Arttu kirjoitti:Makuasioita ja näkökulmia. Toki onhan Hype hieno, mutta sen ja Ukon vertaaminen ei kovin suoranaista ole. Toki molemmissa on samoja elementtejä ja muotoakin, vaunutkin melkein identtiset. Ajokokemus on kuitenkin täysin eri. Minusta molemmissa kyyti on yhtä miellyttävää ja omat lisänsä nautintoihin tuo nuo ratojen eroavaisuudet.
Makuasioita joo. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miten roikotuttaminen pää ylösalaisin voi olla miellyttävää. Ukko syyllistyy siihen pahemman kerran. Muutenkaan yläilmoissa ei näe kunnolla edes maisemia ja kaikki on sekavaa kunnes päästään radan alalenkkiin. Hyvää radassa on kuitenkin se massiivinen liikemäärä jolla huristellaan aseman läpi.
Hypessä on selvästi enemmän mukavia hetkiä. Maisemiakin kerkii katsella. Tosin siinäkin olisi ylälenkin in-line rollin voinut jättää tekemättä ja korvata sen vaikka parilla ilmapompulla. Ymmärrän kyllä, että markkinoinnillisesti tälläiset pakolliset pääylösalaisin elementit ovat tärkeitä laitteen hurjuutta ilmennettäessä, mutta niiden tarpeellisuudesta olen silti eri mieltä. Itse olen ollut vain muutamassa radassa, jossa inversio on oikeasti ollut poikkeuksellisen hieno elementti, mutta silloin siihen on liittynyt myös painottomuus. Näitä ei ole vielä Suomessa nähty, valitettavasti.