Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Kokona11
Jäsen

Re: Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 27.9.2018 21:27

Sienimursu kirjoitti:Sain muuten selville tuon oranssin logomysteerin, toinen pitempi video tuolta showsta niin näistä näkyy että Intaminin näyttämässä videossa Taigalla on myös oranssit tukipilarit, eli en tiedä lainkaan miksi näin on mutta ilmeisesti koko laitteen värimaailma on siellä Intaminin kopissa ollut erilainen jostain syystä.

Ehkä ne ei oo saanut Linnanmäeltä lupaa näyttää sitä lopullista tuotosta ennen Linnanmäen valokarnevaaleja ja sen takia tuo oranssi värimaailma jos oli jostain esittelyvideosta kyse

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 27.9.2018 22:08

https://youtu.be/5Dp_2aLT4bI
Kohdissa 3:58 ja 16:27 näkyy tuota Taigan seinää hiukan. Eiköhän lähiaikoina tule enemmän videoita, joista toivottavasti näkyisi tuota näytön kuvaa paremmin.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 27.9.2018 22:21

Jussunen kirjoitti:https://youtu.be/5Dp_2aLT4bI
Kohdissa 3:58 ja 16:27 näkyy tuota Taigan seinää hiukan. Eiköhän lähiaikoina tule enemmän videoita, joista toivottavasti näkyisi tuota näytön kuvaa paremmin.

Siinä tv-näytöllä oli minun mielestäni jonkin muun laitteen kuvaa kuin Taigan.

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 27.9.2018 22:25

Kokona11 kirjoitti:
Jussunen kirjoitti:https://youtu.be/5Dp_2aLT4bI

Siinä tv-näytöllä oli minun mielestäni jonkin muun laitteen kuvaa kuin Taigan.

Ahaa.. Niinpäs olikin! Näyttäisi olevan vain erilaisia Intaminin muita laitteita

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 27.9.2018 22:34

Näyttää tosiaan siltä, että videon kuva ei ole ollenkaan Taigasata vaan Intaminin olemassa olevista laitteista. Säälihän se, mutta toisaalta parin viikon päästä saadaan jo uutta mahtavaa taigatietoa. Onko kukaan hakenut edustamaan foorumeita :cool: ?

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 27.9.2018 22:38

Minä kirjoitti:Näyttää tosiaan siltä, että videon kuva ei ole ollenkaan Taigasata vaan Intaminin olemassa olevista laitteista. Säälihän se, mutta toisaalta parin viikon päästä saadaan jo uutta mahtavaa taigatietoa. Onko kukaan hakenut edustamaan foorumeita :cool: ?

Mutta ymmärrettävää että he ei oo saanut lupaa koska ensiesitys on Linnanmäellä ja Linnanmäki ei oo halunnut antaa lupaa muille vielä julkaista muihin paikkoihin.

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 29.9.2018 21:19

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 3.10.2018 22:14

Intaminin haastattelu liittyen mm. Taigaan

Mitään suurta ei haastattelussa paljastettu, mutta silti ihan mielenkiintoista kuunneltavaa :). Mukava nähdä, että Intaminillakin ollaan innoissaan tulevasta radasta!

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 4.10.2018 1:20

Tosiaan erittäin kiva kuulla että Intamininkin porukka on laitteesta optimistinen ja sen asemasta maailmankartalla sekä innostunut Lintsin ainutlaatuisesta maastosta mutta kiinnostavaa minusta oli tämä bitti: "It has an amazing combination between classic elements and what you could call new age elements where you have outward bank stuff, there's hangtime" Eli siis ulospäin kallistumista ja hangtimea luvassa :D

Vain vähän myöhemmin samaan kysymykseen hän viittaa "inverted airtime stall" nimiseen elementtiin joka kuulostaa erittäin kiinnostavalta enkä usko että se näkyi kokokuvassa ainakaan selvästi. Radassa piilee selvästi yllätyksiä. Ja jos oikein muistan niin yhdessä promokuvistahan kuvan kotka lentää kaarevassa muodossa pää-alaspäin viitaten tällaiseen RMC-n radoista tuttuun stall-elementtiin, sanoihan tuo tyyppi että olisi Intaminin ensimmäinen laistaan.

jkeyboy
Jäsen

ViestiKirjoittaja jkeyboy » 4.10.2018 8:11

Sienimursu kirjoitti:

Tosiaan erittäin kiva kuulla että Intamininkin porukka on laitteesta optimistinen ja sen asemasta maailmankartalla sekä innostunut Lintsin ainutlaatuisesta maastosta mutta kiinnostavaa minusta oli tämä bitti: "It has an amazing combination between classic elements and what you could call new age elements where you have outward bank stuff, there's hangtime" Eli siis ulospäin kallistumista ja hangtimea luvassa :D

Vain vähän myöhemmin samaan kysymykseen hän viittaa "inverted airtime stall" nimiseen elementtiin joka kuulostaa erittäin kiinnostavalta enkä usko että se näkyi kokokuvassa ainakaan selvästi. Radassa piilee selvästi yllätyksiä. Ja jos oikein muistan niin yhdessä promokuvistahan kuvan kotka lentää kaarevassa muodossa pää-alaspäin viitaten tällaiseen RMC-n radoista tuttuun stall-elementtiin, sanoihan tuo tyyppi että olisi Intaminin ensimmäinen laistaan.

Tuo inverted airtime stall on käsittääkseni se kohta joka menee Tulireen yli, toisen laukaisun ja radan korkeimman kohdan jälkeen. Voin toki olla väärässä, mutta näin olen ainakin itse tulkinnut sitä Linnanmäenkin julkaisemaa havainnekuvaa.

Metro
Jäsen

ViestiKirjoittaja Metro » 5.10.2018 23:20

Minä kirjoitti:Intaminin haastattelu liittyen mm. Taigaan

Mitään suurta ei haastattelussa paljastettu, mutta silti ihan mielenkiintoista kuunneltavaa :). Mukava nähdä, että Intaminillakin ollaan innoissaan tulevasta radasta!

Aika nuoren oloinen tuo ratasuunnittelusta vastaava kaveri. Toivottavasti tietää mitä tekee. Hieman huolestuttaa ensimmäisen laukaisun jälkeinen inversio, joka lienee se mainittu outward bank elementti. On varmaan hyvinkin poikkeuksellinen kohta, mutta onko sitten enää miellyttävä, niin se jää nähtäväksi.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 6.10.2018 17:25

Metro kirjoitti:
Minä kirjoitti:Intaminin haastattelu liittyen mm. Taigaan

Aika nuoren oloinen tuo ratasuunnittelusta vastaava kaveri. Toivottavasti tietää mitä tekee. Hieman huolestuttaa ensimmäisen laukaisun jälkeinen inversio, joka lienee se mainittu outward bank elementti. On varmaan hyvinkin poikkeuksellinen kohta, mutta onko sitten enää miellyttävä, niin se jää nähtäväksi.

Ei se ikä taitoa katso :mrgreen: :mrgreen:

jkeyboy
Jäsen

ViestiKirjoittaja jkeyboy » 7.10.2018 14:48

http://imgur.com/gallery/CmJiaNx

Pieni pikainen päivitys. Näyttäisi vähän siltä, että ekoja paloja alettaisiin mahdollisesti asentamaan jo alkavalla viikolla. Muutamia huoltoraiteen(?) paloja näyttäisi olevan jo valmiina asennettavaksi lavetin päällä, rakennusalueen reunalla, torninosturin ulottuvissa.

Lisäksi olin bongaavinani tukirakenteita kyljellään huoltorakennuksen perustusten päällä.. Ja viimeisenä muutamia mahdollisesti uusia palasia joita on tuotu parkkipaikalle. Hyvin todennäköisesti olen tässä kyllä väärässä, mutta en ainakaan muista nähneeni noita reunimmaisia viimeksi.

Jussunen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jussunen » 7.10.2018 15:55

jkeyboy kirjoitti:http://imgur.com/gallery/CmJiaNx

Lisäksi olin bongaavinani tukirakenteita kyljellään huoltorakennuksen perustusten päällä.. Ja viimeisenä muutamia mahdollisesti uusia palasia joita on tuotu parkkipaikalle. Hyvin todennäköisesti olen tässä kyllä väärässä, mutta en ainakaan muista nähneeni noita reunimmaisia viimeksi.

Kuva
Kuva
Kävin itse eilen myös kuvaamassa, mutta unohtui postata tänne. Noita tukirakenteita oli viety jo tuonne aseman kohdalle odottamaan pystytystä, kuten sanoit. Parkkipaikalle oli tosiaan myös muutama uusi pala oli tullut.
Kuva
Kuva
Toisen laukaisun kohdille, Tulireen viereen oli tullut jokin pieni rakennus. Osaisiko joku sanoa, mitä tähän olisi tulossa?

Kyseessä on 2019-vuoden aihe, joten eiköhän tämäkin tänne kuulu.
Kuva
Kuva
Kirnu oli laitettu talviteloille ja sitä oli alettu kunnostaa. Tukipilarit olivat saaneet jo uuden maalin, joten eiköhän ratakin saa.
Kuva
Vaunut olivat jossakin muualla, mutta niihin näytti tulleen uudet reunamuovit (vai mitä ovatkaan, kuvasta näkyy).
Viimeksi muokannut Jussunen 7.10.2018 20:06, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 7.10.2018 19:47

Kirnu on sen verran kylmänarka laite, että se on aiempinakin kausina käynyt syksyn tullen talvilepoon. Taigalla ei siis taida olla paljoa osuutta asiaan tällä kertaa.

Kiitos paljon kuvista, Jussunen! Itsekkin olen ihmetellyt tuota tulireen viereen ilmestynyttä rakennusta. Selkeästi liittyy taigaan jollain tavoin.

Paluu