![[confused] :S](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Särkänniemessähän on suunniteltu vuoristoradan paikkaa huvimajan nykyisin entiseen paikkaan mutta jo nyt?
Huvipuistomies kirjoitti:Itse veikkaan vahvasti, että laite sijoittuu HighWaylle (High Voltagen viereen) ja on Funtimesin Star Flyer. Se olisi looginen valinta korvaamaan Ilmaveivin ja samalla ensimmäinen iso tornilaite Särkänniemessä (Majakka on kovin pieni), joten paikkaisi samalla senkin puutteen.
JP kirjoitti:En usko että Star Flyerin kaltaista laitetta on tulossa Särkkään. Pitää muistaa että korkeat keinukarusellit on aika nirsoja tuulien suhteen, ja ottaen huomioon Särkänniemen sijainnin Näsijärven vieressä, niin joku Star Flyer voisi pian olla enemmän kiinni turvallisuussyistä kuin auki. Eli moinen tuskin on ihan paras laitehankinta Särkkään.
JP kirjoitti:Tiedän että uutta vuoristorataa tuskin saadaan näin heti Hypen jälkeen, mutta Särkkä tarvitsi kyllä vähän pidempikatseisemman laitehankinnan tulevina vuosina. Vaikka Hype ihan jees varmaan onkin, niin se on kuitenkin vähän sama kuin Lintsin Kirnu ja Ukko - ne innostaa ehkä sen ekan vuoden verran, mutta sen jälkeen niiden "markkina-arvo" laskee huimasti. Samoin tulee varmasti käymään Hypenkin kanssa kun pari vuotta on vierähtänyt, ja tästä syystä Särkkä tarvitsi sellaisen radan joka on tehty heille alusta loppuun. Jos miettiin Liseberginkin Lisebergbahnania, niin se on vielä tänä päivänä monen lempivuoristorata vaikka se onkin ikivanha. Särkkä tarvitsee vastaavanlaisen radan, sillä toistaiseksi Särkässä on vain yksi "signature" laite ja se on Tornado.
Huvipuistomies kirjoitti:Tuo tuuliaspekti on kyllä totta. Itsekin mietin miten se mahtaisi vaikuttaa tilanteeseen. Toisaalta, merenrannalla se Gröna Lundin Eclipsekin on - vaikkei tokikaan avomeren. Käsittääkseni Star Flyerissä on erikseen ajo-ohjelmat tuuliselle ja tyynelle säälle. Tuulisella säällä vauhti on hitaampi. En näkisi tätä mitenkään ylitsepääsemättömänä ongelmana.
Huvipuistomies kirjoitti:Hypestä haluttiin nimenomaan "signature" -laite ja kyllä ainakin itse pidän laitetta himpun verran isompana juttuna kuin Ukkoa. Kuitenkin on laukaistava rata ja ihan oikea silmukkakin on rataan mahdutettu. Itse uskon, että sekä Hype että X säilyttää markkina-arvonsa vielä paria vuotta pidemmällekin.
JP kirjoitti:Siinä mielessä olen samaa mieltä että Hype on tavallaan eräänlainen "signature" laite Särkkässä vielä toistaiseksi, mutta parin vuoden päästä se ei enää kiinnosta kovin montaa. Hypen suurin ongelma on juurikin sen pituus - ihmiset eivät kauaa jaksa lyhyisistä vuoristoradoista innostua. Tästä on hyvä esimerkki Kirnu ja Ukko - ekana vuonna niihin ryntää kaikki kun ne on "uutta ja kiiltävää", mutta kukaan ei nyt hirväesti enää tänä päivänä jaksa hehkuttaa jostain Ukosta, saati Kirnusta. Sama kohtalo odottaa myös Hypeä valitettavasti tulevina vuosina. Minun kirjoissa nämä "mini vuoristoradat" on sellaisia "raksi ruutuun, tulipa tehtynä" laitteita, et kyllä niissä käydä voi muttei niihin viitsi jonottaa pitkään. Niitä ostamalla saadaan kyllä hetkeksi hypeä aikaiseksi ihmisten keskuudessa, mutta se arvostus katoaa pian. Näin ei käy kustomoitujen ratojen kohdalla.
X on Särkän hankinnoissa kuitenkin poikkeus, sillä se jos jokin tulee varmasti pysymään sellaisena "signature" flättinä todella pitkään. Kyseinen flätti oli kerrassaan oiva hankinta Särkkään, vaikkei se nyt minun kirjoissani yhtä ihana ollut kuin Frisbee.
Metro kirjoitti:
Sanoisin, että Hype on sen verran eksklusiivinen laite, että jonot tulevat jatkumaan. Ja toisin kuin Ukossa, kyyti on myös miellyttävää. Hypessä on hyvälle vuoristoradalle vaadittavat elementit, vaikka suhteellinen lyhyys tietysti laskeekin pisteitä.
Ja mitä X:ään tulee, ainakaan minulla ei ole mitään syytä mennä siihen toistamiseen. Laittakoot nuoremmat päänsä pyörälle minunkin puolestani. Keskityn mieluummin vuoristoratoihin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija