Suomen tivolin uutuudet

Keskustelua Suomen kiertävistä tivoleista sekä pienemmistä huvi- ja puuhapuistoista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Tvisteri
Jäsen

ViestiKirjoittaja Tvisteri » 23.1.2006 14:34

Tohon Juicen viestin lisäys Särkän trombii(volare) ei saa kiertävänä versiona :) , Tykkimäen trombin(disko) Sen pienois-versio niillä jo on(half pipe).
Stanley's cup!

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 23.1.2006 15:36

juice kirjoitti:mitä tarkoitat Trombilla (se kun ei ole se oikea nimi ja sitä on 2 eri nyt ja yksi muu joka on poistunut).

Tarkoitan Trombilla sitä Sartorin Rainbow tyyppistä laitetta, joka pyöri Suomen tivolissa vuoteen 2003. Se oli erittäin hyvä laite, mun lemppari silloin tivolissa. Ja nuo mun ehdottamat laitteet on mun mielestä hyviä. ''Takaisin hommatut laitteet vie voiton!'' :lol:
t. Olli

juice
Jäsen
Paikkakunta: Porvoo, Uusimaa, Etelä-Suomen lääni, Suomi(FINLAND)
Viesti:

ViestiKirjoittaja juice » 24.1.2006 2:02

Olli kirjoitti:Tarkoitan Trombilla sitä Sartorin Rainbow tyyppistä laitetta, joka pyöri Suomen tivolissa vuoteen 2003. Se oli erittäin hyvä laite, mun lemppari silloin tivolissa. Ja nuo mun ehdottamat laitteet on mun mielestä hyviä. ''Takaisin hommatut laitteet vie voiton!'' :lol:

Olenkohan mä joku ajatustenlukija kun tuli mieleen että se vois olla se poistunut laite? Se on tosiaan hyvä laite pidän siitä enemmän kuin Rainbowsta mutta se ei kuitenkaan peittoa Miamia joka tunnetaan Sariolan Tropical Trippinä siinä voi vaihtaa suutaa ihan milloin tahansa!

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 24.1.2006 6:27

juice kirjoitti:Olenkohan mä joku ajatustenlukija kun tuli mieleen että se vois olla se poistunut laite? Se on tosiaan hyvä laite pidän siitä enemmän kuin Rainbowsta mutta se ei kuitenkaan peittoa Miamia joka tunnetaan Sariolan Tropical Trippinä siinä voi vaihtaa suutaa ihan milloin tahansa!

Mä en ole nyt ihan varma, että tarkoitatko sä tolla viimeisellä lauseellasi sitä, että Tropical Tripin suuntaa voi vaihtaa koska vain, mutta Reiskan ei. Reiskassa pystyy vaihtamaan suuntaa siinä missä Tropical Tripissäkin.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 24.1.2006 16:33

Itse voisin sanoa että se Sartorin versio ja Tropical Trip eivät missään nimessä ole parempia kuin Lintsin Reiska. Reiskassa todella tuntee air-timet ja korkeuserot toisin kuin pienessä Tropical Tripissä, jossa lisäksi turvapuomit ovat tiukasti kiinni.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 24.1.2006 21:54

huvipuistohullu kirjoitti:Reiskassa todella tuntee air-timet ja korkeuserot toisin kuin pienessä Tropical Tripissä, jossa lisäksi turvapuomit ovat tiukasti kiinni.

Itse en tunne mitään ja siksi laite onkin yksi huonoimmista isoista Linnanmäellä. Pidän enemmän Aikamatosta, vaikka ei sekään tunnu paljolti, paitsi jos katsoo ylöspäin. :)

Kuvasta päätellen Tropical trippi on parempi, ja menee lujempaa. En sitten tiedä tuntuuko sekään missään.

Liika on liikaa saman tyyppisissä laitteissa, niihin tottuu liikaa ja silloin ei enään koe sitä ensimmäisien ajojen iloa. :?

juice
Jäsen
Paikkakunta: Porvoo, Uusimaa, Etelä-Suomen lääni, Suomi(FINLAND)
Viesti:

ViestiKirjoittaja juice » 25.1.2006 9:34

Pia kirjoitti:
juice kirjoitti:Olenkohan mä joku ajatustenlukija kun tuli mieleen että se vois olla se poistunut laite? Se on tosiaan hyvä laite pidän siitä enemmän kuin Rainbowsta mutta se ei kuitenkaan peittoa Miamia joka tunnetaan Sariolan Tropical Trippinä siinä voi vaihtaa suutaa ihan milloin tahansa!

Mä en ole nyt ihan varma, että tarkoitatko sä tolla viimeisellä lauseellasi sitä, että Tropical Tripin suuntaa voi vaihtaa koska vain, mutta Reiskan ei. Reiskassa pystyy vaihtamaan suuntaa siinä missä Tropical Tripissäkin.

Joo mutta sitä manuaalia ei käytetä jota käytetään Tripissä ja miksi en oikein tykkää reiskasta on se että siinä on kuitenkin mahdollista se sivuttaisliike vaikka siinä on penkit uusittu ja sen takia mä puristan rystyset valkoisena turvapuomia kun laite liikkuu sitä ei tartte tehdä Tripissä eikä myöskään tarttenu Trombissa.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 25.1.2006 14:51

juice kirjoitti:Joo mutta sitä manuaalia ei käytetä jota käytetään Tripissä....

Reiska nimenomaa ajetaan vain ja ainoastaan manuaalilla.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 25.1.2006 16:53

Pia kirjoitti:Reiska nimenomaa ajetaan vain ja ainoastaan manuaalilla.

No eipä siinä mitään ohjelmiakaan tarvisi koska laitteen liikerata on niin yksinkertainen.

simoeerik
Jäsen

ViestiKirjoittaja simoeerik » 2.4.2006 10:07

Kivat nuo suomentivolin uudet sivut. Ulkoasu on hieman nuoremmalle väelle suunnattu. Laitehankitoja ei Suomen Tivolilla täksi kaudeksi ole. Jotain pientä luvassa lapsille viihtyvyyteen. Olisi kiva, jos Suomen Tivoli kohottaisi vanhojen laitteiden kasvoja, kuten Twisteri uusissa väreissä jne...

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 2.5.2006 19:47

Mä kohta lopetan suomen tivolissa käymisen ku se vuoristorata ei oo koskaan ollu vielä Kokkolassa. :twisted: Se on tosi ärsyttävää ku ei oo muuta vuokkarii kun se lälly Crazy worm. :x

simoeerik
Jäsen

ViestiKirjoittaja simoeerik » 2.5.2006 22:35

No voin sanoa näin lohdutuksen sanana, että et kyllä jää paljosta paitsi, jos Suomen Tivolin Rollercoaster jää pystyttämättä kokkolaan. Liian isotöinen kuulemma Suomen Tivolille, eikä ole kovin kummoinen rata muutenkaan :D

Jii
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jii » 2.5.2006 23:36

Olkaa tyytyväisiä että edes pääsette Suomen Tivoliin. Joku olisi soikea muodoltaan jos Suomentivoli vaivautuis edes joskus tulemaan Poriin. En nimittäin todellakaan lähde toiselle puolelle Suomea vain siksi että pääsis kokeilemaan kummonen se High Energy oikein on.
Jaa, millai se ny tollai meni? No sillai kai!

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 5.5.2006 20:44

Jaa no jos se rolleri ei mikään kummosempi ookkaan, nii onha se hyvä asia että pääsee ees sinne tivoliin. :lol:

Blok
Jäsen

ViestiKirjoittaja Blok » 14.5.2006 19:59

Mihin Suomen Tivolin Trombi hävisi, kun en ole mistään oikein siitä löytänyt tietoa? Oliko se parempi kuin Tropical Trip / Rainbow?

Nämä vois poistaa:
-Twister
-Somprero

Miksi ihmeessä Twister pitäisi poistaa? Kohtuullisen suosittu, vetää hyvin ja vauhdikkaan mukava. Sombreroa tuskin poistetaan, sillä kyseessä on suhteellisen uusi vehje.
Jokainen aasi on mielestään kelvollinen seisomaan kuninkaan ratsujoukoissa.

Paluu