Orlochlessin tornin tulevaisuus

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

TheLukki
Jäsen

Re: Orlochlessin tornin tulevaisuus

ViestiKirjoittaja TheLukki » 22.11.2015 15:21

Tuli tossa aamulla mieleen että mulla on äitin ottamia kuvia Orlochlessin tornista, mutta ne ovat liian suuria. :( Rajaisin ne mutta niistä tulisi liian pieniä. toivottavasti keskustelu täällä jatkuu. Minulla kun olisi niin paljon kysyttävää orlochlessin tornista. :P
Trrrrrrrrr... Woaaaaaaaaah!

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 22.11.2015 23:03

TheLukki kirjoitti:Minulla kun olisi niin paljon kysyttävää orlochlessin tornista. :P

Tottakai vastaan, jos suinkaan pystyn. Mukavaa, että vielä neljä vuotta Tornin kuoleman jälkeenkin löytyy sen "faneja".

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 23.11.2015 13:25

Mukavaa, että vielä neljä vuotta Tornin kuoleman jälkeenkin löytyy sen "faneja".
Totta kai Ja nimen omaan "suuri fani". Olen aina fanittanut orlochlessin tornia, ja lukenut ehkä kennetin orlochless jutut liiankin monta kertaa läpi siitä mun huvipuisto/darkride kummari hulluus alkoi. Mutta nyt itse juttuun. Niin kuin sanoin minulla on paljon kysyttävää joten en aio kysyä kaikkia kerralla mutta tässä olisi nyt pari:

Mihin kaatuvat laatikot joutuivat. Nehän oli niin legendaariset ettei niitä varmaan hävitetty :?:

Minulla on kotona pieni kummitustalo, joka itse tehty, joten haluaisin vinkkejä sen sisustamiseen. Kummari on melko iso ja läpi käveltävä. Voin lähettää kuvia siitä ehkä joskus.

Sitten tämä on mietityttänyt minua jo kauan. Orlochlessin tornin fasadin eräässä kohtaa on kuula tai joku pallo. Onko tämä vanhasta kummituslinnasta? Noh tossa on huono kuva siitä.
kuula.png

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 24.11.2015 0:46

TheLukki kirjoitti:Olen aina fanittanut orlochlessin tornia, ja lukenut ehkä kennetin orlochless jutut liiankin monta kertaa läpi siitä mun huvipuisto/darkride kummari hulluus alkoi.

--- Minulla on kotona pieni kummitustalo, joka itse tehty, joten haluaisin vinkkejä sen sisustamiseen. Kummari on melko iso ja läpi käveltävä. Voin lähettää kuvia siitä ehkä joskus.

Olen todella iloinen siitä, että olen saanut jakaa tätä "hulluutta" eteenpäin. :) Tuosta läpikäveltävästä kummitustalostasi näkisin ainakin itse mielelläni kuvia!

TheLukki kirjoitti:Mihin kaatuvat laatikot joutuivat. Nehän oli niin legendaariset ettei niitä varmaan hävitetty :?:

Kaatuvien laatikoiden osalta muistini oikeasti pettää Orlochlessin Tornin purkamisoperaatiosta. Faktaa on kuitenkin se, että valtaosa niistä monista asioista, jotka Tornista säästettiin, päätyivät tuonne Nokkakiven suuntaan (toiset suoraan, toiset mutkan kautta, kun en enää voinut niitä säilyttää). Laajennetun jonotusalueen kaksi maalausta päätyivät Poriin yhdelle suurfanille, jonka huonetta ne kuulemma edelleen koristavat. Itselläni on ainoastaan enää jäjellä yksi PikkuHirviö (kiipeilemässä parvekkeellani), täyskokoinen Drakkis-figuuri (sekä kaksoiskappale sen päästä), arkussa nukkuneen Orlochlessin pää, joitakin hirviönaamoja, sekä alkuperäisen Torni-radan kartonki/pahvinen pienoismalli. Näistä en helpolla luovu.

TheLukki kirjoitti:Sitten tämä on mietityttänyt minua jo kauan. Orlochlessin tornin fasadin eräässä kohtaa on kuula tai joku pallo. Onko tämä vanhasta kummituslinnasta?

Kyseinen kuula on vuoden 2005 jonotusaluelaajennoksen toteuttaneen (Särkänniemelle muitakin hommia tehneen) nimettömän alihankkijan lisäämiä yksityiskohtia, joita en itse ollut rakennuspiirroksiin piirtänyt. Ihastuin kuitenkin näihin ylimääräisiin yksityiskohtiin niinkin paljon, että maalasin ne itse erottuvimmiksi sieltä lilan seinävärin seasta.

Muun muassa näistä rappaukseen lisätyistä yksityiskohdista kerroin myös Tornin virallisilla nettisivuilla http://www.kentsuproductions.com -saitillani, mutta valitettavasti viime päivityksessä (josta on kulunut jo liikaakin vuosia) sivujen uudelleenrakentaminen jäi kesken, ja siksi nuo kaksi oleellista fasadisivua edelleen puuttuvat Torni-sivujen kokonaisuudesta. Yritän saada Uudeksi Vuodeksi ainakin nuo kaksi sivua palautetuksi kokonaisuuteen… (Tarkoitus oli viime päivityksessä uusia koko sivuston rakenne – eli rakentaa jokainen sivu uudestaan – mutta juttu jäi pahasti kesken, ja koska sivustossa on lukuisia sivuja ja kuvatiedostoja useita satoja, hommaan palaaminen ei olekaan niin yksinkertaista …vaikka olen jo kesästä saakka parikin kertaa yrittänyt tarttua toimeen. Valitettavasti elämässäni on ollut, ja on edelleen, paljon muitakin asioita kuin yhden kuolleen ja kuopatun darkkiksen dokumentoiminen).

Täällä foorumilla on tottakai helpompi vastata kysymyksiin ja muistella Orlochlessin Tornin huikeita 11 vuotta.

Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 24.11.2015 11:38

Kiitos ken vastauksistasi. Minulla on kyllä vielä kysyttävää, mutta en kysy niitä hirveän nopeasti . Sinulla kun taitaa olla muutakin tekemistä kun vastailla kysymyksiini, :) mutta kysyn silti vielä muutaman.

Miten teit hirviöt orlochlessin torniin esim nukkuvan orlochlessin pään tai emon ?

Tykkäätkö enemmän darkkis kohteista vai huvipuistoista?

Tulisiko kennettiin malli kuinka piirtää pikku hirviöitä. Ymmärrän toki jos sinulla ei ole aikaa muokata kennettiä, mutta kysyn silti

Viimeisenä sanon että olen käynyt vain kerran orlochlessin tornista, kun olin 5-vuotta vanha. Ja muistan että se oli vain neljän sekunnin ajo. Se meni mun silmin näin: Ensin mentiin valkean lesken luolan ohi. Sitten tuli jotain epäselvää keltaista ja punaista. Sen jälkeen tuli luuranko sisarukset. Jonka jälkeen tuli pimeä käytävä. Sitten tuli taas jotain epäselvää se oli Varmaan ruokasali. Sitten tultiin yöpuutarhaan, jossa näin nousevan jotain. Viimeisenä muistan kaatuvat laatikot, josta hetken kuluttua päästiin pois .

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 24.11.2015 20:58

TheLukki kirjoitti:Miten teit hirviöt orlochlessin torniin esim nukkuvan orlochlessin pään tai emon ?

Useimpien Torni-hirviöiden sisuksissa piileskeli Backmanin kummarin vanhat örkit. "Kasvojenkohotuksen" tein sataprosenttisena käsityönä ilmastointiteipin, muovailuvahan, kipsin, polyuretaanivaahdon, kovettuvan Plastiroc-massan sekä maalien avulla.

Tuosta hahmojen tekemisestä löytyy Torni-sivustolla pikkuosio kuvineen: http://www.kentsuproductions.com/suomi/sot6.html

TheLukki kirjoitti:Tykkäätkö enemmän darkkis kohteista vai huvipuistoista?

Käyttäisin mieluummin termiä "virtuaalielämys", sillä "dark ride" on hieman suppeampi termi.

Parhaissa virtuaalielämyksissä avainsanoja ovat tarinankertomisen taito, viihdyttävyys, unohtumattomat ja vakuuttavat hahmot, vahva visuaalisuus, runsaat yksityiskohdat, hämmästyttävät erikoistehosteet, tunnelmaa tukeva äänimaailma musiikkeineen, elokuvallinen "eeppisyys", koskettavuus, sekä faktan ja fiktion täydellinen yhteen sulautuminen. Hyvin toteutettu virtuaalielämys on kuin hyvä elokuva, samalla ruokkien sekä haastaen yleisönsä mielikuvitusta. Elokuvavertaus ei ole suinkaan pitkältä haettu, sillä Walt Disney – virtuaalielämysten ehdoton kuningas – tiesi täsmälleen miten hyvä elokuva syntyi. Kuten hyvää elokuvaa katsottaessa, myös hyvässä virtuaalielämyksessä tunnelma saattaa vetäistä niin voimakkaasti mukaansa, että vaunu muine matkustajineen tai katsomo muine yleisöineen katoaa jonnekin ...virtuaaliavaruuteen. (Pikku-lainaus KenNetti-sivuiltani).

Eskapisti kun olen (kuten oli Walt Disneykin pohjimmiltaan), rakastan eniten nimenomaan virtuaalielämyksiä, joihin voi kadottaa itsensä turvallisesti. Kaikki varmaan tietävätkin että Disney-puistoissa viihdyn juuri siksi, koska Disney panostaa virtuaalielämyksellisyyteen. TOP-4 virtuaalielämyssuosikkiani Disney-puistoissa ovat:
1) Snow White's Scary Adventures (darkkis, Disneyland Paris)
2) The Haunted Mansion (darkkis, Disneyland California; EI kamala Haunted Mansion Holiday -väliaikaisteemoitus!)
3) Soarin' Over California (elokuvalentosimulaattori, Disneyland California) / Soarin' (elokuvalentosimulaattori, Epcot, Walt Disney World)
4) Pirates of the Caribbean (darkkis, Disneyland Paris)

TheLukki kirjoitti:Tulisiko kennettiin malli kuinka piirtää pikku hirviöitä.

Rehellinen vastaus: Tuskin. ;)

Markku
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Markku » 26.11.2015 11:05

Kaatuvat laatikot ovat Nokkakiven huvipuiston kummitusjunassa viimeisessä kurvissa.
Kun viimeksi kävin siinä muutama vuosi sitten, ne eivät olleet käytössä, koska
tekniikkaa piti vielä parantaa, etteivät ne kaadu asiakkaan päälle oikeasti.
"Sinkoutukaa laitteesta varovasti - älkää laskeutuko ohikulkijoiden päälle!"

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 27.11.2015 13:13

Kaatuvat laatikot ovat Nokkakiven huvipuiston kummitusjunassa viimeisessä kurvissa.
Tuo helpotti kummasti elämääni. :DD

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 29.8.2016 16:05

Kaikille Orlochlessin Tornin musiikkifaneille tiedoksi: 16.9.2016 Nelosella alkavalla Vain elämää -vitoskaudella on mukana Chisu, joka saattaa omassa jaksossaan (ilmeisesti jo 23.9.) raottaa hieman verhoa myös Tornin suuntaan. (Kyseiset CD-levyni kävivät nimittäin kääntymässä sarjan tuottajilla saakka). Älkää odottako kuitenkaan liikoja – ajattelin lähinnä vain ilmoittaa ajoissa, ettei kenelläkään asiasta kiinnostuneella mene ohi tuommoinen herkkujakso, jossa Chisu raottaa nuoruuttaan ja musiikkiuransa alkua. Chisun jaksossa nähdään kuulemma myös muutama välähdys yli 25 vuotta nuoremmasta allekirjoittaneesta (kesäelokuva-otteissa, joita en ole itsekään nähnyt noin 20 vuoteen!). Odotan itse(kin) tätä jännityksellä…

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 29.8.2016 17:38

Ooo, olisin katsonut ohelmaa taas joka tapauksessa, mutta nyt odotan sitä entistäkin innokkaammin. Kiitos vihjeestä!
"Nyt otetaan rauhallisesti eikä anneta tosiasioiden sekoittaa meitä!"

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 24.9.2016 20:50

VAIN ELÄMÄÄ -sarjan Chisun jakson kaksiminuuttinen nuoruuden muisteluosuus, jossa myös Orlochlessin Tornin musaa kuullaan hieman, on nähtävissä RUUTU-palvelun kautta, kas näin: http://www.ruutu.fi/video/2749075

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 24.9.2016 21:41

RUUDUSTA löytyi myös jotain, jota ei nähty eikä kuultu Chisu-jaksossa telkkarissa laisinkaan – ja tässä kaksiminuuttisessa kuullaan huomattavasti enemmän Chisun kauneimpia Orlochlessin Torni -sävellyksiä! http://www.ruutu.fi/video/2750551

Paluu