VIHDOINKIN! Hatunnosto Särkänniemelle että alkavat lopultakin kuunnella hurjapäitä ja hevijuusereita, vaikka se olisi pitänyt jo kahdeksan vuotta aiemmin aloittaa. Vuoristorata ei saa olla mikään Pinfarin Mini Megan tai PowerParkin Neo's Twisterin kaltainen tivolilelu, vaan suuri Tornadolle vertoja vetävä komistus. Tämä saattaa olla se Taikajoen paikalle aiemmin suunniteltu uusi huvilaite, tai sitten X on se.
Mutta mitenkäs ne meinaavat sen HighWaylle sijoittaa? Nyt olisi tilaisuus heivata Take Off ja Burgers Ravintola alta pois. Artikkelin mukaan mitään isoa ei pureta pois, mutta "
pienempiä laitteita saatetaan siirtää varastoon odottamaan uutta sijoituspaikkaa." Ei kai Take Off mikään pieni ole. Mutta kun sitä monet ovat Särkästä pois tahtoneet, niin minä ehdottaisin Suomen Tivolia Take Offin uudeksi kodiksi. Tivolin Sombrero on minun mielestäni tiensä päässä. Viime kesäkuussa kun olin siellä huomasin kuinka Sombrero sekoili ja rikkoutui koko ajan. Sen varret ja vaunut jäivät yläilmoihin jumiin ja laitetta oltiin jatkuvasti korjaamassa ja suljettuna pitämässä ja pian taas avaamassa. Take Off on kuin luotu kiertävään tivoliin. Burgersillekin voisivat uuden paikan hankkia.
Air Race saa minun puolesta Take Offin korvata, mutta voisivat sijoittaa sen muualle esim. Wave Swingerin ja Pelitorin ulkopelirakennuksen väliselle tyhjälle shakkiruutualueelle. Osa siitä nykyisen Pelitorin avulla on jo täytetty mutta vielä siinä on ikävä tyhjä koti. Air Race sopii siis mielestäni siihen. Tornadon betonitasannekaan ei saisi mielestäni tyhjänä kauaa pysyä. High Voltage HighWayn kulmaan aivan Take Offin viereen ja tila siellä lisääntyy. Tai sitten vuoristorata sijoitetaan Highwaylle niin että High Voltage, Take Off ja Burgers-Ravintola siirtyvät muualle.
– Uudella radalla on korkeutta huomattavasti enemmän kuin millään meidän nykyisellä laitteella. Myös nopeus ja kiihtyvyys ovat kovempia kuin puiston tähänastisilla laitteilla, kehitysjohtaja Ville Aarresuo kertoo.
Laite menee korkealle, mutta se liikkuu eteen- ja taaksepäin, ei pelkästään pystysuoraan. Sen kohderyhmänä ovat huimapäät.
Trombin saisi minun puolesta purkaa ja upottaa Näsinjärveen samantien. Siihen voisivat huvilaitteita sijoittaa kuten suunnitellun maailmanpyörän ja kaikkea vastaavaa hauskaa. Audi Racingin ja MotoGeen välinen tyhjä aukkokin kaipaa täytettä kuten monet. Odotukseni ovat korkealla. Voisiko se olla kenties puuvuoristorata? Tiedän ettei sellainen ole kovin mielikuvituksellinen tai yllättävä kun semmoinen jo Lintsiltä että Powerista löytyy.
Kunpa foorumikin saisi eloa oudon hiljaisen kesän jälkeen.
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.