Kauden uutuus 2017: Hype

Keskustelua Särkänniemestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Juuso
Moderaattori

Re: Kauden uutuus 2017: Hype

ViestiKirjoittaja Juuso » 9.5.2017 21:52

Huvipuistomies
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 11.5.2017 9:13

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 24.5.2017 6:15

Hypen testiajot ovat alkaneet! Hienosti näyttää toimivan. https://twitter.com/mankami/status/867064177218785284

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 24.5.2017 21:08

Milloinkohan Hypestä tulee ensimmäiset meluvalitukset? On kokoisekseen aika äänekäs laite kuitenkin ja se on ollu jo arvostelu/valitus-otsikoissa jo lehdissä tamperelaisten "maisemanmuuttajana"... Aamulehden sivuilla oli paremmat ja aseman sisältäkin otettu video https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tassa-kieppuu-uutuuslaitteen-vaunu-sarkanniemen-hype-vuoristoradalla-ajettiin-ensimmaiset-testiajot-200159167 :)

Samulila
Jäsen

ViestiKirjoittaja Samulila » 8.6.2017 18:34

vuoristoratafani
Jäsen

ViestiKirjoittaja vuoristoratafani » 15.6.2017 12:37

Ensimmäinen onride Hypestä :cool:
https://youtu.be/EW6V5EySLo4

Huvipuistomies
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 15.6.2017 20:46

Hype avattiin siis yleisölle tänään 15.6. klo 12 :)

Tässä Aamulehden testivideo ja arvio laitteesta:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/arvio-sarkanniemen-uutuuslaitteesta-hype-sopii-niillekin-vauhdinjanoisille-jotka-pelkaavat-sisuskalujensa-puolesta-200211000/

EDIT: Tässä myös Ilta-Sanomien koeajo Hypestä:

http://www.is.fi/matkat/art-2000005255675.html?ref=rss

Siru84
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 17.6.2017 19:44

Käväisin tänään katsomassa Hypeä kun oli niin kaunis ilma :) Laitan kuvia alueesta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 17.6.2017 22:41

Kiitokset kuvista Siru84! Nyt enää tarvitaan jonkun foorumilaisen raportti ja arvio Hypestä. ;)

Onkohan nuo mustat kontit vain jokin väliaikainen idea, vai peräti pysyvä? Nyt ne kyllä näyttää aika rumalta kyhäelmältältä eivätkä ne edes sovi alueelle. Vaikka tuo Hypen sisäänkäynti onkin grafiikoiltaan ihan tyylikäs, niin rakennukseen olisi voitu kyllä panostaa ehkä hiukan enemmän. Nyt Hypen ympärille on käytännössä vaan lätkäisty suorat seinät ja katto ja vähän grafiikkaa. Jos miettii miten hyvin Powerpark esimerkiksi teemoittaa jokaisen laitteensa, niin Hype kyllä ei saa kovin kummoista arvosanaa teemoituksensa puolesta. Mutta toisaalta eihän Särkkä nyt ole koskaan oikein osannut teemoittaa laitteitaan. Näin äkkiseltään ehkä ainut suhteellisen mallikkaasti teemoitettu laite Särkässä on ehkä Half Pipe.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 18.6.2017 9:41

Kontit vaikuttivat pysyviltä ratkaisuilta ja mielestäni ne olivat varsin hauska ja jopa hieno idea. Paikan päällä näyttivät paremmalta!

Siru84
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 18.6.2017 15:55

Aamulehti uutisoinut tänään tällaista:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/huvipu ... 200214713/

Samulila
Jäsen

ViestiKirjoittaja Samulila » 19.6.2017 15:22

Hypessä tuli käytyä päivää ennen sen virallisia avajaisia. Heti puiston avauduttua lähdin taktisesti menemään kohti Hypeä ja pääsinkin varmaan päivän toiseen ajoon, sekä heti sen jälkeen toiseen. Myöhemmin päivällä laitteesen joutuikin jonottamaan yli tunnin. Henkilökunta selvästi vasta totutteli laitteen käyttöön, joka entisestään lisäsi jonoja. Yhdessä vaiheessa laite esimerkiksi lukitti turvakaaret, kun ihmiset olivat nousemassa pois ja huoltomiehet joutuivat tulemaan avaamaan ne.

Itse ajokokemushan on varsin lyhyt, mutta todella vauhdikas ja jännittävä. Erityisesti kiihdytys taaksepäin tuntuu koko kehossa. Maisemat huipulta Näsijärvelle ja Tampereelle ovat huikeat.

Alue itsessään on myös todella tyylikäs. Laatoitus näyttää huomattavasti paremmalta kun asfaltti ja rakenteilla ollut terassikahvila? näytti myös lupaavalta. Toivottavasti Särkänniemi jatkaa tällä tiellä, eli parantaa alueitaan ja hankkii myös uusia laitteita. Ei muutakuin uutta projektia työn alle!

Huvipuistomies
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 4.7.2017 14:55

Missäs viipyy käyttäjien arviot Hypestä?

Ootteko ehtineet jo testaamaan? Olisi mielenkiintoista lukea enemmän ja useamman kokemuksia ^_^
(itse en ole vielä uskaltautunut kyytiin). Etenkin kiinnostaa mikä on hurjuustaso verrattuna Ukkoon tai Junkeriin? Ukon olen testannut, Junkeriin minua tuskin saisi, koska Motogeen kiihdytyskin tuntuu melkeinpä liian rajulta.

Teme
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Teme » 5.7.2017 0:45

Hurjuustaso noiden kolmen välillä: vaikea sanoa, koska Hype ja Junker ovat paitsi hurjia niin myös mukavia ja nautittavia ajon pehmeyden takia. Ukko taasen on paikoin karmeeta rytyytystä, eikä pehmeästä kyydistä voi puhua, paitsi alun yläkieputus, mikä on aina yhtä nautittavan mukava. Mutta sanoisin, että hurjuudeltaan Hype on Junkeria kesympi, mutta Ukkoa hurjempi mm. lähtölaukaisujen ja Ukkoa useampien kieputusten takia. Kyllä Junker on kuitenkin noista kolmesta hurjin (ja myös paras). Lähdön ajattelin itse tuntuvan Hypessä pahemmaltakin, mutta ei se ole mitään Junkeriin verrattuna eikä oikeestaan edes Motogeehen verrattuna, jossa asento tuo lisähurjuutta kiihdytykseen. Vauhti alkoi Hypessä kunnolla tuntua vasta siinä vaiheessa, kun tullaan takaperin aseman läpi. Loistava laite kuitenkin ja teki kyllä heti mieli mennä uudestaan :) On tämä Suomen huvipuistojen vuoristoratatilanne jo aika hyvällä mallilla.

Huvipuistomies
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 5.7.2017 9:35

Teme kirjoitti:Hurjuustaso noiden kolmen välillä: vaikea sanoa, koska Hype ja Junker ovat paitsi hurjia niin myös mukavia ja nautittavia ajon pehmeyden takia. Ukko taasen on paikoin karmeeta rytyytystä, eikä pehmeästä kyydistä voi puhua, paitsi alun yläkieputus, mikä on aina yhtä nautittavan mukava. Mutta sanoisin, että hurjuudeltaan Hype on Junkeria kesympi, mutta Ukkoa hurjempi mm. lähtölaukaisujen ja Ukkoa useampien kieputusten takia. Kyllä Junker on kuitenkin noista kolmesta hurjin (ja myös paras). Lähdön ajattelin itse tuntuvan Hypessä pahemmaltakin, mutta ei se ole mitään Junkeriin verrattuna eikä oikeestaan edes Motogeehen verrattuna, jossa asento tuo lisähurjuutta kiihdytykseen. Vauhti alkoi Hypessä kunnolla tuntua vasta siinä vaiheessa, kun tullaan takaperin aseman läpi. Loistava laite kuitenkin ja teki kyllä heti mieli mennä uudestaan :) On tämä Suomen huvipuistojen vuoristoratatilanne jo aika hyvällä mallilla.

Kiitos vastauksesta! Erityisesti kiinnosti juuri nuo lähtölaukaisut ja että miltä ne tuntuvat. Ehkä tämän arvion perusteella pystyisin sittenkin uskaltautumaan kyytiin ainakin kerran kokeilumielessä. Mitäs sanoisitte Hypestä verrattuna X:ään? G-voimia näyttäisi olevan lähes yhtä paljon (X 4.7, Hype 4.5), mutta ne lienevät Hypessä lyhytkestoisempia ja liittyvät juurikin tuohon kiihdytykseen. X oli minulle tosiaan liian raju, viime vuonna testasin kerran ja ne g-voimat olivat vaan liikaa. Laite on silti mahtava ja olen iloinen että hevijuusereille on vihdoinkin myös Särkässä vaihtoehtoja. Oma kroppa vaan ei tässä iässä (35+) kestä enää samoja höykytyksiä kuin nuorempana. Ja olen samaa mieltä, että Suomen vuoristoratatilanne on todella hyvällä mallilla. Toki naapuriin Ruotsiin näyttää tulevan aivan jo hyperluokan ratoja nykyisin (Kolmården, Liseberg), mutta väestöpohjan ja taloudelliset realiteetit huomioiden ei meillä ole mitään hävettävää Suomessa. Etenkin Hype ja Lintsin tuleva rata nostaa isojen/merkittävien ratojen määrän Suomessa jo hyvälle tasolle. Powerparkiin en ole vieläkään päässyt käymään kertaakaan, mutta eiköhän sinnekin tule lähivuosina mentyä. Junker jäänee kyllä väliin :p

ps. Olen ihmetellyt foorumilla välillä sitä, että keskustelu on kohtalaisen vilkasta talvisin ja keväisin kun uutuuksia arvuutellaan ja rakentumista seurataan, mutta sitten kun itse laitteet aukeavat, keskustelu loppuu kuin seinään. Olisi kiva jos jaksaisitte tulla tännekin jakamaan kokemuksianne enemmän! Myös Lintsin Magiasta olen lukenut tyyliin vain yhden tai kaksi kommenttia. Toki kaikki eivät ole varmastikaan vielä ehtineet uutuuksia testaamaan, mutta katson teitä, jotka olette ehtineet ;)

Paluu