Kummitusjunan tulevaisuus?

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

tempoo
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja tempoo » 24.5.2011 10:41

KennethSundberg kirjoitti:Onko noin todella käynyt?

Kyllä, tiedän itse parikin tapausta, joista toinen päätyi ihan näihin iltapäivälehtiimme. En millään löytänyt googlettamalla kyseistä juttua, mutta siinä elävä kummitus oli jäänyt vaunun alle, jossa ollut pikkupoika sai äitinsä mukaan "traumaattisen kokemuksen" tms. Mutta siis pointtina se, että läheskään aina laitetyöntekijä ei oikeasti tiedä onko siellä joku heilumassa. Syytä en todellakaan tiedä, mutta ei kyllä tunnu turvalliselta tavalta enkä itsekään hoitaisi asiaa noin jos pääsisin niistä päättämään.

(ja en ole ollut vastailemassa kyseisiin kysymyksiin, muistaisin kyllä :D )

Kapteenikoukku
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Kapteenikoukku » 24.5.2011 17:32

tempoo kirjoitti:
KennethSundberg kirjoitti:Onko noin todella käynyt?

Kyllä, tiedän itse parikin tapausta, joista toinen päätyi ihan näihin iltapäivälehtiimme. En millään löytänyt googlettamalla kyseistä juttua, mutta siinä elävä kummitus oli jäänyt vaunun alle, jossa ollut pikkupoika sai äitinsä mukaan "traumaattisen kokemuksen" tms. Mutta siis pointtina se, että läheskään aina laitetyöntekijä ei oikeasti tiedä onko siellä joku heilumassa. Syytä en todellakaan tiedä, mutta ei kyllä tunnu turvalliselta tavalta enkä itsekään hoitaisi asiaa noin jos pääsisin niistä päättämään.

(ja en ole ollut vastailemassa kyseisiin kysymyksiin, muistaisin kyllä :D )

Nyt valot päälle :)
Laite alueella ei todellakaan ole eläviä ihmisiä mikäli laitevahtimestari ei tästä tiedä.
Ja tämä tempoon "uutisointi" menee nyt hivenen ristiin. Sekoitat todennäköisesti kaksi uutista keskenään.... :hmmm:

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200908 ... 5_hi.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007071 ... 1_uu.shtml
Huomautus, tämän viestin kirjoittaja on alkoholisoitunut pitkäaikaistyötön ja se saattaa silloin tällöin vaikuttaa viestien sisältöön!

tempoo
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja tempoo » 25.5.2011 7:55

Kapteenikoukku kirjoitti:Nyt valot päälle :)
Laite alueella ei todellakaan ole eläviä ihmisiä mikäli laitevahtimestari ei tästä tiedä.
Ja tämä tempoon "uutisointi" menee nyt hivenen ristiin. Sekoitat todennäköisesti kaksi uutista keskenään.... :hmmm:

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200908 ... 5_hi.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007071 ... 1_uu.shtml

Löysin samat uutiset netin kätköistä, mutta oli eri juttu tuolloin kyseessä. Vaikken omista täydellistä valokuvamuistia, niin olen melkein satavarma, että jutussa oli kuva pojasta Kummitusjunan ulkopuolella jne. Ja valot on kyllä päällä :) en sano ettäkö joka kerta ihmishaamut menisivät ilman ilmoitusta sisälle, mutta näin on käynyt ainakin kerran ja siihen ei mitään lehtijuttuja valitettavasti löydy.

Kapteenikoukku
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja Kapteenikoukku » 26.5.2011 10:46

tempoo kirjoitti:Löysin samat uutiset netin kätköistä, mutta oli eri juttu tuolloin kyseessä. Vaikken omista täydellistä valokuvamuistia, niin olen melkein satavarma, että jutussa oli kuva pojasta Kummitusjunan ulkopuolella jne. Ja valot on kyllä päällä :) en sano ettäkö joka kerta ihmishaamut menisivät ilman ilmoitusta sisälle, mutta näin on käynyt ainakin kerran ja siihen ei mitään lehtijuttuja valitettavasti löydy.

Yhtään tapaturmaa ei ole sattunut asiakkaille tai työntekijöille vuosiin. Viimeisin asiakkaille tapahtunut on Kirnussa tapahtunut tapaturma 2007.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /05/528342

Hieman on tilanteen kulku tosin muuttunut tässä noin 4 vuoden aikana...

Toimitusjohtaja Risto Räikkönen 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=X5b59e3J0Xo
Huomautus, tämän viestin kirjoittaja on alkoholisoitunut pitkäaikaistyötön ja se saattaa silloin tällöin vaikuttaa viestien sisältöön!

tempoo
Uusi Jäsen

ViestiKirjoittaja tempoo » 26.5.2011 11:19

Kapteenikoukku kirjoitti:Yhtään tapaturmaa ei ole sattunut asiakkaille tai työntekijöille vuosiin. Viimeisin asiakkaille tapahtunut on Kirnussa tapahtunut tapaturma 2007.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /05/528342

Tai sitten ei:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... jakurusta/

Mutta enivei, se juttu mistä alunperin puhuin, on varmaan ollut jossain painetussa lehdessä tms. mutta siitä olen varma, että se on ollut, koska siitä oli puhe työkavereidenkin kanssa. Ja paljon on noita mustelmatapaturmia sattunut Kirnu-tapauksenkin jälkeen eli Risto vähän pyöristelee asioita median edessä.

Roope9

ViestiKirjoittaja Roope9 » 8.8.2011 19:31

Olli kirjoitti:
cucaracha kirjoitti:
Olli kirjoitti:Mä en tahdo, että meidän rakasta Lintsin 70-luvun kummaria hävitetään minnekkään! :x
Lintsin Linnahan on ollut paikoillaan jo aloitusvuodesta lähtien, eikä se totta vie ollut 70-luvulla.
Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kyllä minä tiesin, että Kummitusjuna on ollut Lintsillä jo avajaisvuonna. Mutta Kummitusjuna tietääkseni uusittiin 70-luvun alussa, jolloin se muuttui Kauhulinnaksi.
lintsin kummarin ulkonäössö ei ole mitään vikaa onse komea poikkeaaa ihan jhälström kummitusjunasta ja kauhulinnasta

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 3.10.2011 20:15

Pieni korjaus Kauhulinnana 1986-2004? sinnepäin ainakin jos olen väärässä.
1970-alkuun asti kummitusjunana sittemmin Satujunana aina vuoteen 1977 asti.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 11.4.2012 13:16

Tuli mieleen, että kun koko fasadi on käynnyt todellisen muodon muutoksen kauhulinnan ajoista tämän päivän rautatie asemarakennukseen. Sisältö voisi muuttua ainakin 80%. Vanhoja tuttuja voisi jättää ainakin junanveturin, koska se on ihan legendaarinen. Venyvä mies takaisin ulkona ollut lohikäärme sisätiloihin voisi olla aika shokeeraava. Vanha velho takaisin. Vanha satujunasta lähtien tuttu jätittäis-hämähähäkki verkkoineen takaisin. Vanha ruma vessa ukkeli takaisin. Mestaaja kirveineen takaisin. Syöpöttölijät takaisin. Nykypäivän kummitusjunasta voisi jättää ainakin hautausmaan asukit sekä Rudolf luurangon. kalevala aiheiset möröt pois tai ainakin niitä pitäisi ehostaa näyttävämmiksi. Loppuun voisi lisätä putoavan kemikaali tynnyrin joka melkeen tippu ovien yltä päälle. Leppakkoparvi sekä draculan joka muuttuu itsekin lepakoksi.

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 3.5.2012 22:42

Arttu Stubin kirjoitti:Pieni korjaus Kauhulinnana 1986-2004? sinnepäin ainakin jos olen väärässä. 1970-alkuun asti kummitusjunana sittemmin Satujunana aina vuoteen 1977 asti.

Kauhulinna-nimellä ja suhteellisen tyylikkäällä sisällöllä kummari nähtiin vuosina 1986-1999. Vanhempi Willy Willumsen -henkinen Satujuna/Kummitusjuna oli olemassa 1973-1985. Kummitusjuna-nimelle kummari palasi vuonna 2000 jolloin arkkitehti Kirsti Kasvio toi junaan mm. Marilyn Mansonin.

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 4.5.2012 12:42

Mutta eikös se ollut Satujunana vain viisi kautta? Tornin tapaa sitä vähitellen synkennettiin askel askeleltaan aina kauhulinnaan asti, jolloin se oli taas kunnon kummitusjuna. Hemminki mitä lie tarkoittaa, mutta joka tapauksessa se oli lohikäärme. Hahmon sisälle olisi voinnut laittaa kaasusäiliön ja aina kun lohikäärmeen kaula laskeentuu sieltä tulisi kunnon tulenlieskat.

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 4.5.2012 14:56

Arttu Stubin kirjoitti:Mutta eikös se ollut Satujunana vain viisi kautta? Tornin tapaa sitä vähitellen synkennettiin askel askeleltaan aina kauhulinnaan asti, jolloin se oli taas kunnon kummitusjuna.

Kyllähän se suurinpiirtein noin tehtiin, mutta Kummitusjunan SATUJUNA-olemusta vielä 1980-luvun alkupuolella puoltavat myös omat lapsuudenkokemukseni. Minulla on erittäin vahva lapsuusmuisto kummitusjunan sisäradalta osuudesta jonka keskellä istui kalastajaukko (todennäköisesti kiven päällä) ja "seinillä" oli pikkuruisia luolastoja, joissa oli pienoisnukkeja SADUISTA. Luultavasti tuon ristiriitaisuuden takia se on juuri jäänyt mieleeni; tutuista SADUISTA peräisin olevia pikkunukkeja pelottavan kalastajaukon kanssa hyvin synkästi valaistussa huoneessa.

Tuo lapsuudenkokemukseni sijoittuu aikaisintaan kesälle 1978 jolloin olen ollut vajaa neljävuotias, ja enintään kesälle 1982, sillä kesästä 1984 lähtien (jolloin olen ollut vajaa 10-vuotias) olen käynyt itsenäisesti Lintsillä useamman kerran kesässä - ja muistoja noilta ajoilta, jo vuodesta 1983, on runsaasti.

Lintsi-historiikkia en siis ole suinkaan koostanut pelkästään ulkopuolisista lähteistä, vaan mukana on myös omia lapsuudenkokemuksiani. Enhän minä muuten näistä asioista olisikaan kiinnostunut, ellen lapsuudessa olisi kokenut tiettyjä traumaattisia ja vähemmän traumaattisia kummarielämyksiä...

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 4.5.2012 19:36

Olikohan satujuna Dark ride vai kummitusjuna vai jokin outo niiden välinen sukulainen?. Enemmän se piti kummitusjunamaista tunnelmaa siinä että siellä oli pimeää. Eikä siinä ollut mitään varsinaista tarinaa. Lähinä se olisi hieman pelottavampi ja pimeämpi taikasirkus. Safariakin synkennettiin kummitusjunamaiseksi. Se indiana jones seikkailu oli hieman outo lisäys sinne loppuun. Harmi kun se kummitusjunan rintaa takova gorilla poistettiin sieltä safarista. Se oli aina jännää mennä hiljaa siitä sen ohitse. Se oli oikeasti vähän pelottava. Safari voisi tehdä Come backin ja mieluiten ilman indiana seikkailua.

Arttu Stubin
Jäsen

ViestiKirjoittaja Arttu Stubin » 8.11.2012 15:41

Linnanmäellä ollaan tässä asiassa fiksumpia, kuin Särkänniemessä. Nimittäin Kummitusjunaa ei poisteta minkään Angry birds maan tieltä. Tosin Särkänniemellä kaivattiin jotain uudistusta ja huonokuntoinen rakennus sai ikävä kyllä purkutuomion. Särkänniemen kummitusjuna mahtuisi Pizzeria pellen ja Trombin väliin. Tai jokin flat laite voisi antaa tilaa kummitusjunalle. Selvästi Lintsin kummitusjunan taakse ollaan rakentamassa lisäosaa. Särkänniemen tapaan takanäyttämöä.

TheLukki
Jäsen

Re: Kummitusjunan tulevaisuus?

ViestiKirjoittaja TheLukki » 18.10.2016 12:13

Kas niin..
tännekkin vähän eloa.

En viitsinyt tehdä uutta aihetta tälle asialleni, joten kerron sen täällä.

Eli:

https://www.youtube.com/watch?v=bdrIKsp9YRw

kohdassa 0.28 Verinen syöpöttelijä!?? Ainakin kupit kilajaa. Ja jokin ihmismäinen olio on siinä tekemässä samaa liikettä kuin se toinen verinen syöpöttelijä lopussa...

Kohdassa 0.32 Vanha velho??

Tämmöstä löysin youtube videoita katsellessa.

Jatkoja :)
IIIIIIK

Paluu