Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Arttu
Admin

Re: Uutuus 2019 - TAIGA - Intaminin laukaistava vuoristorata

ViestiKirjoittaja Arttu » 11.8.2019 11:13

PetskuC, tervetuloa mukaan ja onnittelut vihdoin ekasta viestistä! :cool:

Itse asiassa, useampien laitteiden turvakaaret toimii samalla periaatteella. Eli ne lukittuu aina kun ei saa sähköä pinneihinsä. Itse olen bongannut näitä ainakin Raketilla, Tulireellä, Kirnussa, Taigassa ja jopa Maisemajunassa. Eli ei tuo keksintö uusi ole. Ehkä enemmänkin se, mitä se sähkö tekee on kehittynyt turvamääräysten kiristyessä. Syy tämän vuoden Raketin turvavöihin on myös tässä samassa aiheessa, näin olen kuullut.

PetskuC
Jäsen

ViestiKirjoittaja PetskuC » 11.8.2019 13:47

Arttu kirjoitti:PetskuC, tervetuloa mukaan ja onnittelut vihdoin ekasta viestistä! :cool:

Itse asiassa, useampien laitteiden turvakaaret toimii samalla periaatteella. Eli ne lukittuu aina kun ei saa sähköä pinneihinsä. Itse olen bongannut näitä ainakin Raketilla, Tulireellä, Kirnussa, Taigassa ja jopa Maisemajunassa. Eli ei tuo keksintö uusi ole. Ehkä enemmänkin se, mitä se sähkö tekee on kehittynyt turvamääräysten kiristyessä. Syy tämän vuoden Raketin turvavöihin on myös tässä samassa aiheessa, näin olen kuullut.

Itse asiassa, kysyin viime viikolta yhdeltä Raketin laitetyöntekijältä miksi he ovat lisänneet ne uudet turvavyöt ja hän vastasi että se johtuu siitä, että amerikassa on jotkut uudet turvamääritelmät (sillä S&S on amerikkalainen) ja siksi ne lisätiin kaikkiin heidän tuotteisiinsa.

PetskuC
Jäsen

ViestiKirjoittaja PetskuC » 21.8.2019 13:20

launch.jpg

Käydessäni lintsillä viime viikolla huomasin tämän. Istuin Taigan etupenkillä ja odotin että tulisi lisää asiakkaita, sillä ne ei lähetä melkein tyhjää junaa ulos radalle... Mutta siitä huolimatta, kuvassa siis näkyy yksi tukipilari joka tukee sitä kaarta toiseen laukaisuun. Jos huomaa, niin se tuki on kiinnitetty ainoastaan yhdestä pisteestä maahan, kun taas kaikki muut radan osat ovad kahdella pilarilla tai jopa kolmella. Ajossa tunsin myös, että juuri siinä kohdassa missä toi pilari on, junassa on aika raju tärinä... Uskon siis että taigan tärinään vaikuttaa aika paljon radan rakenne, sillä se overbank-kurvi aseman yllä voisi mielestäni olla paremmin tuettu, ja tästä syystä siitäkin löytyy tärinä.

Tl;dr: Taigan tärinä johtuu osaksi siitä, että rataa ei olla kiinnitetty maahan riittävän hyvin

Paluu