti Leppäkerttu vuoristorata?

Sitä ehkäpä voisi kuvata jonkinlaiseksi Särkän Vauhtimadon vastineeksi..?

Ja mitä kohteita oli Indy 500

Indy 500 oli perheen nuoremmille tarkoitettu törmäilyautorata (Funfunissahan siis oli kaksi autorataa..)

sekä Funny house?

Tuttavallisemmin Naurutalo.. eli erilaisia vääristäviä peilejä..

Mahtoi Planet Funfunilla olla jotain yhteistyötä myös Nintendon kanssa kun oli Marioland, Hotel Nintendo ja Zelda-Vekkula... :hmmm:

Hyvin on mahdollista.. Mikään tarina tosin sitä ei ole vahvistanut.. olen tuota samaa myös itse miettinyt :).
- Pia

Paluu