Kieputtimella eri ajoratoja?

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Sienisalaatti

Kieputtimella eri ajoratoja?

ViestiKirjoittaja Sienisalaatti » 1.4.2006 22:14

Kerran kävin Kieputtimessa ja menikin ihan eri rataa. Menin googleen ja sieltä löytyi että sillä on 9 eri ajorataa. Miksi niitä ei käytetä? Tuntu tosi mukavalta kun joku toinen reitti :roll:

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 1.4.2006 23:34

1. Nykyinen ajorata tekee eniten kieppejä.
2. "Jotta jokaiselle kyytiläiselle ajokokemus olisi mahdollisimman samantuntuinen".
...

Kyllä niitä muitakin ajetaan aina joskus ja ainakin ennen illan viimeinen kyyti oli erilainen. ;)

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 2.4.2006 10:58

Mulla kyyti on AINA ollut samanlainen: 2 3:masosaa taakepäin, lukitus, kierros eteen, edessä lukitus pois, pari volttia huipulla, tylsää keinuttelua, lukitus ja kaato eteenpäin(mikä lienee se legendaarisin juttu).
CC: 119

Panze
Jäsen

ViestiKirjoittaja Panze » 2.4.2006 13:44

Joo niitä "ajo-ohjelmia" on monia erilaisia... Mä itse oon kokenu noi kaikki mutta luulen että hauskin on se olikohan se nyt numero 9 missä mennään tosi monta kertaa pelkästään ympäri ja ympäri :D

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 2.4.2006 15:05

Arttu kirjoitti:2. "Jotta jokaiselle kyytiläiselle ajokokemus olisi mahdollisimman samantuntuinen".

Tämä surullisen totta muutamissa laitteissa. Jostain kumman syystä me ihmiset alamme mankumaan heti, jos toinen saa 2 sek. pidemmän kyydin kuin toinen. Jos taas ajot ovat identtisiä, ei marinaa luonnollisestikaan kuulu.. tällä tavallaan pilataan hyvän laitteen ohjelmat.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 2.4.2006 16:11

Jos itse saisin paattaa ajaisin Kieputinta manuaalilla (kai sentaan voi) ja muuten sitten arpoisin kaikille eriohjelmia. Toisi hieman jotain uutta Kieputtimeenkin... :)

Dumle
Jäsen

ViestiKirjoittaja Dumle » 2.4.2006 17:17

Pia kirjoitti:
Arttu kirjoitti:2. "Jotta jokaiselle kyytiläiselle ajokokemus olisi mahdollisimman samantuntuinen".

Tämä surullisen totta muutamissa laitteissa. Jostain kumman syystä me ihmiset alamme mankumaan heti, jos toinen saa 2 sek. pidemmän kyydin kuin toinen. Jos taas ajot ovat identtisiä, ei marinaa luonnollisestikaan kuulu.. tällä tavallaan pilataan hyvän laitteen ohjelmat.

Ymmärrän kyllä, että ruuhka-aikoina ei erilaisia ohjelmia ajeta mutta silloin kun ei ole ruuhkaa niin vois koittaa eri ohjelmia.

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 2.4.2006 18:56

Jeppe kirjoitti:Jos itse saisin paattaa ajaisin Kieputinta manuaalilla (kai sentaan voi) ja muuten sitten arpoisin kaikille eriohjelmia. Toisi hieman jotain uutta Kieputtimeenkin... :)

Juu kyllä sitä TopSpiniä voi ajaa manuaalilla myös. Testiajot ajetaan manuaalilla, mutta yleisöä kieputetaan ohjelmilla. Kyllä TopSpiniä voisi ajaa monilla eri ohjelmilla, mutta jokaisen pitäisi ottaa se asia myös positiivisesti.

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 3.4.2006 15:49

Dumle kirjoitti:Ymmärrän kyllä, että ruuhka-aikoina ei erilaisia ohjelmia ajeta mutta silloin kun ei ole ruuhkaa niin vois koittaa eri ohjelmia.

Ei minusta Topspin ole tod. laite, johon kerääntyy ruuhkaa. Nimittäin siinä on 40 paikkaa jokaiselle. Minä olen aina ollut tyytyväinen Topspinin kapasiteettiin, kun se vetää jonoa kuin vettä valaen. :wink:

Ja vielä sen verran, minusta kävijöille voisi tarjota kaikki ajot putkeen. Jos tuo saataisiin Topspiniin, niin laite ei jättäisi takuulla ketään kylmäksi. 8)
t. Olli

weijari
Jäsen

ViestiKirjoittaja weijari » 3.4.2006 19:14

Ehdottomasti pitäisi olla ainakin 2-3 erilaista ajotapaa käytössä, nyt laite on käymässä tylsäksi. On sitten toinen asia, vaihtuisiko ohjelma joka kerta, tasatunnein, kerran päivässä vai jotenkin muuten.

Tuomas
Uusi Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 4.4.2006 10:54

Menisikö se liian hankalaksi, jos laitteeseen olisi yhdeksän eri jonoa, yksi kullekin ohjelmalle, joita sitten ajettaisiin vuorotellen? Sitten voisi jokainen kävijä marisematta valita itselleen parhaiten sopivan kieputuksen.
T: Tuomas

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 4.4.2006 14:23

Olli kirjoitti:Ja vielä sen verran, minusta kävijöille voisi tarjota kaikki ajot putkeen. Jos tuo saataisiin Topspiniin, niin laite ei jättäisi takuulla ketään kylmäksi. 8)

Tuo ei oikein Lintsille sopisi. Ajo kestäisi aivan liian kauan ja jonojakin syntyisi aivan liikaa.

Tuomas kirjoitti:Menisikö se liian hankalaksi, jos laitteeseen olisi yhdeksän eri jonoa, yksi kullekin ohjelmalle, joita sitten ajettaisiin vuorotellen? Sitten voisi jokainen kävijä marisematta valita itselleen parhaiten sopivan kieputuksen.

Minusta tuo idea on liian monimutkainen ja työläs ja jonossa joutuisi seisomaan turhan kauan. Kyllä se nykyinen systeemi on paras. :wink:

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 4.4.2006 16:01

Olli kirjoitti:Ei minusta Topspin ole tod. laite, johon kerääntyy ruuhkaa. Nimittäin siinä on 40 paikkaa jokaiselle. Minä olen aina ollut tyytyväinen Topspinin kapasiteettiin, kun se vetää jonoa kuin vettä valaen. :wink:

Vähän korjaan...Spinni ei ole laite, johon kertyy ensimmäiseksi se kilometrin mittainen jono. Vähättelemättä kuitenkaan Spinnin jonoja, niin niitäkin riittää kauniina heinäkuisina lauantaina.

Muutamia sellaisia kivoja pikkuasioita, joilla säästetään hyvinkin paljonkin aikaa) ovat:

* irtaimet tavarat jätetään kyydistä pois, ennenkuin tulee "ajoalueelle"
* täytetään laite oikein ( = ensimmäiset asiakkaat, jotka laitteeseen kyytiin tulevat, eivät suinkaan juokse takarivin keskelle istumaan, vaan istuvat sille paikalle, joka kohdalleen osuu)
*** ei pidetä vastaan liian "kireitä" puomia (tuo unohtuu kyllä, jahka laite lähtee liikkeelle)

Ja vielä sen verran, minusta kävijöille voisi tarjota kaikki ajot putkeen.

Tämä käytännössä on mahdotonta. Ajattele vaikkapa itseäsi: olet ostanut kalliin rannekkeen Lintsille joka maksaa about 30€. Laitteita pyöritetään todella pitkään ja hartaasti. Ehdit tällöin 30 € rannekkeella käymään tuurilla ehkäpä 6 laitteessa (luku täysin temmattu ilmasta).. Asiakasmäärä olisi tällöin Mäellä n. 25 000. Kuinka luulisit itsesi reagoivan tilanteeseen, kuin päivä olisi päättynyt ja olisit itse ehtinyt käymään vain muutamassa laitteessa?

*** jos puomit tuntuvat liian kireiltä, voi asiasta sanoa vaksille (siis hälle, joka on ylhäällä vastaanottamassa kyytiläisiä, mielellään ennen laitteen liikkeelle lähtöä, jolloin on mahdollista poistua kyydistä.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 5.4.2006 14:35

Pia kirjoitti:Tämä käytännössä on mahdotonta. Ajattele vaikkapa itseäsi: olet ostanut kalliin rannekkeen Lintsille joka maksaa about 30€. Laitteita pyöritetään todella pitkään ja hartaasti. Ehdit tällöin 30 € rannekkeella käymään tuurilla ehkäpä 6 laitteessa (luku täysin temmattu ilmasta).. Asiakasmäärä olisi tällöin Mäellä n. 25 000. Kuinka luulisit itsesi reagoivan tilanteeseen, kuin päivä olisi päättynyt ja olisit itse ehtinyt käymään vain muutamassa laitteessa?

No ohhoh! :shock: Sait minut ymmärtämään Pia, en arvannut heti että eri ajot Spinnissä putkeen kestää yhteensä hirmu kauan. :oops:

No jos saisin itse päättää Spinnin ajoista, niin olen Jepen kanssa samaa mieltä siitä ''arpomis ajosta.'' :wink:
t. Olli

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 5.4.2006 15:57

Olli kirjoitti:No jos saisin itse päättää Spinnin ajoista, niin olen Jepen kanssa samaa mieltä siitä ''arpomis ajosta.'' :wink:

No se olisi näistä kyllä käytännöllisin ehdotus ja ihan mahdollinen toteuttaa, joskin asiakkaat voivat mielipiteineen olla taas eri mieltä. :wink:

Paluu