ViestiKirjoittaja paappa » 9.3.2008 6:40
kun tuossa muistelee vaikkapa vuodentakaisia, tai vanhempia juttuja niin yks jos toinenkin sanoi tyyliin "ei se mitään, maksaa, mitä maksaa, mut kyl sinne silti menee". Samoin oli tyylinä, että "kyl kaikilla onaina senverran varaa, et puistoon pääsee".
Mikäs nyt, kun vaikuttaa nooi jutut, että pyytävät liikoja "vaik kyl mul rahaa on, mä pyydän faijalta".
Ensinnäkin onhan se niin, että puistot ottaa sen rahan pois kuleksimasta, minkä suinkin saavat.
Hinntoja hilataan kokoajan korkeammalle ja seurataan, koska kävijöiden kipuraja tulee vastaan ja jos on menty sen yli, niin sitten tehdään kaikenmaailman "tarvouspaketteja ja - kampanjoita.
Ei nuo hinnat sinänsä mitään, jos hinnat vastaa tarjontaa, mutta harvemmassa paikassahan niin taitaa olla.
Itse olen ollut jo useamman vuoden sitämieltä, että hinnat on jo karanneet käsistä, sillä ei nää suomen puistot nyt niinn ylvoimaisia ole, että hinta ja laatu olisivat kohdallaan.
Toisaalta on ymmärrettävää, että laitehankinnat ja ns. muut mokat on jollain katettava, mutta on monia tapoja tehdä voittoa.
Toinen on myydä pienemmällä katteella, mutta tehdä tulos myyntimäärällä ja toinen on kovalla katteella myyminen, vähemmälle asiakasmäärälle ja tämä viimeinen vaiokuttaisi olevan se vallallapleva suunta.
Paras puistolle olisi tietty se, että yksi tai kaksi kävijää päivässä toisi vuoden tuloksen, sillä silloin kuluisi sähköä vähemmän litekuskeja ei tarvittaisi, kuin muutama, ja muutenkin henkilökuntaa ei montaa tarvittais.
Kyllä noi hinnat alkaa rajoittaan jo kävijämäärää ja sitäkautta näkyyn tuloksessa, sillä tuolla kustannustasolla moni jo alkaa etsimään muita kohteita, mutta aika näyttää.