Juuso kirjoitti:Vierailin tänään Powerparkissa. Varsin ristiriitaisia fiiliksiä.
-Puisto aukesi kello 11, mutta laitteisiin pääsi vasta noin 11.15, kun työntekijät alkoivat vasta testata klo 11 laitteita. Pitt Special jäi heti testeissä jumiin, kun ei jaksanut nousta ekan laskun jälkeistä mäkeä ylös. Vaunua irroitettiin radasta lähes koko päivän ajan. Viimeisiksi tunneiksi rata aukesi yli 1h jonotusajalla.
-Pitt Special oli kiva rata, mutta liian samankaltainen kokemus kuitenkin vielä paljon paremman Junkerin kanssa. Miksei paikalle voinut tehdä täysin erilaista ratatyyppiä?
-Jonotusajat puistossa olivat pitkät, Junker 30 min, Thunderbird yli 1h, Pitt Special yli 1h, yms.... Turvarajoitukset olivat naurettavan oloisia. Ne lähinnä lisäsivät tartuntariskiä. Ihmiset jonottivat aivan sumpussa pitkän aikaa, kun laitteita pyöritettiin puoli tyhjinä. Jonoissa altistuttiin siis kauan ja ilman mitään turvavälejä. Täysillä ajoilla jonot olisivat olleet inhimilliset ja altistusajat pienempiä. Laitteiden varotoimet olivat epäloogisia. Joissain sai istua peräkkäisissä penkeissä (esim Junker ja Pitt Special) ja joissain ei.
-Henkilökunta ei ollut asiansa osaavaa. Pitseriassa (heikkolaatuinen buffet) todettiin että "buffetissa ei nyt ole haarukoita, eikä ole ollutkaan hetkeen." Laitteilla seurueemme juuri ja juuri kengät jalassa 140 cm pitkä 10-vuotias kummityttömme pääsi laitteisiin ilman mittausta. Ikääkään ei kyselty yksin laitteisiin mentäessä vaikka turvaohjeissa esim. Enterpriseen on yksin 12v. rajoitus. Osa henkilökunnasta oli myös varsin tympääntyneitä työtönsä jo nyt tässä vaiheessa kesää. Tosin ymmärrän, että koronan tuomat lisätyöt (desinfioinnit yms..) varmasti kuormittavat heitäkin.
-Laitteet olivat rikki/poissa käytöstä. Dragon Tower, La Paloma poissa käytöstä koko päivän. Pitt Special poissa käytöstä suurimman osan päivää. Muutamat muut jumittivat muutamaan otteeseen (Junker, Neos Twister).
-Powerpark ei enää vakuuttanut. Ihmismäärä oli rajoituksiin nähden aivan liian suuri. En itseasiassa koskaan muista nähneeni Powerissa näin paljoa väkeä, vaikka rajoitus tällä hetkellä Powerparkista 40% maksimista.Viime vuosilta kokemus on paljon tätä päivää positiivisempi henkilökunnan, ruuan laadun ja ilmapiirin osalta.
-Ne laitteet, joissa pääsin käymään, olivat kuitenkin aivan yhtä hyviä kuin aina ennenkin!
Minulle jäi täysin samanlainen kuva PowerParkista. Ihmettelin sitä itsekkin, kun työntekijät tulivat aluellee samaan aikaan kuin puisto aukeaa ja vasta sitten aloittavat testiajot. Aiempina kesinä PowerPark oli ilman koronarajoja ja tätä kaikkea paljon parempi. Kun minä olin siellä pizzeriassa siellä ei tarjotti buffettia ja henkilökunta sähläsi jotenkin.
Joka tapauksessa ainakin minulla oli erittäin hauska päivä.
![[smile] :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)