Linnanmäki 2018???

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Sienimursu
Jäsen

Re: Linnanmäki 2018???

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 17.2.2018 16:27

jkeyboy kirjoitti:Onko entisen Jarrumiesravintolan kohdalla oleva rakennustyömaa muuten edennyt?

Viimeksi kuulemieni mukaan läheltä nähtynä oli koko jarrumies purettu ja siitä ylempää kerrostakin oltiin rakentamassa, sekä pienempiä huoneita. Siitä ei ole tietoa että puretaanko alempi grilli mutta jos puretaan niin oletettavasti liukumäki loppuisi sinne ja ehkä jonokin olisi joko siellä tai vesilabyrintin lähistöllä.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 17.2.2018 17:38

Kävin aiemmin viikolla pällistelemässä lintsin pääportin ympäristössä mitä mäellä tapahtuu ja olin yllättynyt miten suuri rakennusalue todellisuudessa oli! Tukirakenteet oli pystytetty todella laajalle alueelle. Entisen karkkikaupan (Muumitalon) ulkoseinätkin oli suojattu pressulla oletettavasti rakennustöiden ajaksi. Sitä mitä siihen tulee, niin en ole yhtään varma. Uusi vekkula voisi olla kyseessä, mutta sen ei kuullemma pitäisi tulla vielä tällä kaudella. Elleivät sitten rakenna vekkulan julkisivun jo täksi kaudeksi, mutta epäilen syvästi.

Intaminin uusi laukaistava rata kuulostaa erittäin lupaavalta, vaikka olin jo mielessäni hyväksynyt S&S:n radan. Nyt vaan pitää toivoa, että kyseessä on oikeasti suurempi ja merkittävä laitehankinta linnanmäelle! Viimeisestä on jo tovi aikaa...

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 18.2.2018 19:30

Intamin kuulostaa kyllä erittäin hyvältä, sillä olisihan se rata voinut tulla huonommaltakin valmistajalta. Nyt kun eivät vaan munaisi ratahankintaa sillä että ostaisivat pienen pakettiradan tai taas jonkun 400m pitkän miniradan. Lintsi todellakin tarvitsee toisen Signature radan Vuoristoradan lisäksi, sillä nuo kaikenmaailman Kirnut ja Ukot kyllä jaksaa innostaa sen ekan vuoden, mutta sen jälkeen niiden arvo on tipahtanut yhtä paljon kun viime kauden taulutelkkarin. Mutta hyvänä asiana Lintsin kohdalla on se, että puistolla ei ole paljoa tilaa, eli toisin sanoen jos pidemmän radan haluaa, sen on sitten pakko olla kustomoitu Lintsin maastoon. Peukut siis pystyyn että sieltä tulisi mahdollisimman pitkä rata, ja mielellään oikein hurjakin.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 19.2.2018 14:50

Löysin youtubesta tälläisen videon, jossa joku käy kiertelemässä pääportin ympäristössä. Videolla näkyy hyvin uuden rakennuksen tukirakenteet.

https://www.youtube.com/watch?v=ht5LdZxwfkA
Kuva.

Jännä nähdä mitä tuohon tulee :) .

Joukahainen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Joukahainen » 20.2.2018 13:37

Mua kyllä vähän myös arveluttaa toi Intaminin valitseminen laukaistavan radan toimittajana (jos tää huhu siis pitää paikkaansa). Sinänsä tuohan olisi varsin laadukas valmistaja mutta:

a) Minkälaiseen kustomoituun rataan Lintsillä on varaa? Tuleeko jotain Kirnun tai Half Pipen kaltaista minirataa vai oikeasti kerrankin täyspitkä rata? Budjettinäkökulmasta tämä epäilyttää kun on tosiaan aika kallis valmistaja kyseessä..

b) Tuleeko joku perhemallinen rata? Itse ainakin oon pettynyt jos ei tule oikeasti vauhdikasta ja hurjaa rataa, jollainen toi S&S Sansein rata olisi ollut. Se näytti nopeudeltaan ja korkeudeltaan olevan aika lailla Junkerin mitoissa, mikä olisi ollut jo huomattava parannus Lintsin tarjontaan...

Täytyy todella toivoa, että puistossa olisi jo useamman vuoden ajan säästetty mittavampaa hankintaa varten, jotta saataisiin kunnon mitat ja statistiikat tarjoava rata mäellekin. Ainakin Vekkulan ja Vonkaputouksen purkaminen tarjoavat tilaa vähän isommankin radan rakentamiselle. Eiköhän tähän tule selvyys viimeistään kevään lehdistötilaisuudessa. Täytyy toivoa parasta...

Lisäksi olisi hienoa jos toi uusi rakennus jarrumiehen paikalla olisi tosiaan uusi Vekkula eikä esim ravintolarakennus, ja se aukeaisi jo tulevalla kaudella.

Aika mielenkiintoisia aikoja kyllä elämme :)

jkeyboy
Jäsen

ViestiKirjoittaja jkeyboy » 21.2.2018 11:44

Toisaalta RCDB:n kautta kun vertailee vähän olemassa olevien Blitz-mallien hintoja voisi kuvitella, että sellaisen saaminen Linnanmäelle ei välttämättä olisi niin pelottavan kallista (tosin Linnanmäen budjetilla se voisikin sitä olla). Ja jos mietitään esim. Särkänniemen Tornadoa, niin senkin hinta oli n. 8 miljoonaa euroa.

Ja toisaalta toivon että Linnanmäen uusi johtaja ymmärtää sen, että vaikka nyt törsättäisikin suuri summa laadukkaaseen, ikonikseen rataan niin se rata vetää kyllä porukkaa varmasti vielä pitkään. Särkänniemikin on varmasti saanut rahat takaisin Tornadosta suht moninkertaisena kuluneiden 17 vuoden aikana.

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 21.2.2018 12:49

Edullisestikin saisi varmasi Intaminilta tilattua radan, kunhan sen elementit ja koko elämys suunniteltaisiin hyvin. Hypen rakentaminen oli se 10milj euroa, mikä on sinänsä mielestäni törkeän kallis radan yksinkertaisuuteen nähden. Radassa ei ollut mitään uniikkia, vaan meni puistoon sellaisenaan jo 3 muun "valmiin radan kanssa". Se mikä tyyppi ja kohderyhmä radalla on, on nyt täysi mysteeri. Jos mietitään paikkaa (vonka/vekkula) niin viereisten ratojen suhteen; Kirnu, Tulireki ja Pikajuna tuleva rata voisi hyvinkin olla hurjemmille suunnattu. Tuskin kannattaa tehdä isohkoa perherataa, joka vaikka menisi vonkaputouksen alueelta pikajunalle asti, koska siellä päässä on myös sitten reki ja pikajuna. Maasto antaisi myös hyvän mahdollisuuden korkeallekin pudotukselle ja isohkoille loopeille, tätä hyödynnettiin jo S&S-suunnitelmassa ja varmasti kaupungin siluetti ei siitä pahasti kärsisi. Jos kuitenkin tulee maastoa pitkin menevä vuoristorata, niin toivoisin, että oikeasti mentäisiin sitten kunnolla ja tehtäisiin pienempi versio PortAventuran Furious Bacosta, vuoristorata missä vauhti on ihan järjetön, rata pitkä ja kyyti kohtalaisen lyhyt mutta sitäkin hurjempi.

En muista milloin viimeksi olisin ollut näin innoissani Linnanmäen mahdollisesta vuoristoratahankkeesta, onhan edellisestä kuitenki jo se kahdeksan vuotta kun Ukon rakentaminen paljastettiin.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 22.2.2018 0:38

Olen Artun kanssa samoilla aallonpituuksilla. En itsekään ymmärrä miten ihmeessä Särkkä sai törsättyä 10 miljoonaa Hypen kaltaiseen rataan. Kyseinen rata ei vaatinut käytännössä yhtään suunnittelutyötä sillä samanlaisia ratoja oltiin tuomassa mm. Sea Worldiin. Eli kimpassa se Hype tavallaan ostettiin. Särkän olisi ollut paljon fiksumpaa laittaa moinen summa vaikka pitkään perhevuoristorataan, kuin Hypeen jonka hohto tulee katoamaan tässä parin vuoden sisällä juuri sen lyhykäisyyden takia.

Katsoin juuri RCDb:stä Lintsin tietoja ja oikeasti on aika naurettavaa että Lintsin lähes kaikki vuoristoradat on jossain 150 -300m pituusluokassa. Salaman pituus on 420m ja Vuokkari on pisin 960 metrillään. Jos jotain logiikkaa tuohon toivoisin niin sen uuden radan kyllä tulisi olla pitkä, ainakin 800m jos ei pidempikin. En ainakaan itse jaksa innostua näistä mini radoista, joita Lintsi ja Särkkä on jaksaneet vuosien varrella ostella.

Laskin itsekin juuri vuosia ja yllätyin suuresti että Ukkohan kohta huitelee seitsemän vuoden ikäluokassa. Hemmetti vuodet on mennyt vierähtäen!!! Mutta toisaalta kun ottaa huomioon miten monta vuotta tässä välissä on ollut jolloin Lintsille ei ole tullut mitään, niin toivon todellakin että Lintsillä ollaan säästetty tätä tulevaa "yllätystä" varten.

Huvipuistomies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistomies » 22.2.2018 18:11

JP kirjoitti:Olen Artun kanssa samoilla aallonpituuksilla. En itsekään ymmärrä miten ihmeessä Särkkä sai törsättyä 10 miljoonaa Hypen kaltaiseen rataan.

Tuo 10 miljoonaa euroa oli kokonaisbudjetti vuoden 2017 uudistuksille ja sisälsi myös Hype Square -aukion sekä uuden maisematerassin suunnittelun ja rakentamisen. Pelkän Hypen hintaa ei ole suoraan paljastettu. Eihän se Hype halpa ollut, mutta ei se varmaan hirveästi Tornadoa kalliimpi (8-9 miljoonaa euroa) kuitenkaan ollut nykyrahassa.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 23.2.2018 1:32

Kävin pari päivää sitten katsomassa pääportin laitamilla miten rakennusurakka etenee. Tukirakenteet on nyt piilotettu pressulla... Mitäköhän lintsin väellä on mielessä?
Kuva
Viimeksi muokannut Minä 23.2.2018 1:44, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 23.2.2018 1:44

Minä kirjoitti:Kävin pari päivää sitten katsomassa pääportin laitamilla miten rakennusurakka etenee. Tukirakenteet on nyt piilotettu pressulla... Mitäköhän lintsin väellä on mielessä?
Kuva

Ei näy sun kuva linkistä. :(

Mutta jotain hyvääkin huomasin, oot ollut foorumilla jo kymmenen vuotta, paria päivää ylikin! Paljon onnea! :D :D :D

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 23.2.2018 15:44

Kävin pari päivää sitten katsomassa pääportin laitamilla miten rakennusurakka etenee. Tukirakenteet on nyt piilotettu pressulla... Mitäköhän lintsin väellä on mielessä?

Musta tuntuu että pressut ihan vain talven ja lumen takia. Toki voi myös olla mahdollista että Linnanmäki yrittää salassapitää rakennuksen ulkonäköä, Mutta itse en usko ainakaan sen olevan syy
Trrrrrrrrr... Woaaaaaaaaah!

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 2.3.2018 2:17

Arvelen kun on ollut inaktiivista että paljoa ei ole muuttunut?

moi
Jäsen

ViestiKirjoittaja moi » 3.3.2018 12:57

Siis minne semmonen "pidempi rata" mahtuisi?

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 3.3.2018 13:03

moi kirjoitti:Siis minne semmonen "pidempi rata" mahtuisi?

No tällä hetkellä tietenkin vonkaputouksen ja vekkulan tilalle mutta muuten ei kyllä minnekkään ellei ruveta full blown gröna meininkiin

Paluu