Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Arttu
Admin

Re: Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

ViestiKirjoittaja Arttu » 11.5.2019 19:46

Mainitsin toisella foorumilla, että Pikajunan kohdalla top hatin jälkeen on vieläkin ilmeisesti asentamatta trim braket. Toivottavasti nämä ei hidasta vauhtia ja muita fiilistä

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 12.5.2019 7:53

Eipä tässä paljoa jarruja näy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=0NruTtjo6vs
CC: 160

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 12.5.2019 13:10

Jarrut ilmeisesti tuleekin heti tophatin jälkeen. Mutta 100% varmuutta ei ilmeisesti vielä ole.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 13.5.2019 12:09

Jussunen'in video on päässyt Helsingin uutisten artikkeliin: https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... ispaiva-on

Jussunen kirjoitti:Video: https://youtu.be/nKfitNK1Ieg

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 13.5.2019 13:32

Kokona11 kirjoitti:Jussunen'in video on päässyt Helsingin uutisten artikkeliin: https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... ispaiva-on

Jussunen kirjoitti:Video: https://youtu.be/nKfitNK1Ieg

Näinpä kävi! :o Sieltähän tuli myös haastattelupyyntö. Katsotaan, mitä sieltä sitten tulee.

Edit: Kysyikin vain, että saako videon upottaa uutiseen. :S

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 15.5.2019 20:54

Itse olin tänään Linnanmäellä ja näin myös itse Taigan testejä. Mutta jäi vähän ihmetteleen että miksi Pikajuna ja Tulireki oli poissa käytöstä testien ajan. Eli pikajuna ja tulireki avautui joskus 13:n aikoihin kun testit oli päättynyt. Eiks ne voi pyörittää niitä samaan aikaan kun testit on käynnissä Taigalla.

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 15.5.2019 22:12

Kokona11 kirjoitti:Itse olin tänään Linnanmäellä ja näin myös itse Taigan testejä. Mutta jäi vähän ihmetteleen että miksi Pikajuna ja Tulireki oli poissa käytöstä testien ajan. Eli pikajuna ja tulireki avautui joskus 13:n aikoihin kun testit oli päättynyt. Eiks ne voi pyörittää niitä samaan aikaan kun testit on käynnissä Taigalla.

Kun kuvasin videotani, niitä testattiin muutama kerta ennen yleisölle avaamista klo 13.00. Huomioi, että kaikki laitteet aukeavat vasta 13.00 tai 11.00, ei puolelta, kun portit aukeavat. Taigan testit loppuvat ainakin aluksi työmiehen mukaan juuri kello 13.00.

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 15.5.2019 23:34

Varmasti vaan varatoimenpide. Vielä siellä ei näytä olevan oikeita matkustajia kyydissä mutta on se evakuointi ja junan siirtämine silti varmasti aikaa vievää, ratalaakson tyhjentämisestä puhumattakaan. Varmaan ne pelaa nyt kaiken varman päälle tuplasti, että Taiga saadaan avattua aikataulussa.

Mutta joo, olin itsekin kuusi tuntia puistossa ja VOI LUOJA että Taiga on upea! Äänetön lähes ja sijainniltaan ja sijoitukseltaan sellainen, kun se aina olisi ollutkin siinä. Vauhti todellakin on mahtava ja asemalta tehtävä eka laukaisu näyttää tosi voimakkaalle. Vaunu menee hyvää matkaa kohti laukaisukohtaa rullausvauhtia ennen kuin laukaisu tapahtuu. Lisäksi jonotusaluetta näkyi maisemajunan kyydistä olevan myös siellä keskellä asemakaaretta, toivottavasti saadaan siihen katos päälle, ettei mitään pääse putoaamaan niskaan kyydistä (nestemäisiä juttuja :D)..

Mutta joo, Taiga on upea! Tuntuu jotenkin nyt siltä, että yksi vuosi olisi lähtenyt elämästä pois tässä välissä kun tuntuu et se koko rakennus aloitettiin tänä keväänä ja viime kausi oli sellaista Vongan suruvalittelua. Hauska ajatella, että siitä mistä ennen mentiin KotKotiin tullaan kuukauden päästä Taigan kyydistä ja siitä missä laskettiin ja jarruteltiin vekkulan matoilla jarrutellaan Taigan junassa. En vaan varmasti voi ylistää tota Taigaa vielä tarpeeksi ja parhainta tässä on se, että se ei ole vielä auki eikä myöskään ole tullut koeajettua itse :-D

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 17.5.2019 19:22

Olen tekemässä videota Vonkaputouksen purusta ja Taigan rakentamisessa alusta loppuun. Tarvitsisin erityisesti Vonkaputouksesta ja viime vuoden alusta kuvia tai videoita, vaikka minulla onkin jo paljon materiaalia. Yksikin kuva auttaa. Puhelimenkin kuvat ovat riittävän hyvälaatuisia. Kiitän jo etukäteen kaikkia kuvien lähettäjia ja heidänkin mielestä on varmasti kiinnostavaa nähdä, miten Taiga on rakentunut pala palalta. :) Video on tarkoitus julkaista Taigan avaamisen jälkeen sitten, kun olen saanut ensiksi avajaispäivästä videot valmiiksi
Kaikki auttaneet saavat toki kiitokseksi nimensä videoon.

Jos kuvien lähettämisessä tulee ongelmia, tai haluat lähettää ne muulla kuin Drivellä, laita minulle viestiä.

Ohjeet kuvien ja videoiden lähettämiseen kännykällä:
1. Jos et omista jo usein valmiiksi asennettua Drive-sovellusta, lataa se
2. Avaa Drive
3. Paina oikeassa alakulmassa sijaitsevaa + -merkkiä
4. Luo uusi kansio
5. Mene galleriaan ja selaa se läpi
6. Jokaisen Taiga-kuvan kohdalla paina jaa-näppäintä, sieltä paina "Drive", tallenna kansioon ja valitse luomasi kansio. Huomioi, että voit useimmissa puhelimissa valita useita kuvia painamalla pitkään ensin yhtä kuvaa ja sen jälkeen voit valita haluamasi kuvat. Muista lopuksi painaa jaa-näppäintä ja tehdä samalla tavalla kuin aikaisemmissa ohjeissa.
7. Kun kaikki kuvat ovat kyseisessä kansiossa, paina oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja sieltä jaa-näppäintä. Kirjoita henkilöt-kohtaan joko julius.alanen@gmail.com.. huvipuistokupla@gmail.com tai molemmat. Paina lopuksi oikeasta yläkulmasta sinistä nuolta
8. Voit laittaa minulle sähköpostissa tai täällä yksityisviestillä viestiä, niin muistan laittaa nimesi kiitokseksi videoon ja voin tarkistaa, että kuvat ovat tulleet

Ohjeet kuvien ja videoiden lähettämiseen tietokoneella:
En muista valitettavasti ohjeita tarkkaan, mutta ne muistuttavat paljon kännykän ohjeita. Kerron kuitenkin kaiken, mitä muistan. Jos ongelmia ilmenee, voit laittaa minulle viestiä.
1. Avaa selaimessa Drive
2. Luo kansio (ehkä samalla tavalla + -painikkeesta?)
3. Etsi kuvat kansiostasi. Voit valita useita kuvia control-painiketta pitämällä pohjassa (jos se ei toimi, kokeila shift-painiketta). Jos kansioita on useita, suorita kohta neljä tässä välissä ja aloita uuden kansion kohdalta uudelleen tästä kolmosesta.
4. Avaa selaimessa luomasi Drive-kansio ja avaa kansio sen viereen näkymään samaan aikaan näytöllä. Liu-uta kuvat kansiosta Driven kansioon. Tämän jälkeen niiden pitäisi ilmestyä sinne
5. Kun kaikki kuvat ovat kansiossa, paina jaa-näppäintä ja lisää joko julius.alanen@gmail.com... , huvipuistokupla@gmail.com tai molemmat. Paina lähetä-nappia (ehkä nuoli?)
6. Voit laittaa minulle sähköpostissa tai täällä yksityisviestillä viestiä, niin muistan laittaa nimesi kiitokseksi videoon ja voin tarkistaa, että kuvat ovat tulleet

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 17.5.2019 20:47

Mä voin laitella kuvia kunhan pääsen vapaille työputkesta

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 20.5.2019 14:55

Jussunen kirjoitti:Olen tekemässä videota Vonkaputouksen purusta ja Taigan rakentamisessa alusta loppuun. Tarvitsisin erityisesti Vonkaputouksesta ja viime vuoden alusta kuvia tai videoita, vaikka minulla onkin jo paljon materiaalia. Yksikin kuva auttaa. Puhelimenkin kuvat ovat riittävän hyvälaatuisia. Kiitän jo etukäteen kaikkia kuvien lähettäjia ja heidänkin mielestä on varmasti kiinnostavaa nähdä, miten Taiga on rakentunut pala palalta. :) Video on tarkoitus julkaista Taigan avaamisen jälkeen sitten, kun olen saanut ensiksi avajaispäivästä videot valmiiksi
Kaikki auttaneet saavat toki kiitokseksi nimensä videoon.

Jos kuvien lähettämisessä tulee ongelmia, tai haluat lähettää ne muulla kuin Drivellä, laita minulle viestiä.

Ohjeet kuvien ja videoiden lähettämiseen kännykällä:
1. Jos et omista jo usein valmiiksi asennettua Drive-sovellusta, lataa se
2. Avaa Drive
3. Paina oikeassa alakulmassa sijaitsevaa + -merkkiä
4. Luo uusi kansio
5. Mene galleriaan ja selaa se läpi
6. Jokaisen Taiga-kuvan kohdalla paina jaa-näppäintä, sieltä paina "Drive", tallenna kansioon ja valitse luomasi kansio. Huomioi, että voit useimmissa puhelimissa valita useita kuvia painamalla pitkään ensin yhtä kuvaa ja sen jälkeen voit valita haluamasi kuvat. Muista lopuksi painaa jaa-näppäintä ja tehdä samalla tavalla kuin aikaisemmissa ohjeissa.
7. Kun kaikki kuvat ovat kyseisessä kansiossa, paina oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja sieltä jaa-näppäintä. Kirjoita henkilöt-kohtaan joko julius.alanen@gmail.com... huvipuistokupla@gmail.com tai molemmat. Paina lopuksi oikeasta yläkulmasta sinistä nuolta
8. Voit laittaa minulle sähköpostissa tai täällä yksityisviestillä viestiä, niin muistan laittaa nimesi kiitokseksi videoon ja voin tarkistaa, että kuvat ovat tulleet

Ohjeet kuvien ja videoiden lähettämiseen tietokoneella:
En muista valitettavasti ohjeita tarkkaan, mutta ne muistuttavat paljon kännykän ohjeita. Kerron kuitenkin kaiken, mitä muistan. Jos ongelmia ilmenee, voit laittaa minulle viestiä.
1. Avaa selaimessa Drive
2. Luo kansio (ehkä samalla tavalla + -painikkeesta?)
3. Etsi kuvat kansiostasi. Voit valita useita kuvia control-painiketta pitämällä pohjassa (jos se ei toimi, kokeila shift-painiketta). Jos kansioita on useita, suorita kohta neljä tässä välissä ja aloita uuden kansion kohdalta uudelleen tästä kolmosesta.
4. Avaa selaimessa luomasi Drive-kansio ja avaa kansio sen viereen näkymään samaan aikaan näytöllä. Liu-uta kuvat kansiosta Driven kansioon. Tämän jälkeen niiden pitäisi ilmestyä sinne
5. Kun kaikki kuvat ovat kansiossa, paina jaa-näppäintä ja lisää joko julius.alanen@gmail.com.... , huvipuistokupla@gmail.com tai molemmat. Paina lähetä-nappia (ehkä nuoli?)
6. Voit laittaa minulle sähköpostissa tai täällä yksityisviestillä viestiä, niin muistan laittaa nimesi kiitokseksi videoon ja voin tarkistaa, että kuvat ovat tulleet

Pyydän vielä kuvia! Mikään kiire ei ole niiden lähettämisessä ja siksi varasinkin tähän aikaa, mutta kunhan kuvia saataisiin! Kiitos

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 21.5.2019 21:35

Jono alkaa hahmottumaan:

Kuva
CC: 160

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 21.5.2019 21:39

Anac0nda kirjoitti:Jono alkaa hahmottumaan:

Kuva

Otit ilmeisesti maisemajunan kyydistä?

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 22.5.2019 7:07

Anac0nda kirjoitti:Jono alkaa hahmottumaan:

Lisää hyvää vaan, tuossa on kiva varmaan kulkea kun rata menee yläpuolella ja on vähän intiimimpi tila kuin joku betoni zig zag kuten Ukko.

Arvostan, että laittavat sammalta (?) katoille että näyttää yläpuolelta paremmalta

Paluu