Powerpark 2022

Keskustelua Powerparkista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

JP
Jäsen

Powerpark 2022

ViestiKirjoittaja JP » 16.5.2022 18:54

Vaikkei tälle kaudelle näyttävästi tullut yhtään uutta laitetta, niin luodaan nyt tälle oma ketjunsa. Ainakin Powerin nettisivut ovat saaneet aivan uuden ulkoasun, joka on ehkä ensimmäistä kertaa sellainen josta oikeasti pidän. Nyt myös heidän nettisivuilla on interaktiivinen aluekartta.

Arttu
Admin

Re: Powerpark 2022

ViestiKirjoittaja Arttu » 26.5.2022 16:45

Hienot sivut on. Eikös Power ole nykyään ottanut uutuudet käyttöön kesken kauden ? Oisko tänäkin kautena tulossa joku laite/kohde myöhemmin...

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 1.6.2022 19:23

"PowerParkin hurjapäiden suosima Typhoon-laite uudistuu ja aiemmin puolelta toiselle keinuvan laitteen uudeksi nimeksi tulee Typhoon 360. Laitetta ei saada käyttöön vielä avajaisiin, vaan se aukeaa myöhemmin alkukesästä."

Lähde: https://www.stara.fi/2022/05/13/powerpa ... udistusta/

Eli kauden uutuutena Typhoon päivittyy X:n ja Mega Flipin tyyliin täyden silmukan tekeväksi versioksi.

https://www.technicalpark.com/amusement ... phoon-360/

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 4.6.2022 11:23

Hienoa että Typhoonia päivitettiin, sillä onhan se jo aika vanha laite Powerin mittapuulla (se tuli Poweriin vuonna 2004). Jospa nyt saataisiin Boosterikin päivitettyä isompaan kuin parempikapasiteettiseen versioon, sillä se on vuoden Typhoonia vanhempi.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 11.6.2022 7:53

Kyseessä taitaa olla täysin uusi laite vai pystyykö entisen Typhoonin jotenkin vain päivittämään/muokkaamaan 360-versioksi?

KingdaKa
Jäsen

ViestiKirjoittaja KingdaKa » 11.6.2022 12:01

Juuso kirjoitti:Kyseessä taitaa olla täysin uusi laite vai pystyykö entisen Typhoonin jotenkin vain päivittämään/muokkaamaan 360-versioksi?

Ainakin Street Fighter on on päivitettävissä ympäri meneväksi versioksi (Street Fighter Revolution) joten luultavasti sama onnistuu Typhoonin kanssa. Instagramissa löytyvissä kuvissa Typhoonin tukirakenteet ja gondoli ovat edelleen paikallaan, mutta heilurivarsi on otettu irti. Joten näyttää siltä että nykyistä Typhoonia ollaan uusimassa ja kyseessä ei ole uusi laite.

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 1.7.2022 2:23

Tyhmää matkimista. Eihän toi eroa X:stä mitenkään :P

shamrock
Jäsen

ViestiKirjoittaja shamrock » 14.7.2022 18:38

Millä tavalla se nyt sitten olis saatu siitä eroamaan? :D Siitä nyt sattui planeettavaihteisto hajoamaan viime kesänä, joten viisaampaa oli päivittää samalla kun kerran uutta osaa pitää laittaa. Tuossa tilanteessa kenties aika fiksu ratkaisu.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 14.7.2022 23:02

Nythän tämä uusi Typhoon on jo auki, Powerin Facebook sivulta löytyy kuvia. Yllätyin että ulkonäöltään Typhoonille ei tapahtunut juuri mitään, se näyttää teoriassa tismalleen samalta kuin ennen, ainoastaan "lisätappi" laitettu varteen antamaan lisävääntöä.

shamrock
Jäsen

ViestiKirjoittaja shamrock » 15.7.2022 19:18

JP kirjoitti:Nythän tämä uusi Typhoon on jo auki, Powerin Facebook sivulta löytyy kuvia. Yllätyin että ulkonäöltään Typhoonille ei tapahtunut juuri mitään, se näyttää teoriassa tismalleen samalta kuin ennen, ainoastaan "lisätappi" laitettu varteen antamaan lisävääntöä.

Ymmärrettävää toki sekin, kun tää oli ikäänku pakollisen rempan kautta syntynyt päivitys. Eli se varsi ja koneisto ylhäällä on vaihdettu. Viimeisiä osia lähti kaveri tehtaalta Italiasta joitakin päiviä sitten ihan henkilökohtaisesti tuomaan paikan päälle että saatiin edes käyntiin, joten ehkä sitä teemoitusta pohditaan sitten myöhemmin ... :)

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 20.7.2022 0:43

shamrock kirjoitti:Millä tavalla se nyt sitten olis saatu siitä eroamaan? :D Siitä nyt sattui planeettavaihteisto hajoamaan viime kesänä, joten viisaampaa oli päivittää samalla kun kerran uutta osaa pitää laittaa. Tuossa tilanteessa kenties aika fiksu ratkaisu.

En mä tiedä, jotenkin :D En tiennyt että siitä jotain hajosi. Harmittaa kyllä koska oisin halunnu kokea juuri tämän vanhan Typhoonin. Tuli Särkänniemen Frisbee mieleen joka oli lempi laitteeni teininä.

shamrock
Jäsen

ViestiKirjoittaja shamrock » 11.8.2022 19:41

Siru84 kirjoitti:
shamrock kirjoitti:Millä tavalla se nyt sitten olis saatu siitä eroamaan? :D Siitä nyt sattui planeettavaihteisto hajoamaan viime kesänä, joten viisaampaa oli päivittää samalla kun kerran uutta osaa pitää laittaa. Tuossa tilanteessa kenties aika fiksu ratkaisu.

En mä tiedä, jotenkin :D En tiennyt että siitä jotain hajosi. Harmittaa kyllä koska oisin halunnu kokea juuri tämän vanhan Typhoonin. Tuli Särkänniemen Frisbee mieleen joka oli lempi laitteeni teininä.

Voihan tuosta laittaa idean. Samoin kuin Powerilla on esim Fiesta Mexicanassa hidas ja nopea kyyti, Dragon Towerissa pudotus ja maisema-ajo, miksei tuossakin vois olla se "perinteinen" Typhoon halukkaille vaihtoehtona.

Ja joo, mulla on itseasiassa kuvia tuosta vaihteistosta. Sitä sopii miettiä, miten noin 15 senttiä halkaisijaltaan oleva akseli yksinkertaisesti katkeaa. Sinänsä vaaratonta, tuohan tapahtuu vaihteiston sisällä ja laakerit kannattelee laitetta. Mutta ääni on varmasti ollut hurja kun nuo päät on hanganneet toisiaan vastaan :D

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 12.8.2022 23:53

Siru84 kirjoitti:En mä tiedä, jotenkin :D En tiennyt että siitä jotain hajosi. Harmittaa kyllä koska oisin halunnu kokea juuri tämän vanhan Typhoonin. Tuli Särkänniemen Frisbee mieleen joka oli lempi laitteeni teininä.

Särkän Frisbee on kyllä yksi parhaimmista heilurilaitteista joissa olen koskaan ollut. Siinä oli juuri sopivasti vauhtia ja penkkiin liimautumista. Take-Off joka sen lopulta korvasi olikin sitten jo täysi susi. Harmittaa että Särkkä tuskin koskaan tuo Frisbeeta takaisin koska heillä on X, mutta olisihan se hienoa jos Frisbee löytäisi uuden kodin jostain muusta suomalaisesta puistosta. Jospa Lintsi vaihtaisi vaikka Kieputtimen Frisbeehen (tosin se olisi ollut paljon parempi korvaava laite Kiepille kuin Magia).

Mutta palatakseni itse Typhooniin, niin mielestäni et kyllä ole menettänyt mitään. Typhoonin vanha ohjelma oli oikeasti tolkuttoman surkea, koska yli puolet ajasta se vaan vispasi siinä alatasolla tyyliin 5m korkeudella. Se oli oikeasti todella turhauttavaa kun oli ihan selvää että ajo-ohjelma oli tehty niin että 2/3 ajoajasta vispataan vaan matalalla. Siinä tuli kokoajan sellainen fiilis et "eikö jo voitais mennä korkeammalle". Siitä varsinaisesta ajoajasta ehkä joku 1/3 heilutaan kunnolla, ja siellä ihan korkeimmalla käytiin vain jokunen kerta. Tämä uusi versio näyttää viimein korjanneen tuon "ongelman", että siinä mielessä en kyllä toivo paluuta siihen vanhaan ajo-ohjelmaan.

shamrock
Jäsen

ViestiKirjoittaja shamrock » 15.8.2022 17:02

Oliskohan juuri siksi tullut tuo vastapaino mukaan uuteen versioon :?: Sinänsähän tuo muutos ei olisi sitä vaatinut, mutta noin ylipäänsä melkoisia voimia vaatii tuollaisen laittaminen akselistaan liikkeelle. Ja no, mulle oli ihan riittävä :D Mä en tykkää mistään laitteista jotka pyörii ja kieppuu paikallaan, ne ei anna mulle mitään muuta kuin pahan olon :D Tiedän että monet hakee erityyppisiä elementtejä vuoristoradoista, ja niiden määrä on aina plussaa, mutta kuitenkin Pitts on mun suosikki. Siinä on just sitä fiilistä mistä mä tykkään. Ja sit tietenkin puurata ... jotenkin se tuontyyppinen nopeus on se mun juttu, mä en kaipaa niitä silmukoita tms joissa tyyliin melkein pysähtyy jne.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 22.8.2022 22:02

Kävin tuossa aikaisemmin Powerparkissa ja noh... Sanotaan, että hinkua takaisin ei ihan heti ole.

Matkan tarkoitus erityisesti oli käydä testaamassa Pitts Specials, sillä en viimevuosina ole ehtinyt powerissa käymään. Heti ensiksi siis juoksujalkaa Pitts Specialin luokse vain huomataksemme, että laite on huollossa. No huollolle ei voi mitään ja jos hyvin käy, niin laite vielä avattaisiin päivän edetessä (Spoileri: ei avattu).

Odotellessa voisi vaikka käydä testaamassa Junkerin. Junkerilla jono oli aivan alas asti, mutta siitä huolimatta päätimme käydä jonon jatkoksi. Samalla tuli vitsailtua parin vuoden takaisesta reissusta, jolloin hiljaisena päivänä Junkeria ajettiin yhdellä junalla ja jono oli 45min:
Minä kirjoitti:Kun viime kesänä kävin puistossa oli vähän viileämpi päivä ja väkeä ei ollut niin paljon. Silti Junkeriin ja Thunderbirdiin täytyi jonottaa lähemmäs 45 min, sillä niitä ajettiin vain yhdellä junalla. Ymmärrän, että hiljaisempana päivänä ei aina välttämättä ole tarvetta pitää useampaa junaa käytössä, mutta...
Nyt puisto oli kuitenkin täynnä porukkaa ja Junkeriakin ajettaisiin varmasti useammalla junalla (Spoileri: Ei ajettu).

Yhdellä kahdeksan hengen vaunulla ajaminen ruuhkapäivänä on kyllä naurettavaa! Emme jääneet odottamaan, sillä Junker on kuitenkin ennestään tuttu laite ja mitään hinkua ei ollut käydä kokemassa sitä uudestaan, jos jonokin on yli tunnin.

Thunderbirdin luona ystävällinen työntekijä infosi jo jonon päässä, että jonotusaika on tunnin. Sitäkin ajettiin yhdellä junalla. Kyselimme onko mahdollisuutta, että päivän edetessä otettaisiin toinen juna käyttöön. Thunderbirdin toinen juna odotti huoltoa, joten sitä ajettaisiin yhdellä junalla koko päivän. Surullista, mutta ymmärrettävää. Samalla kerrottiin, että Junkeriin otetaan toinen juna käyttöön jos jonotusaika pitenee liikaa. Tämä tieto antoi pientä toivoa jonotusaikojen lyhenemisestä (spoileri: Junkeria ajettiin koko päivä yhdellä junalla).

Noh sitten käytiinkin läpi Powerparkin peruskaura: Cobra, Dragon Tower, Neo's Twister, Fiesta Mexicana... jne.

Poistuessamme puistosta mukaan lähti paha mieli. Onneksi päivä tuli kuitenkin vietettyä hyvässä seurassa, joten pahan mielenkin osasi jollakin tapaa ottaa huumorilla. Turhauttavaa tulla puistoon kauempaa vain huomatakseen, että mikään ei toimi ja jonot vuoristoratoihin ovat kilometrien mittaiset. Ruuhkalle ei tietenkään voi mitään, mutta edelleenkin nauran sitä, että Junkeria ajettiin koko päivä yhdellä junalla :) .

Paluu