Tornado

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Blok
Jäsen

Tornado

ViestiKirjoittaja Blok » 14.5.2006 19:55

Jatkan huimaa aiheentekotahtiani, jotta tänne uudelle foorumille saadan keskustelua mahdollisimman monipuolisisesti ja laaja-alaisesti. Tornadoa ei täällä ole vielä kovinkaan paljoa käsiteltyy, siispä avaan uuden aiheen Intamin Ihmeestä.

Kysymys: Mitä tapahtuisi jos turvakaaret eivät lukkiutuisi, ainoastaan turvavyö olisi kiinni? Onko tälläinen inhimillenen tai laiteviasta johtuva turvakaaren kiinnimenemättömyys (kumma sana) mahdollista? Onko missään Tornadon kaltaisessa inverted-radassa maailmassa käynyt, että vuoristoradan turvakaari olisi jäänyt auki tai auennut?

Kysymys 2: Olin tänään Tornadossa. Väkeä ei ollut oikein ollenkaan, joten toinen juna otettiin pois käytöstä. Miten se tehdään? Onko se yleistä?

Tänne siis kaikenlainen keskustelu Tornadosta, sen tekniista, matkustusmukavuudesta, asemalaiturista, layoutista, junista, turvallisuudesta yms.
Viimeksi muokannut Blok 14.5.2006 20:07, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokainen aasi on mielestään kelvollinen seisomaan kuninkaan ratsujoukoissa.

Daeng
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Daeng » 14.5.2006 19:59

Siis minkälainen on tornadon turvakaarisysteemi?? Menen 3 päivän päästä testaamaan tornadoa :D :D :D :D :D :D :D :D

Blok
Jäsen

ViestiKirjoittaja Blok » 14.5.2006 20:02

Daeng kirjoitti:Siis minkälainen on tornadon turvakaarisysteemi?? Menen 3 päivän päästä testaamaan tornadoa :D :D :D :D :D :D :D :D

No senhän näkee aika hyvin tästä kuvasta: http://www.rcdb.com/ig1076.htm?picture=8.

Eli perusturvakaari (joka on aika mukava) ja sitten kiinnitetään vielä sellainen lukitusremmi. Toisaalta ne kaaret liiskautuvat aika hyvin polviin loopeissa, viimeisessä zero-rollissa on jo Hang-timea.

Mode-edit/Arttu: Ei nyt kehoiteta ketään lipsumaan turvallisuusmääräyksistä. :evil:

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 14.5.2006 20:28

Tornado on mielestäni Suomen paras rata ja layoutiltaan kiva. Rata on suthkoht monipuolinen ja sinnä on kivasti "pääalaspäin"-kohtia. Asemalaituri on pelkkää betonia ja siitä saisi todella näyttävän päällystämällä betonin esimerkiksi puulla tai tekemällä asemalle jotain. Tornadon värit ovat hieman tylsät ja itse piritstäisin rataa maalaamalla sen.

Tietääkseni Tornado on turvallinen ja vaikka paineilmalukitus (vai mikälie onkaan?) pettäisi niin vyö pitäisi sinut silti turvallisesti kyydissä. Ratana Tornado on mukava ja kaikin puolin mahtava.

2 juna otetaan pois käytöstä siirtämällä radan yhtä liikkuvaa palaa sähköisesti (tai jotenkin vastaavasti) ja ajamalla rata sivuraiteelle. Sen jälkeen radan yksi liikkuva pala siirretään takaisin normaaliin asentoon.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 15.5.2006 9:14

Tornado on mielestäni hyvä, eikä siihen tarvitse tehdä enään mitään muutoksia varsinkaan rataan. Tunneliin voisi lisätä sitä kaivattua sumua.

Fleafly
Jäsen

ViestiKirjoittaja Fleafly » 15.5.2006 17:56

Itse en oo vielä tornadossa käyny. :oops: Mulle on aina ollu epävarmaa se turvakaari jutut.........eli siis kun siinä penkissä istutaan ni liikkuuko siinä ajon aikana paljon :?:

Blok
Jäsen

ViestiKirjoittaja Blok » 15.5.2006 18:04

Fleafly kirjoitti:Itse en oo vielä tornadossa käyny. :oops: Mulle on aina ollu epävarmaa se turvakaari jutut.........eli siis kun siinä penkissä istutaan ni liikkuuko siinä ajon aikana paljon :?:

Ei oikeastaan ollenkaan, ja loopeissa se painautuu aivan syliisi.

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 15.5.2006 20:51

Fleafly kirjoitti:Mulle on aina ollu epävarmaa se turvakaari jutut.........eli siis kun siinä penkissä istutaan ni liikkuuko siinä ajon aikana paljon :?:

Ei siinä kyllä liiku, ainakaan jos pitää kiinni, mutta kun itse aina ajan kädet ilmassa (viidennen kerran jälkeen alkaa olkapäät jo vähän kulua). Viimeisessä tynnyrikierteessä ei kyllä auta mikään, et pysy liimattuna penkissä, vaikka miten työntäisit.
CC: 160

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 15.5.2006 21:33

Tornado on mukava, siis niin mukava laite, että siinä voisi nukkua. Laite ei ole paha, niinkuin ei mikään muukaan Linnanmäellä tai Särkänniemessä. Powerlandissa en ole käynyt.

Turvakaaret Tornaadossa on aivan ensiluokkaa. Laite näyttää ulkoa hieman pelottavalta, mutta sitä se ei ole. Mene ihmeessä laitteeseen! :D

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 15.5.2006 22:07

Fleafly kirjoitti:Itse en oo vielä tornadossa käyny. :oops: Mulle on aina ollu epävarmaa se turvakaari jutut.........eli siis kun siinä penkissä istutaan ni liikkuuko siinä ajon aikana paljon :?:

Tuokin riippuu osittain koostasi. Jos olet pienikokoinen, niin kyllä niissä heartlineissa (tai mikskä niitä nyt hienosti kutsutaankin) hiukan hölskyy paikalla, mutta ei mitenkään pahasti. Mene, äläkä meinaa... Ei se turvakaarihomma petä... Sitä on turha pelätä! Usko, kyyti on mukavempaa, kuin arvaatkaan!

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 16.5.2006 18:16

Kun radan on valmistanut Intamin, niin saa heti takeen mukavasta ja pehmeästä kyydistä. Omien kokemuksien mukaan punaisessa junassa tuntuu enemmän tärinää kuin keltaisessa. Jos voisin, niin ajelisin koko päivän putkeen Tornadolla. :)

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 16.5.2006 18:26

huvipuistohullu kirjoitti:Kun radan on valmistanut Intamin, niin saa heti takeen mukavasta ja pehmeästä kyydistä. Omien kokemuksien mukaan punaisessa junassa tuntuu enemmän tärinää kuin keltaisessa. Jos voisin, niin ajelisin koko päivän putkeen Tornadolla. :)

Hmm... Avajaispäivänä porukkaa oli niin vähän, että tuo olisi saattanut onnituakkin. Itse en tunne mitään eroa punaisessa ja keltaisessa junassa. :wink:

Blok
Jäsen

ViestiKirjoittaja Blok » 16.5.2006 18:28

Juuso kirjoitti:
huvipuistohullu kirjoitti:Kun radan on valmistanut Intamin, niin saa heti takeen mukavasta ja pehmeästä kyydistä. Omien kokemuksien mukaan punaisessa junassa tuntuu enemmän tärinää kuin keltaisessa. Jos voisin, niin ajelisin koko päivän putkeen Tornadolla. :)

Hmm... Avajaispäivänä porukkaa oli niin vähän, että tuo olisi saattanut onnituakkin. Itse en tunne mitään eroa punaisessa ja keltaisessa junassa. :wink:

Äitienpäivänä tuo olisi onnistunut, mutta päässä alkoi tuntua 7-8 kerran jälkeen.

Taija
Jäsen

ViestiKirjoittaja Taija » 16.5.2006 21:44

Juuso kirjoitti:Hmm... Avajaispäivänä porukkaa oli niin vähän, että tuo olisi saattanut onnituakkin. Itse en tunne mitään eroa punaisessa ja keltaisessa junassa. :wink:

Minä kävin Tornadossa 10 kertaa avajaispäivan aikana ja olisin ehkä enemmänkin, jos olisi ollut aikaa. ^^

Tornado tosiaan on kaikista koskaan käymistäni vuoristoradoista paras. Se ei ehkä olen kaikkein hurjini, mutta kyyti on todella pehmeää ja varsinkin jotenkin hauskaa - siinä missä muut kiljuvat ja huutavat, niin minä nauran aivan mielipuolisesti :wink:
Tornado on ehdottomasti käynnin arvoinen laite.

kahvitar
Jäsen

ViestiKirjoittaja kahvitar » 17.5.2006 11:28

Olen kyllä samaa mieltä, että Tornado on erittäin miellyttävä laite. Koskaan ei ole siitä tullut mustelmia tai ei ole kolhiintunut mikään osa ruumiista. Ehdottomasti kannattaa käydä 1. "vaunussa" vai mitkä 1. paikat ne nyt onkaan. Huomattavasti mukavampaa, kun näkee maisemia suoraan edestä. Tosin aina ei siihen ekaan jaksa jonottaa, mutta joka reissulla tulee pari kertaa sekin jonotus tehtyä.

Paluu