Orlochlessin tornin tulevaisuus

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Vieras

Orlochlessin tornin tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.12.2005 2:17

Moi Ken.

Kuinka monta sesongia uskallat vielä luvata orlochlessin tornille?

Jonesi
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jonesi » 29.12.2005 12:13

Vaikka minä en ole Ken, luulisin sen olevan Särkässä aika kauan. Tai no ainakin toivottavasti.. Se on Suomen parhaimpia kummtusjunia/dark ridejä.

Jarkko
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jarkko » 29.12.2005 15:16

En minäkään ole Kenneth, mutta voin sen sanoa, että rakennus on melko vanha ja kärsinyt mm.lämmityksen puutteesta, että nykyinen rakennus ei varmaan kovinkaan kauan kestä enään Luontoäidin kuritusta. Mutta itse kummitusjuna Särkänniemellä varmasti pysyy :wink: Kenneth voi sitten itse kertoa, että kuinka huonossa kunnossa kummarirakennus on. Voihan olla, että rakennus ei olekaan niin huonokuntoinen, kuin luulin :?

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 29.12.2005 15:22

Toivottavasti kummarirakennus uudistettaisiin piakkoin. Näyttää kuitenkin aika huonokuntoiselta ja lisäksi on vielä ollut samanlaisena Backmanin ajoista lähtien. Rataa tai muuta ei tarvitsisi uudistaa, rakennettaisiin vain uusi rakennus päälle.

Jarkko
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jarkko » 29.12.2005 15:25

vaikka toisaalta itse pidän siitä ummehtuneen/homeen hajusta (se jotenkin sopii kummitusjunaan 8) Uudessa sitä ei tietystikään kymmeneen vuoteen olisi, ellei sitä sit koneellisesti sinne pumpata :roll:

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

Re: Orlochlessin tornin tulevaisuus

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 29.12.2005 20:51

EDIT-lisäys: T ä r k e ä ä !
Tampereen Särkänniemen Orlochlessin Torni (eli se jota "kummitusjunaksi" ja "kummituslinnaksikin" kutsutaan) on suunnittelemani ja osittain toteuttamanikin. En ole kuitenkaan koskaan ollut Särkänniemen työntekijä, eli siis suhteessa kyseiseen puistoon olen enemmänkin alihankkija kuin henkilökuntaan kuuluva. Tämä tarkoittaa että voin puhua asioista vapaammin kuin Särkänniemen varsinaiset työntekijät, vaikka ns. "herrasmiessopimus" sitoo minuakin. Jatkan toistaiseksi edelleen Särkänniemen "Tornin" kokonaiselämyksen valvomista ja somistuksellista ylläpitoa, mutta kohteen operatiivinen ylläpito on yksinomaan Särkänniemen vastuulla.
-Kenneth Sundberg-

Anonymous kirjoitti:Kuinka monta sesongia uskallat vielä luvata orlochlessin tornille?

En uskalla luvata yhtikäs mitään - asia kun ei ole minun päätettävissä.

Kiitoksia kuitenkin, että Orlochlessin Torni löysi tiensä näin uudelle foorumillekin!

:) KEN
Viimeksi muokannut KennethSundberg 10.5.2009 22:29, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 29.12.2005 21:18

Itseäni kiinnostaisi tulevan kauden uudistukset torniin? Toivoisin täyteläisempää, tyylin voisi pitää samana, se on ihan hieno. Viimevuonna ulkokuorta parannettiin hienosti, mutta sitäkin voisi vielä hiukan parannella, ainakin pahvimaisuutta ylhäältä vasemmalta.

Missä Ken teet kaikki asukit torniin? Kotonasiko ja kuskaat sitten Tampereelle? Oletko jo aloittanut tekemään uusia asukeita ja kauanko keskimäärin yhden asukin tekeminen kestää?

Toivottavasti uudistuksia on tulossa ja live kummittelua kaipaan myös... :wink:

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 29.12.2005 23:34

KennethSundberg kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Kuinka monta sesongia uskallat vielä luvata orlochlessin tornille?

Kiitoksia kuitenkin, että Orlochlessin Torni löysi tiensä näin uudelle foorumillekin!

Heh, se salaperäinen "Anonymous" on vanha ennestään tuttu kaikille eli "aristubin", mutta oikea nimeni on Arttu Stubin. Tuo Ari Stubin on mun faijan nimi ja kirjauduin hänen puolelta uudelleen tänne.

P.s. Sanokaa mua tästä lähtien Artuksi, R2 tai Stubiniksi.

Jarkko
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jarkko » 30.12.2005 9:12

Aristubin kirjoitti:P.s. Sanokaa mua tästä lähtien Artuksi, R2 tai Stubiniksi.

Olen sanonut sinua jo niin pitkään aristubiniksi, että en varmaan ennään voi oppia sinun uutta kutsumanimeä :twisted: No, ei vaineskaan :D kyllä yritän muistaa kutsua sua stubiniksi. Minuakin kiinnostaa tulevan vuoden uudistukset tornissa (ja sen ulkopuolella). Odotan myös sitä päivää jolloin olisi mahdollista tavata Kenneth ihan livenä :wink:

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 30.12.2005 10:46

KennethSundberg kirjoitti:

Olisihan se hienoa, että Torni säilyisi vielä pitkään, onhan Ken sen eteen tehnyt aika paljon työtä. Ja onhan se hyvä että Suomessa on vieläkin muutama laite jotka on tehty kotimaisin voimin.

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 30.12.2005 19:59

Jeppe kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tulevan kauden uudistukset torniin?

Mitä ilmeisimmin ei mitään isoa.

Jeppe kirjoitti:Toivoisin täyteläisempää

Siinäpä sen sanoit. Tarkoitukseni on nimittäin täydentää niitä Tornin osia (niin sisällä kuin ulkopuolellakin), jotka jäivät viime keväänä ajan loppuessa ikävästi kesken.

Jeppe kirjoitti:Viimevuonna ulkokuorta parannettiin hienosti, mutta sitäkin voisi vielä hiukan parannella, ainakin pahvimaisuutta ylhäältä vasemmalta.

On kyllä hupaisa tuo termi, "pahvimainen". Alkuperäinen tarkoitukseni (kesän 2000) fasadin kohdalla oli nimenomaan pelkistys ja tyylillinen yksinkertaisuus. Alkuperäisidean yksinkertaisuus tosin nyt hieman riitelee massiviseksi katetun jonotusalueen kanssa, mutta siihen on nyt toistaiseksi tyytyminen.

Jeppe kirjoitti:Missä Ken teet kaikki asukit torniin? Kotonasiko ja kuskaat sitten Tampereelle?

Syksyllä 1999 raahasin puolet puretusta Kummituslinnasta silloiseen yksiööni Vantaan Myyrmäkeen ja ihan kirjaimellisesti asuin kummitusten ja ruumiiden keskellä. Jos kämppään olisi jouduttu tekemään joku yllättävä viranomaistarkastus, olisi siinä meikäläisellä ollut selittämistä kun kylppäri ja eteinen olivat täynnä mustia jätesäkkejä pullollaan pääkalloja, luita, irtokäsiä ja muuta irvokasta. Myöhäistalven ynnä kevään 2000 asuin sitten kokonaisuudessaan Tampereella ja työskentelin lähes yksinomaan Särkänniemen omissa tiloissa. Kuskausoperaatiot ovat muuten nekin ihan hauskoja. Pikkuisen Roverini ikkunoista on tavarapaljouden seasta pilkistänyt mitä milloinkin... muun muassa kahden mallinuken paljaat jalat varpaineen ja muuta paljon karseampaa. Joskus PikkuHirviöitä kuljettaessani olen tarkoituksellisesti asettanut jotkut niistä kurkkaamaan uteliaana auton ikkunoista... :P

Jeppe kirjoitti:Oletko jo aloittanut tekemään uusia asukeita ja kauanko keskimäärin yhden asukin tekeminen kestää?

Uusia asukkeja ei oletettavasti hirveästi tule kesäksi 2006. Yksi tietty on kyllä mielessä kummitellut jo pidemmän aikaa, mutta tarkoitus on nyt tosiaan tänä keväänä panostaa muunlaiseen somistukseen. Onneksi asia tulee ajankohtaiseksi vasta maaliskuun loppupuolella...

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 31.12.2005 2:18

Moi Ken.

Miksi päätit maalata Tornin ulkofasadin juuri violetin väriseksi?

Eikö yön sininen olisi ollut jotenkin aavemaisempi?

Ehdotan että Tornin väritys viellä muuttuisi yön siniseksi tai sitten jokin violetin ja sinisen välimaastossa olisi ihan kiva

Ps mieti edes tätä asiaa, tai voit toki tietokoneellakin kokeilla näitä ehdottamia värejä .

CCR
Jäsen

ViestiKirjoittaja CCR » 31.12.2005 6:02

Jarkko kirjoitti:vaikka toisaalta itse pidän siitä ummehtuneen/homeen hajusta (se jotenkin sopii kummitusjunaan 8) Uudessa sitä ei tietystikään kymmeneen vuoteen olisi, ellei sitä sit koneellisesti sinne pumpata :roll:

Jos siellä kerta on hometta, tai vastaavaa kasvustoa, niin terveysviranomaistenhan pitäisi sulkea se terveydelle vaarallisena.
Ainakin määräysten mukaan.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 31.12.2005 8:43

CCR kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:vaikka toisaalta itse pidän siitä ummehtuneen/homeen hajusta (se jotenkin sopii kummitusjunaan 8) Uudessa sitä ei tietystikään kymmeneen vuoteen olisi, ellei sitä sit koneellisesti sinne pumpata :roll:

Jos siellä kerta on hometta, tai vastaavaa kasvustoa, niin terveysviranomaistenhan pitäisi sulkea se terveydelle vaarallisena.
Ainakin määräysten mukaan.

En usko, että toi on terveydelle vaarallista. Kun sä menet siihen laitteeseen sä istut siinä kyydissä ehkä keskimäärin 2 min. Ton kahden minuutin aikana en usko, että sä pystyt saamaan sisuksesi niin täyteen sitä kaikkea mitä siellä on (edellyttäen, että siellä on mitään..).

Toisekseen uskon siihen, että Särkkä pitää varsin hyvin kiinni noista terveysriski tekijöistä yms. Jos siellä todellakin olisi terveydelle vaarallinen määrä esim. tota maintisemaasi hometta niin eiköhän torni olisi laitettu aikoja sitten maan tasalle?

Mitä itse tornille toivoisin pikkulisänä, on vastaavanlainen tuvakaari, kuin mitä Lintsin Polypissa on: se siis painetaan alas ja se myös pysyy alhaalla koko ajon ajan. Tämä ei niinkään siksi, että sieltä olisi suuri vaara matkan vauhdin takia pudota kyydistä, vaan lähinä siksi, että säästyttäisiin kaikelta ilkivallalta.. eli, ettei kenellekään tulisi mieleen hypätä kesken matkaa kyydistä pois. Toinen ratkaisu tähän olisi tehdä tornin sisuksesta pimeämpi. Se ajaisi aika lailla tuon saman idean siitä, että se takapuoli pysyisi siinä penkissä kiinni koko ajon ajan...

Minua on itseäni aina ihmetyttänyt toi ilkivalta. Onneksi se kuitenkin ainakin näkyvästi ollut noissa puistoissa aika vähäistä. Hyvänä esimerkkinä viimevuodelta oli toi Kentsun tornin ulkoseinän repiminen.. Tollasen tekijän kun saisi kiinni ja pistäisi sille vehkeet käteen, että korjaapas poika/tyttö aikaansaannokseksi niin olisi kiva nähdä, että vieläkö sen jälkeen tekisi moista ilkivaltaa mielisi tehdä..Tämä on aihe joka saa mut aina kiehumaan..
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 31.12.2005 11:56

Pia kirjoitti:Minua on itseäni aina ihmetyttänyt toi ilkivalta. Onneksi se kuitenkin ainakin näkyvästi ollut noissa puistoissa aika vähäistä. Hyvänä esimerkkinä viimevuodelta oli toi Kentsun tornin ulkoseinän repiminen.. Tollasen tekijän kun saisi kiinni ja pistäisi sille vehkeet käteen, että korjaapas poika/tyttö aikaansaannokseksi niin olisi kiva nähdä, että vieläkö sen jälkeen tekisi moista ilkivaltaa mielisi tehdä..Tämä on aihe joka saa mut aina kiehumaan..

Naulan kantaan! Klassinen esimerkki: Sinulla on edessäni ikioma tuliterä luksustietokone. Tekeekö mielesi rikkoa se? Epäilen. Kun olet koulusi ATK-luokassa, ja edessäsi on tietokone, joka ei ole sinun omaisuuttasi vaan koulun, tekeekö mielesi nyt rikkoa se kone? Varmasti joillakin tulee heti mieleen tällainen asia, kun edessä on asioita/esineitä jotka eivät ole henkilön omaa omaisuutta/käden jälkeä.
Hirvittääkin muistella millainen edesmennyt Around the World oli, kun likaisten ja rähmäisten pleksipalojen takana heilui silmättömiä ja/tai muuten rampoja nukkeja ja jotkin vielä ilman tiettyjä raajoja. Toivottavasti sentään Taikasirkus pysyisi hyvässä kunnossa.

Paluu