Suomen tivolin uutuudet

Keskustelua Suomen kiertävistä tivoleista sekä pienemmistä huvi- ja puuhapuistoista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 27.7.2006 18:20

Tvisteri kirjoitti:Tykkimäen trombin(disko) Sen pienois-versio niillä jo on(half pipe).

Half pipe kyllä on suurennettu versio Trombista. :) Kyllä se sais lähteä!

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 22.11.2006 21:21

Stuff kirjoitti: hyppää renkaan kohdalla joka käy kipeää häntäluuhun.

Onkohan laite niin rasittava, jos niihin penkkeihin lisäis jotkut pehmusteet?
t. Olli

Alex-92
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Alex-92 » 22.11.2006 22:51

High Energy on ihan mukava. Itse asun siinä Porin alapuolella Eurajoellä ja olen ärsyyntynyt tosta nuiden kiertueaikataulusta. Oon testannu kyseisen laitteen Rovaniemellä, sukulaiset on käteviä linkkejä reissata. ^^

Jii
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jii » 23.11.2006 0:03

Hyvä syy taas valittaa! Itteltä jää varmasti High Energy kokemetta ainiaan kun Suomen Tivoli reissaa vaan tuolla jossain... Paljonko siitä on aikaa kun kävivät viimeksi Porissa? Ainakin Trombi oli silloin vielä kuvioissa eikä sitä uudempaa vuoristorataakaan vielä ollut. Höh!
Jaa, millai se ny tollai meni? No sillai kai!

Hekaterina
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hekaterina » 26.5.2007 1:58

Suomen Tivoli rantautui just Ouluun. Menen sinne vasta kesäkuun puolella, 7. päivä on ollut jo vuosia perinteinen tivolipäiväni jos vain sää on sopiva. Tällä kertaa taidan jättää väliin kaikki ne laitteet joista en erityisemmin pidä ja keskittyä vain niihin joista pidän eli pelkkä Gravitron... :ermmm: Juu ei siellä valitettavasti ole juurikaan muuta minulle, viime kesänä tuli todettua. :( Gravitron on yksi kaikkien aikojen suosikkiflättejäni mutta siinä ei kärsi pyöriä kuin kerran, korkeintaan ehkä kaksi kertaa per tivolireissu. Onko Gravitron muuten joskus kulkenut nimellä Ufo? Mun 15 vuoden takaisessa päiväkirjassa se on sillä nimellä mutta voi olla että olen keksinyt tuon nimen itsekin. :hmmm:

Ehkä voisin koittaa uskaltautua Twisteriin vuosikymmenen tauon jälkeen. Kävin siinä 11 vuotta sitten ja tuli niin huono olo että päätin että ei enää koskaan uudelleen. Kukaan ei varmasti tykkää pahaa jos syön sanani. :D
"...COME ON JOIN THE JOYRIDE!"

tivolihullu
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja tivolihullu » 12.9.2008 14:47

jos satuitte huomaamaan niin kysyin yheltä suomentivolin henkilö kunnan omaiselta niin hän sanoi että halfpipeä ei poisteta vielä,ja se on tosi hyvä laite minun mielestä. :wub: :drool: :thumbsup: :kiss:

tivolihullu
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja tivolihullu » 12.9.2008 14:49

ei suomen tivolin pitäs jäähä ouluun ,koska sen lähellä on jo powerpark.suomen tivolin pitäs jäähä rovaniemelle koska lapissa ei ole mitään huvpuistoa! :# että ei ouluun!!!!!!!

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 20.9.2008 21:14

tivolihullu kirjoitti:ei suomen tivolin pitäs jäähä ouluun ,koska sen lähellä on jo powerpark.suomen tivolin pitäs jäähä rovaniemelle koska lapissa ei ole mitään huvpuistoa! :# että ei ouluun!!!!!!!

Enpä sanoisi että se nyt niin lähellä Oulua on, onhan siinä noin 280km matka. :viheltelee:

simoeerik
Jäsen

ViestiKirjoittaja simoeerik » 17.10.2008 19:14

Olisi muuten Suomen Tivolilla aika hankkia jo jotain uutta. Muutaman vuoden ovat jo nuo samat laitteet pyörineet tivolissa. Olen aikaisemminkin tässä keskustelussa maininnut, että Suomen Tivoli kaipaa jotain erilaista laitetta, mitä heillä ei tällähetkellä ole. Sellainen voisi olla esim Sky Master tyyppinen laite tai miksei joku Fabbrin Evolution tai joku muu tällainen korkeammalle kohoava ja hurja laite.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 18.10.2008 1:13

Moi simoeerik.

Suomen tivolilla oli aikoinaan Sky master niminen laite, joka oli särkiksen sky flyerin kaltainen. Ongelma on siinä että jos jotain uutta hankii on jotain vanhaa poistettava. Varsinkin isojen laitteiden kohdalla. Lisäksi vierailu aluuet ovat eri puolilla suomea eri kokoisia.

simoeerik
Jäsen

ViestiKirjoittaja simoeerik » 26.10.2008 11:41

Juu muistan hyvin sky masterin. Olen käynytkin siinä silloin yli kymmenen vuotta sitten. Tuo on ihan totta, että uuden laitteen hankinta edellyttää vanhan laitteen poistamista, mutta eihän se haittaisi jos sieltä joku vanha vaihdettaisiin uuteen.

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 26.10.2008 13:42

simoeerik kirjoitti:Juu muistan hyvin sky masterin. Olen käynytkin siinä silloin yli kymmenen vuotta sitten. Tuo on ihan totta, että uuden laitteen hankinta edellyttää vanhan laitteen poistamista, mutta eihän se haittaisi jos sieltä joku vanha vaihdettaisiin uuteen.

Kyllä se jotakuta ihan varmasti haittaisi samalla tavalla kuin Skymasterin vaihto harmittaa sinua... :roll:

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 27.10.2008 14:04

Sky master oli hieman pienempi kooltaan, vaikka korit olivat kooltaan samat kuin sky flyerinkin. Sky master oli epämielyttävä minusta, varsinkin kun korit jätetiin sinne ylös aivan liian pitkäksi aikaa. Se ei ollut minusta kovinkaan hauskaa :(

tivolihullu
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja tivolihullu » 3.2.2009 17:33

hei kingdaka! miettisit että jos se jää ouluun niin missä sitten lappilaiset käy? koska ei kaikki jaksa lähteä ajamaan ouluun!!! :hmmm:

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 3.2.2009 17:41

tivolihullu kirjoitti:hei kingdaka! miettisit että jos se jää ouluun niin missä sitten lappilaiset käy? koska ei kaikki jaksa lähteä ajamaan ouluun!!! :hmmm:

Pohjoisin paikka, missä jokin tivoli käy, on Rovaniemi(?). Onhan sinne Utsjoeltakin matkaa jotain 460km, eli kyllä sinnekkin saa matkustaa hetken aikaa. Kuitenkaan tivoli ei ole jäämässä Ouluun, niin turha tästä on keskustella? ;)

Paluu