Tornado

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

sehulluerkki
Jäsen

ViestiKirjoittaja sehulluerkki » 24.4.2009 19:22

ku olin särkäs viime kerralla olin liian lyhyt,ja en päässy sinne ;P tänä kesänä sit pääsen testaan sitä ;D

Treme
Jäsen

ViestiKirjoittaja Treme » 13.5.2009 14:45

olen käynnyt nyt kerran näin isona poikana särkässä ja se oli viime kesänä. mentiin kamujen kaa ja kaks kamuu haluu aina käyä eka karamellikaruselli, mut sen jälkeen halusin innolla päästä testaamaan tornaadoa, hyvä laite oli, mutta olisin kyllä halunut käydä siinä enemmä kui 2 kertaa...
YesBox

-
Ex-Treemu

ElkkuP
Jäsen

ViestiKirjoittaja ElkkuP » 21.5.2009 11:40

Kävin Tornadossa ekaa kertaa vasta tänä vuonna, mutta totesin, että se on Särkänniemen paras laite. Menee tosi kovaa, ettei edes ehdi pysyä mukana. :)

Superlaku
Jäsen

ViestiKirjoittaja Superlaku » 9.6.2009 2:26

Mäkin uskaulduin vasta viime vuonna Tornadoon.

Oli kyllä Särkän paras laite. Trombi ja Take Offikin olivat hyviä.
You don't know what is to be like me.

Oliver
Jäsen

ViestiKirjoittaja Oliver » 5.7.2009 8:17

En oo vielä käyny tornaados, tänäkesänä olis aika 0:)
Kiikkuu kiikkuu kiikkuu.....

-Insane-
Jäsen

ViestiKirjoittaja -Insane- » 5.7.2009 15:14

Tänä vuonna kun käytiin Särkässä niin testailtiin noita eri penkkejä enemmän. Kyllä siitä viimeisestä penkistä muotoutui se minun lemppari, jotenkin ne kiihdytykset (varsinkin ensimmäisessä pudotuksessa) tuntuivat paljon kovemmilta. Ensimmäinen penkki oli siitä kiva kun näki eteensä, mutta jonottamaan joutui pidempään, kun taaemmas saattoi päästä jopa ilman jonoa. :)

antti
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja antti » 5.7.2009 16:29

Ensimmäinen penkki oli siitä kiva kun näki eteensä, mutta jonottamaan joutui pidempään, kun taaemmas saattoi päästä jopa ilman jonoa.

Saman olen huomannut itse. Kaikki haluavat päästä eteen istumaan, vaikka todellisuudessa takaata saa parhaimmat kyydit.

TornadoTime!
Jäsen

ViestiKirjoittaja TornadoTime! » 5.7.2009 16:35

antti kirjoitti:
Ensimmäinen penkki oli siitä kiva kun näki eteensä, mutta jonottamaan joutui pidempään, kun taaemmas saattoi päästä jopa ilman jonoa.

Saman olen huomannut itse. Kaikki haluavat päästä eteen istumaan, vaikka todellisuudessa takaata saa parhaimmat kyydit.
Olen samaa mieltä että takaa se paras tulee, mutta kyllä edessä viihtyy paremmin kuin keskellä. Musta keskipenkin on tylsiä.

Näsineula
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Näsineula » 14.7.2009 10:20

Kyllähän se niin on, mutta mistähän se loppupeleissä johtuu? Minulla ainakaan ei ole tietoa.
"No pain, no gain."

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 14.7.2009 15:09

Näsineula kirjoitti:Kyllähän se niin on, mutta mistähän se loppupeleissä johtuu? Minulla ainakaan ei ole tietoa.

No jos nyt puhut tuosta etupenkki vs. takapenkki jutusta, niin takapenkillä saa usein parhaimmat kyydit.

Monet oikeasti luulevat, että takaosa menisi etuosaa lujempaa, mikä nyt ei tietysti voi olla totta, koska silloin jossain kohtaa junan viimeiset vaunut ohittaisivat etummaiset... :roll:

Mutta sen verran totta tuossa on, että etenkin nostomäen jälkeen ensimmäisessä pudotuksessa junan takaosa tosiaankin menee lujempaa, tosin vain suhteessa tiettyyn rataosaan, ei verrattuna muuhun junaan. Tämän voi nähdä erinomaisesti vaikka Särkänniemen Korkkiruuvissa, etummaiset vaunut ovat jo melkein pudotuksessa kun naukuva nostomäki vasta veivaa peräpäätä ylöspäin.

Takana on kuitenkin omat huonot puolensa, kuten vaikka se ettei sieltä ole etupenkin näköaloja ja etenkin ajon lopulla viimeiset vaunut voivat jäädä typeriin paikkoihin. Tämän voi kokeilla vaikka Linnanmäen Pikajunassa: viimeisellä kierroksella, kun vauhti on melkein pysähtynyt, viimeisessä vaunussa saa tosissaan pidellä kiinni ettei "putoa" toiseen laitaan, koska vaunu jää helixiin kallelleen. Silloin kun juna menee vauhdilla, eteenpäin vievä vauhti "voittaa" painovoiman, mutta asemalle tultaessa painovoima vetää oikeaan laitaan, mikä tuntuu todella typerältä. Omalla tavallaan hauskaa, ainakin kertakokemuksena, mutta silti typerää, koska se (lateraaliset voimat) ei ole tuon ratatyypin perusidea.

anttipantti86

Tornado on parAS

ViestiKirjoittaja anttipantti86 » 28.3.2010 11:37

Tornado on paras tuntemani radoista :thumbsup:

OlzuCCa
Jäsen

ViestiKirjoittaja OlzuCCa » 22.7.2010 20:32

Itse kävin ajamassa tornaadon viimeviikolla, ihan mukava rata mutta sen jälkeen tuli huono olo ja pääkipeäksi. :(
- OlzuCCa

Mäd
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mäd » 30.7.2010 15:50

Ekassa ja vikassa penkissä saa parhaat kyydit. Kävin noin kuukausi sitten Särkässä, oli kahen päivän rannekkeet ja taisinpa käydä Tornadossa yhteensä n. 20-50 kertaa, eipä tullu laskettua. On se kyllä mukava rata, Suomen paras. Mutta toistaseks paras tornadon tyylinen rata (inverted) missä on tullu käytyy kulkee 104 km/h ja on 1,2 km pitkä. Semmonen Suomeen!

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 30.7.2010 23:49

Mäd kirjoitti:Mutta toistaseks paras tornadon tyylinen rata (inverted) missä on tullu käytyy kulkee 104 km/h ja on 1,2 km pitkä. Semmonen Suomeen!

Et sitten laittanut kyseisen radan nimeä, sijaintipuistoa tai edes maata tuohon viestiin? :roll:
Ja pituus tai nopeus ei kerro radan tasosta yhtään mitään. Esim. Vekoman SLC:t ovat melko lailla surkeita riippumatta siitä kuinka paljon siinä sitä nopetta tai pituutta on.

Niin tai näin, Bolliger & Mabillardin radat ovat käytännössä aina hyviä, sellainen Suomeen pitäisi saada. Muuten invertoiduista nyt mitään väliä ole, itse ainakin mieluummin istun radan päällä kuin roikun sen alla.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 31.7.2010 10:30

[quote="Ihme Mies"]
Niin tai näin, Bolliger & Mabillardin radat ovat käytännössä aina hyviä, sellainen Suomeen pitäisi saada. Muuten invertoiduista nyt mitään väliä ole, itse ainakin mieluummin istun radan päällä kuin roikun sen alla.[/quote&

Madridin Warner Bros puistossa on B&M:n valmistama inverted rata. Mielestäni se on Tornadoa huonompi ja ulkonäöllisesti rumempi. Kyseessä on siis Batman La fuga. Meno on kyllä vauhdikasta, mutta liian tärisevää.

Paluu