Teme kirjoitti:Hurjuustaso noiden kolmen välillä: vaikea sanoa, koska Hype ja Junker ovat paitsi hurjia niin myös mukavia ja nautittavia ajon pehmeyden takia. Ukko taasen on paikoin karmeeta rytyytystä, eikä pehmeästä kyydistä voi puhua, paitsi alun yläkieputus, mikä on aina yhtä nautittavan mukava. Mutta sanoisin, että hurjuudeltaan Hype on Junkeria kesympi, mutta Ukkoa hurjempi mm. lähtölaukaisujen ja Ukkoa useampien kieputusten takia. Kyllä Junker on kuitenkin noista kolmesta hurjin (ja myös paras). Lähdön ajattelin itse tuntuvan Hypessä pahemmaltakin, mutta ei se ole mitään Junkeriin verrattuna eikä oikeestaan edes Motogeehen verrattuna, jossa asento tuo lisähurjuutta kiihdytykseen. Vauhti alkoi Hypessä kunnolla tuntua vasta siinä vaiheessa, kun tullaan takaperin aseman läpi. Loistava laite kuitenkin ja teki kyllä heti mieli mennä uudestaan
![[smile] :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
On tämä Suomen huvipuistojen vuoristoratatilanne jo aika hyvällä mallilla.
Kiitos vastauksesta! Erityisesti kiinnosti juuri nuo lähtölaukaisut ja että miltä ne tuntuvat. Ehkä tämän arvion perusteella pystyisin sittenkin uskaltautumaan kyytiin ainakin kerran kokeilumielessä. Mitäs sanoisitte Hypestä verrattuna X:ään? G-voimia näyttäisi olevan lähes yhtä paljon (X 4.7, Hype 4.5), mutta ne lienevät Hypessä lyhytkestoisempia ja liittyvät juurikin tuohon kiihdytykseen. X oli minulle tosiaan liian raju, viime vuonna testasin kerran ja ne g-voimat olivat vaan liikaa. Laite on silti mahtava ja olen iloinen että hevijuusereille on vihdoinkin myös Särkässä vaihtoehtoja. Oma kroppa vaan ei tässä iässä (35+) kestä enää samoja höykytyksiä kuin nuorempana. Ja olen samaa mieltä, että Suomen vuoristoratatilanne on todella hyvällä mallilla. Toki naapuriin Ruotsiin näyttää tulevan aivan jo hyperluokan ratoja nykyisin (Kolmården, Liseberg), mutta väestöpohjan ja taloudelliset realiteetit huomioiden ei meillä ole mitään hävettävää Suomessa. Etenkin Hype ja Lintsin tuleva rata nostaa isojen/merkittävien ratojen määrän Suomessa jo hyvälle tasolle. Powerparkiin en ole vieläkään päässyt käymään kertaakaan, mutta eiköhän sinnekin tule lähivuosina mentyä. Junker jäänee kyllä väliin :p
ps. Olen ihmetellyt foorumilla välillä sitä, että keskustelu on kohtalaisen vilkasta talvisin ja keväisin kun uutuuksia arvuutellaan ja rakentumista seurataan, mutta sitten kun itse laitteet aukeavat, keskustelu loppuu kuin seinään. Olisi kiva jos jaksaisitte tulla tännekin jakamaan kokemuksianne enemmän! Myös Lintsin Magiasta olen lukenut tyyliin vain yhden tai kaksi kommenttia. Toki kaikki eivät ole varmastikaan vielä ehtineet uutuuksia testaamaan, mutta katson teitä, jotka olette ehtineet
![[wink] ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)