Kauden uutuus 2017: Hype

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Teme
Uusi Jäsen

Re: Kauden uutuus 2017: Hype

ViestiKirjoittaja Teme » 8.7.2017 0:06

Tuntuu X:ssä g-voimat paljon voimakkaammin. Niinku sanoit, niin Hypessä ne on aika lyhytkestoisia. Jos g-voimia ei oteta huomioon, niin Hype oli minulle hurjempi kuin X. X:ssä liike on "arvattavampi" ja samantyyppinen koko ajan, johon ehtii tottua ajon aikana. Hypessä ei tiedä, mihin suuntaan seuraavana käännytään, paitsi sitten kun on käynyt useamman kerran ja alkaa muistamaan. Se tekee siitä hurjemman.

Minäkin olen 35+ mutta noita tosi hurjia laitteita kestän jostain syystä edelleen hyvin. Kaikista pahimpia on pyörityslaitteet tyyliin High Voltage, High Energy ja Take Off (+Powerparkin Mustekala). Niihin pitää mennä oikeassa välissä päivää, jos ei halua voida pahoin, ja miettiä tarkkaan, missä käy ennen niitä ja niiden jälkeen.

Pyy
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Pyy » 12.8.2017 17:10

Sain tänään käsiini pari vapaalippua Särkkään ja kelikin oli mitä mainioin, joten oli hyvä tilaisuus koeajaa Hype. Ensimmäisen lipun käytin X:ään, jonka kyyti tuntui edelleen yhtä mahtavalta kuin viime kesänä. Hypeen sai jonotella puolisen tuntia eturiviin. Alkuun hirvitytti eniten takaperin kiihdytys ja takaraivossa kummitteli myös ajatus Lintsin Ukon kaltaisesta tärinäntäyteisestä kyydityksestä.

Iloiseksi yllätyksekseni kyyti olikin hyvin leppoisaa ja miellyttävää eikä tärinästä ollut tietoakaan. Toivottavasti tärinää ei ilmaannu hirveästi laitteen vanhentuessakaan. Kiihdytykset eivät tuntuneet yhtä voimakkailta kuin olin ensin ajatellut, joten kyllä Junker vie tässä kiihdytyssarjassa Suomen mestaruuden. Kyyti oli ohitse yhdessä hujauksessa, joten tässä mielessä pidän X:stä enemmän. Siinä vauhdista saa nauttia hyvän tovin. Pointsit kuitenkin Särkänniemelle hyvästä hankinnasta ja toivotaan hyviä ratoja jatkossakin.
Your ride at Colossus is about to begin. Hold on and brace yourself at all times.

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 13.8.2017 20:53

Oma kokemukseni Hypestä oli hyvin samanlainen. Onnekseni sesongin aikana käydessä Hypessa jonottajien yhteishenki oli hyvä ja mitään erillistä "etupenkin" jonoa ei tuossa ollut, pääsin ihan tuurilla etupenkkiin jonovirran mukana. Harmi oli vain, etten tajunnu ennen asemaa nähtyäni, että se olikin toisinpäin mitä olin kuvitellut. Nuori poika kysyi jonossa minulta, että missä on etupenkki ja neuvoin hänet jonon perälle, kun oletin et se meneekin toiseen suuntaan.. :D

Mutta joo Hype on laukaistava Ukko, ei mitään uutta siinä mielessä :D

Paluu