KingdaKa kirjoitti:Itse asiassa tuo kiekurahan ei ole X:n paikalla vaan Taikajoen. X on siis samalla paikalla kuin Sky Flyer aikanaan, tosin käännettynä 90 astetta. Olen aika varma että juurikin vuoristoratoja noilla kiekuroilla on tarkoitettu.
Tuo toinen kiekura Näsinneulan edessä voisi hyvällä lykyllä ollakin vuoristorata, mutta tuo Taikajoen alueen uutuus on kyllä minusta melkein 100%:lla varmuudella X. Jos katsoo
tätä kuvaa niin ei tuolle alueelle X:n tulon jälkeen mitenkään mahdu vuoristorataa ellei Taikajokea poisteta kokonaan. (Enkä todellakaan usko että Särkänniemi haluaisi tuhota yhden Särkän vanhimmista laitteista, ja samalla myös kaataa Särkänniemen huvialueen ainoat kuuset yhden vuoristoradan tieltä.) Olen siis sitä mieltä että tuossa se Särkänniemen ensimmäinen laiteuutuus Särkänniemen yleissuunnitelmasta on, eli X, ja ns."X:n aukiolle" tuskin tulee pitkään aikaan mitään uutta laitetta, sillä Särkänniemi varmasti keskittyy nyt tulevaisuudessa Särkänniemen etusivun remontointiin.
Tampereen aikaisemmissa
kaavoituksissa oli toki tuo kiekura juuri Taikajoen kohdilla, mutta olihan jo tuossakin kaaviossa Troikakin ns. "väärällä" paikalla, eli noi kaaviot ja kuvitteet eivät siis ole 100%:sti tarkkoja ja näytä laitteiden sijaintia pilkulleen. Erilaiset rakennukset tulee varmaan olemaan juuri mitä kaavoitukseen on kirjattu, mutta laitteita on suht helppo siirrellä ja vaihtaa paikkaa. Ja jos olisin itse Särkänniemen johdossa, niin antaisin kyllä vain julkisesti esille vain karkean idean minne uusia laitteita voisi olla tulossa; en missään nimessä sanoisi tarkkaa sijaintia tai esim. kokoa sillä senhän pitää olla salaisuus. Todennäköisesti nuo kiekuratkin on noihin kaavioihin laitettu juuri siitä syystä, että ihmiset voisivat ajatella niiden olevan juuri vuoristoratoja; yhtä hyvin Särkkä olisi voinut laittaa kiekuroiden tilalle vaikka tähden tai kysymysmerkin jne...
KingdaKa kirjoitti:Ja itse en kyllä usko Hawkin tai vastaavanlaisen laitteen tulevan Särkänniemeen ainakaan vähään aikaan, sillä X:n liikerata on käytännössä aika samankaltainen ja siinä on jo korviketta sekä Frisbeelle että Sky Flyerille.
Nostit kyllä esille hyvän pointin, en itse osannut huomioida samaa. Mutta olen kyllä silti Kingin kanssa samalla linjalla, sillä tiedän monen kaivanneet juuri Sky Flyeriä takaisin. Hassua tässä on se että itsekin meinasin jo tuossa edellisessä viestissäni sanoa että juuri Zamperlan Hawk voisi olla oiva tuohon Särkänniemen eteen; siinä sillä olisi jylhä paikka. Tosin oma unelmani (mitä tuskin tulee tapahtumaan) olisi kyllä että tuohon Näsinneulan eteen tulisi perhevuoristorata, joka kiemurtelisi Särkänniemen aluetta vähän kuin Lisebergbanan Liserbergissä. Mielestäni Särkässä jos jossain olisi nyt kysettä tuollaiselle "liitelevälle" perhevuoristoradalle, sillä se tyydyttäisi heti kaikkia Särkän asiakaskuntia ja siitä voisi heti tulla Särkänniemen klassikkolaite vuosikymmeniksi.