Powerpark 9.8.2015 (JP:n Kuvareportaasi)

Tänne voit kirjoitella raportteja huvipuistomatkoistasi. Kannattaa pistää myös linkki mahdollisiin kuviin kyseiseltä matkalta.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

JP
Jäsen

Powerpark 9.8.2015 (JP:n Kuvareportaasi)

ViestiKirjoittaja JP » 1.10.2015 22:48

Powerpark 9.8.2015

Kuva

Viime kertaisesta Powerparkin reissusta on tässä jo ehtinyt vierähtämään huimat seitsemän vuotta (tosin tänä aikana olen kiertänyt Englannin huvipuistoja senkin edestä). Näinä vuosina Powerparkkiin on tullut vaikka mitä, mm. Dragon Tower, Röllimetsä, Fun House, Neo’s Twister, River Kwai ja niin edelleen. Eli tämänkesäisellä reissulla oli paljon uutta koettavaa ja tässäpä raportti kuvien kera!

Kuva

Kuva

Saavuimme autolla Powerparkkiin juuri kun Poweri virallisesti aukesi. Meidät ohjattiin suoraan nurmikolle joka sijaisi joen ja Road House ostoskeskuksen välissä. Kaikkina edellisinä Powerparkin vuosina olen onnistunut ajamaan auton parkkiin Power Placen eteen, mutta tänä vuonna emme yrittäneet mokomaa sillä meillä oli jo kiire Boosteriin rannekkeiden ostamisen jälkeen. Mielestäni Powerparkin rannekkeen hinnat (36€:a aikuiselta) on näin vuonna 2015 erittäin kilpailukykyinen kun vertaa miten kallista on käydä esimerkiksi Särkänniemessä.

Kuva

Booster
Boosteri on ollut ehdoton käyntikohde jokaisella Powerin visiitillä, mutta tänä vuonna laitteen hohto oli jo päässyt katoamaan. Turvakaaret tuntuvat aika kovilta ja lopulta se edestakaisin nyökkyminen alkaa pian tuntua kipuna. Ajoaikaa oli kohtalaisesti vaikka jonoa olikin reilusti jo aamusta (ilmeisesti moni muukin hoksasi että huonon kapasiteetin takia Boosteri kannattaa olla päivän esimmäisiä laitteita). Jonotimme Boosteriin about 15min ja loppupäivästä olisi luultavasti joutunut odottamaan sellaiset 30-45min. Yksi kerta riitti hyvin ja valitettavasti se yläilmoissa odottelu kun toista päätä lastataan tuntuu ikuisuudelta. Ja minun tilanteessa painolastia oli enemmän omalla puolella, joten se “alaspäin liukumisen” tunne ei ole kiva siellä 40m korkeudessa. Oma viehätyksensä Boosterilla vielä on, mutta Poweri voisi kyllä harkita isomman version ostamista johon saisi 8hlö per pääty.
Arvosana: 2.5/5

Kuva

Dragon Tower
Vaikka vihaankin huvipuistojen pudotustorneja yli kaiken (tosin rakastan Lintsin Raketin kaltaisia pudotustorneja sillä niissä ei tule sitä “odottelua”), niin Powerparkin Dragon Tower yllättäen pääsi varastamaan sydämeni! Pohdin alkuun aloittaisinko maisema-ajelulla, mutta sitten hurjapäämieleni käskikin pudotus-jonoon. Dragon Towerissa on juuri sopivasti pyörimistä että näkee maisemia, ja jos laitteessa käy useamman kerran pudushetken pystyy kyllä ennustamaan. Puhuin ystäväni kanssa Dragon Towerin maisema-ajosta (jota emme sitten lopulta kokeilleet), mutta me molemmat tulimme siihen tulokseen että tuo maisema-ajo voi ehkä olla ns. “karmivampi” sillä se on tosissaankin aika hidas ja pyörii lähes koko ajon ajan. Ainakin itse olin jo siinä vaiheessa kun pudotusajo nousi korkeimpaan kohtaan että kyllä täältä mielummin tulee alas parissa sekunnissa kun hitaasti taas pöyrien. Kävin Dragon Towrissa ainakin neljä kertaa ja olisin voinut kyllä pyöriä laitteessa koko päivän. Ainoat miinukset tulee siitä että turvakaaret ovat näinkin uudeksi laitteeksi aika “mollukat” eivätkä niin hyvänoloiset kuin voisivat. Ainakin tällä Powerin visiitillä maisema-ajo sekä nopea pudotus vuorottelu oli puhdas 50/50. Tämä tarkoitti käytännössä sitä että nopeaa pudotusta ajettiin niin kauan kunnes joku tuli maisema-ajo jonoon, ja yhdenkin kerran maisema-ajo tehtiin heti yhdelle hengelle mikä tuntui hiukan naurettavalta. Alahärmän tasaiset maastot hiukan latistavat Dragon Towerin todellista mahtavuutta, ja voin vain kuvitella miten upealta Lintsin Kingin ajo tuntuu kun se sijaitsee ns. mäen päällä!
Arvosana: 4.5/5

Kuva

Kuva

Kuva

Music Express
Tulipa tämäkin taas testattua, mutta mitään yllätyksiä tästä ei seurannut. Ensin eteenpäin ja sitten taaksepäin ja ulos. Vauhtia oli sopivasti mutta se seinään liiskautumisen tunne ei vain enää kiinnosta minua itseäni, joten Powerpark voisi hyvin harkita Music Expressin poistamista ja jonkun paremman laitteen tuomista tilalle.
Arvosana: 1.5/5

Kuva

Joyride
Joyride on Powerin klassikoita jonka muistan ihan ensimmäiseltä Powerparkin reissulta asti. Rata osaa yhä olla ihan mukava ja piristävä tosin näin lyhyesta radasta puhuttaessa minusta olisi vähintäänkin reilua että rata ajattaisiin läpi kaksi kertaa yhden sijasta. Jos Joyridea ei jossain vaiheessa poisteta tai siirretä muualle, niin silloin kyllä toivoisin että Joyriden sisäaluetta voisi hiukan teemoittaa, sillä se on nykyisessä muodossaan lähes yhtä ankea kuin yli 10 vuotta sitten.
Arvosana: 3.5/5

Kuva

Typhoon
Typhooniinkaan ei ollut tullut mitään merkittävää muutosta sitten viime käytikerran. Typhoon itsessään on ihan mukava laite mutta haluaisin yhä että sitä laiturilla vispaamisaikaa ei olisi. Vielä tänäkin vuonna laitteen ajoajasta n. 2/3 tapahtuu ns. matalalla, eli ei laitteen maksimikorkeudessa. Voi toki olla että nykyinen ajo on jo Typhoonin paras ajo-ohjelma, mutta luulisin että Poweri voisi pyytää valmistajaa tekemään ajo-ohjelmasta hiukan vauhdikkaamman.
Arvosana: 3.5./5

Kuva

Piovra (Mustekala)
Powerin mustekala onnistui tällä kertaa yllättämään positiivisesti sillä siinä olikin ytyä enemmän mitä muistin! Vauhtia ja vispausta riitti että jopa itse teräsmahaisena huvipuistofriikkinä en olisi halunnut mennä laitteeseen uudestaan samantien. Sen verran paljon vispausta riitti vaikka olin vaunussa yksin (kaksin pyörii vieläkin paremmin).
Arvosana: 3/5

Kuva

Cobra
Powerin Cobra osaa yhä viehättää vuonna 2015, enkä edes muistanut että jos istut takimmaisissa vaunussa niin sehän menee korkeammalle kuin Fiesta Mexicana! Olen itse tosin kokeillut useampaa Cobran kaltaista laitetta joista Powerin on ollut kyllä paras, vaikkei se nyt omakohtainen suosikkini Powerissa olekaan.

Kuva

Ketjukaruselli
Ketjukaruselli kuuluu mielestäni jokaiseen huvipuistoon ja Poweri on onnistunut hankkimaan todella kauniin version hienoilla teemoituksissa höystettynä ja sen sijaintikin on loistava. Ainut asia joka pilaa koko ajokokemuksen on nuo karmeat penkit, joissa on ylöspäin pullistuva metallitanko joka nostaa kyytiläiset reisiä ylös. Ajon aikana tämä aiheuttaa ainakin itselleni täydelisen epämukavuuden tunteen, ja en kertakaikkiaan voi ymmärtää miten näin uudehko & kaunis ketjukaruselli on pilattu näin simppelillä asialla! Särkänniemen ja Gröna Lundin vastaavissa ole ole tällaista ongelmaa vaikka heidän versiot ovat reilusti vanhempia. Toivonkin todella että Powerpark vaihtaisi nuo penkit uusiin (ei varmasti mahdoton saati kallis toimenpide), sillä nyt epämukavuus rokottaa huimat kolme pistettä laitteen arvosanasta joka olisi muuten puhdas vitonen!
Arvosana: 2/5

Kuva

Thunderbird
Tähän sai ainakin aikaisemmilla kerroilla jonottaa pitkään mutta eipä enää. Riitti kuin suoraan marssi asemalaiturille ja pääsi melkein samantien vaunuunkin. Valitettavasti Thunderbirdin hohto on näinä vuosina hiukan päässyt haihtumaan, eli se ei tunnu enää yhtä mahtavalta kuin ennen. Vauhtia ja räminää piisaa, ja minusta sitä räminää ja rytinää on tässä vuosien varrella lisääntynyt ainakin sellaiset 20-30% viime visiitistä. Thunderbird sai olla Powerin ylpeys todella pitkään, mutta Junkerin saavuttua ei ole ihme että Thunderbird jäi vähänkuin varjoihin.
Arvosana: 4/5

Kuva

Devil’s Mine Hotel
Muistan vielä ajan kun Devil’s Mine Hotel valmistui ja ihmiset eivät oikein osanneet löytää reittiä laitteeseen. No vuonna 2015 ihmiset näyttävät löytävän tiensä todella hyvin kyseiseen laitteeseen siillä jouduimme odottamaan jonossa jopa lounas-aikaan sellaiset n. 20min mikä tuntui aika pitkältä ajalta. Itse ajoon ei ollut tullut mitään uutta, toivoisin kyläkin että Poweri säätäisi “tähtäys-reaktio-aluetta”, sillä osuakseen punaisiin valotauluihin aseen ja valotaulun pitää olla suorassa näköyhteydessä toisiinsa. Toisin sanoen on mahdotonta yrittää osua maaliin ns. sivusta (=kulmasta), minkä takia esimerksi ystäväni hiukan turhautuivat kun eivät oikein saaneet ammuttua maalitauluja vaikka olivatkin eturivissä. Devil’s Mine Hotellille olisi kyllä kiva saada sitä puhuttua lisäosaa tulevaisuudessa, sillä reilun kolmen minuutin ampumisessio on ohi yllättävän nopeasti. Ainut kritiikki joka minun pitää antaa on todella hidas lastaus, yhdessä vaiheessa vaunujoa oli valmiina lähtemään peräti neljä tai viisi kappaletta mikä tuntui hurjalta sillä varmasti vaunuja voisi lähettää matkaan nopeamminkin.

Kuva

Fiesta Mexicana
Kovan tuulen vuoksi nopea ajo ei ollut käytössä ainakaan meidän käyntikerralla (tai sitten missasin sen). Ajo on yhä yhtä leppoisa tosin ajoaika oli erittäin lyhyt. Mikä vielä kummastutti on että pyörimisliike loppui yläilmoissa, josta sitten yllättäen alettiinkin “tiputtamaan” alas. Tämä tuntui hiukan oudolta, mutta pidän silti Fiesta Mexicanan liitelytunteesta vaikka korkeita paikkoja karastankin.

Kuva

Pegasus
Kun puhutaan vispauksesta ja pyörimisestä niin Pegasus vie kyllä ehdottomasti voiton. Korkeutta ja vauhtia on enemmän kuin ulkopäin osaa olettaa ja ajoaikakin ihan riittävän pitkä. Ainoat negatiiviset asiat ovat erittäin hidas lastaus, sekä se että tietyllä tavalla pyörittäessä turvakaaret painoivat reisiini aika kovalla voimalla, mikä lyhyen ajan jälkeen alkoi jo sattua. Harmi sinällään sillä itse pyöriminen ja “vispaus” itsessään on kivaa.

Kuva

Neo’s Twister
Muistan jo silloin kun Poweri ilmoitti Neo’s Twisterin tulosta en ollut järin mielissäni. Nyt kun viimein pääsin testaamaan radan niin en oikeastaan malta odottaa että Poweri hankkiutuu kyseisestä radasta eroon. Rata ei ole vain lyhyt ja tylsä, mutta vaunut ja turvapuomi itsessään ovat erittäin epämukavia kun ne pyrivät radalla liikuessaan. Ajon aikana minä ja ystäväni lähinnä nauroimme sille miten epämukava Neo’s Twister oikein on ja ketään ei kiinnostanut mennä laitteeseen uudelleen yhden käyntikerran jälkeen. En todellakaan ole yllättynyt että Poweri on laittanut Neo’s Twisterin myyntiin, sillä se on ehdottomasti Powerparkin surkein vuoristorata!
Arvosana: 0,5/5

Kuva

Kwai River
Mitäs tästä sanoisi. Kyllä Kwai Riverissä kastumaan pääsee ihan kunnolla, mutta mielestäni Poweri on hiukan epäonnistunut tämän laitteen sunnittelussa. Rata on ensinnäkin aivan liian lyhyt ja vaisu, ja viimeinen pudotuskin saisi olla reilusti korkeampi kun ottaa huomioon miten järeät vaunut on käytössä. Toivoisinkin että Poweri harkitsisi Kwai Riverin pidentämistä sillä nykyisellä muodollaan se ei paljoa jännitystä ja elämyksiä tarjoa.

Kuva

Dino Safari Jeep
Pitihän sitä päästä testaamaan hiukan lastenkin laitteita, ja Dino Safari Jeep testattiin. Radan varrella oli paljon dinosauruksia sekä krokodiilejä joiden suissa oli käärmeitä (itseasiassa noita kumikäärmeitä oli ainakin kolmessa eri kohdassa), eli en tiedä sitten mitä tästä osaisi sanoa. Lapset kuitenkin pitävät ja rata vedetään kahteen kertaan lävitse.
Arvosana: 2/5

Mine Train
Mine Train on Powerin pienin vuoristata mutta siinä on yllättävän paljon potkua varsinkin jos istuu taaimmaisessa vaunussa. Niin hullulta kuin se kuulostaakin niin Mine Train on paljon miellyttävämpi rata kuin Neo’s Twister vaikka se on aikuiselle hiukan pienehkö istua mutta ihan jees kuitenkin!

Kuva

Röllikylä
Tein pikaisen visiitin Röllikylässä ja mielestäni se oli ihan hauska vierailukohde. Harmi vain että Röllikylä on hiukan piilossa, ja epäilen ettei kovin moni varmasti osaa sinne mennä jollei ole siitä edes tietoinen tai nähnyt aluekartasta. Olisin ehkä itse kaivannut sellaista että Röllikylän alue olisi ns. “aidattu” korkeilla risuaidoilla tai jotain, sillä silloin Röllikylä olis ikään kuin oma “salainen laakso” joka olisi irrallaan itse huvipuistosta. Nyt kun Junkerin ja muut radat näkee suoraan Röllimetsästä, niin se hiukan pilaa Röllimäistä elämystä. Mutta lapset tästä varmasti pitää!

Kuva

Kuva

Kuva

Jet Ski
Junkerin läheisyydessä oleva Jet Ski nuosi tällä visiitillä yhdeksi Powerparkin suosikkilaitteistani. Ulkoapäin laitteesta on vaikea ottaa selkoa, se pitää nähdä livenä ja kokea että sen viehätyksen ymmärtää. Laitteessa ei pääse kastumaan helposti mikä on plussaa ja se että voi itse liidellä veden yläpuolella on oikeasti mieltä rauhoittavaa puuhaa! Laitteen ainoat negatiiviset puolet ovat sen huono kapasiteetti, sekä se että pitkät aikuiset voivat hiukan tuntea selkätuen/kuvun olevan liian matalalla. Ainakin itse olisin toivonut että seläntaakse jäänyt metallinen tukiseinä olisi korkeampi.
Arvosana: 4.5/5

Kuva

Fun House
Vaikka monet ovatkin hiukan moittineet Powerin Fun Housea, niin mielestäni se oli ihan hauska ja piristävä vaikkei se ylläkään esim. Metkulan tasolle. Fun Housesta löytyy oikeasti muutama erittäin piristävää ja hauskaa osuutta jollaisiin en ole aiemmin törmännyt, mutta sitten osa kohdista on erittäin toistuvia (=samanlaiset pyörivät laatat tulevat useampaan otteeseen radan varrella). Fun House on ehdottomasti hauskinta mennä läpi kavereiden kanssa, mutta se voisi olla pidempikin ja osan itseään toistavista osuuksista voisi korvata jollain muullakin. Ne pöyrivät laatat kun alkavat tympimään kun niitä näkee jo kolmannen kerran (joskus ne eivät edes alkaneet pyörimäänkään).

Kuva

Junker

Koko Powerparkin visiittini pääsyy oli tässä, tuo jumalallinen Junker! Ulkoapäin Junker on vakuttavan iso, mutta olen yhä sitä mieltä että Junkerin Top Hat olisi saanut olla korkeampi. Tiedän että 40m on korkea, mutta jotenkin Powerin maisemassa se näyttää turhan matalalta. Luulen että jo 5 tai 10 extra metriä olisi tuonut sen mahtavuuden jota itse toivoin (tämä johtuu tosin varmaan siitäkin että olen tottunut tällaisten ratojen nousevan yli 60m).

Kuva

Junkeriin oli yllättävän paljon jonoa käyntikerralla. Kerkivero jonotusaika oli tuolloin noin 12-20min välillä, vaikka ulkoapäin kyltit väittivät jonotuksen olevan tuplasti pidempi. Lastaus tapahtui erittäin nopealla vauhdilla, ja käytännössä lastaus kesti yhtä pitkään kun itse ajo, eli radalla ollut vaunut ehti jo tulla takaisin asemalle kun uusi vaunu lähti radalle. Teoriassa siis Junkerille riittää kaksi vaunua kiireisempänäkin päivänä sillä ei sitä yhtään tuota nopeammin voisi edes käyttää.

Kuva

Itse vaunut ovat erinomaiset ja turvapuomi erinomainen. Ensimmäinen alamäki joka johtaa kiihdytysalueelle antaa yllättävän paljon vauhtia mikä hiukan pilaa sitä lähtölaukaisun tunnetta jonka saa silloin kun vaunu sinkoaa vauhtiin pysähdyksistä. Junkerin vajaan minuutin kestävä ajon huippukohtia on ehdottomasti top hat, rinkeli-silmukat sekä lammesta ylöstultaessa oleva twist-kieppi joka yllättää vauhdikkuudellaan sekä designiltaan. Junkerista huomaa kyllä että kaikki radan kohdat on mietitty hyvin etukäteen sillä oli kyse mistä tahansa kohdasta niin vaunu vie kyllä ruumista mukanaan nopeammin kuin ruumis pystyy perässä. Toisin sanoen kyydissä istujan yläosa saa paljon liikkumistilaa jokaisessa mutkassa ja käännöksessä.

Kuva

Vaikka inhoankin hang-time:a, niin mielestäni Junkerissa on sitä juuri sopivasti. Jos olisi yhtäänkin enemmän varsinkin pretzel-rinkulassa, niin sitten siitä lähtisi minulta maku. Mutta yhteenvetona rakastuin Junkeriin täysin. Tällaista on Suomalaiseen huvipuistoon jo pitkään kaivattu! Ainoat asiat joita olisin toivonut olisi ollut korkeapi top hat, ja miksei rata olisi voinut olla himpun verran pidempi… Mutta nuo “puutteet” antaa hyvin anteeksi sillä tässä on Suomen paras vuoristota!

Kuva

(Mainittaakoon tässä se että yksi asia joka hiukan ällistytti Junkerissa oli se, että Junkerin jonoa ei suljettu millään tavalla puiston sulkeutumisajan lähestyessä. Juoksin itse nimittäin Junkerissa ainakin 3 kertaa putkeen ennen sulkeutumisaikaa, ja vasta kun olin jonossa, niin laitekuskit tiedottivat äänekkäästi että “laite sulkeutuu sitten viideltä, että sopikaas nyt keskenään ketkä menee mihinkin vaunuun.” Itse pääsin kyllä vielä kyytiin, mutta kun vaununi palasi takaisin asemalle, kuskit ajoivat enää vain yhden ajon joka oli sitten päivän viimeinen. Toivoisinkin että Powerpark hiukan vaihtaisi tässä asiassa käytäntöjään, sillä mielestäni kaikkien jonossa jo olevien pitäisi saada ajo jos ovat tulleet jonoon ajoissa. Isot huvipuistot kuten Six Flags jne, esim. laittavat jonot poikki jo ennen sulkeutumisaikaa, ja jos ehdit jonoon ennen sitä niin sinulle on silloin taattu kyyti. Näin kävi itselläni esimeriksi Six Flagsin Magic Mountainin X2:ssa… Olimme illan viimeisessa ajossa mukana vaikka puisto olikin sulkeutunut 30min sitten. Powerpark siis saisi pohtia tulevaisuudessa miten se toimii vastaavissa tilanteissa, sillä nytkyinen käytäntö varmasti luo jossain vaiheessa raivostuneita asiakkaita varsinkin jos ovat jonottaneet pidempään.)

Kuva

Kuva

Kuva

Arvosana: 5/5

Magnum Teatteri
Tämä 5D teatteri jäi tällä kertaa kokeilematta, joten jäipä jotain vielä seuraavalle Powerin reissulle. Olen kyllä kuitenkin sitä mieltä että Magnum Teatterin esitysten kuuluisi sisältyä rannekkeen hintaan, tai jos ei niin sitten niistä voisi rahastaa vaikka 1-2€ näytös. Nykyinen 6€ rannekkeella on kyllä aika kovaa rahastusta reilun kymmenen minuutin elokuvakokemuksesta.

Kuva

Ruoka:
Aikaisemmilla kerroilla kävin yleensä syömässä Skaalan pizza buffetissa, mutta tällä kertaa se jäi kokeilematta sillä buffettiin oli jonoa niin paljon että se riitti rappusten alapäähän asti. Ottaen huomioon että edellisillä kerroilla olen ollut erittäin epätyytyväinen Skaalan pizzoihin (lähinnä kareiseita pizzapohjia joihin vain lätkäistä ketsuppia ja halpoja täytteitä), niin tällä kertaa hain ruoan Sibyllan hodari/burgeri liikkestä Powerin ostoskadulta. Jo pelkästä burger ateriasta saa Powerista näin vuonna 2015 maksaa vähintään 8-10€, ja varsinkin burger baarista (Skaalan alakerta), niin kallein hampurilaisateria kustastaa jopa 15€. Ruoka on siis Powerparkissa erittäin hinnakasta ja hintataso on aikalailla samantaoista haki ranskalaiset tai hampurilaisen sitten Skaalasta tai jostain pienemmästä putiikista. Mikä oli hiukan kummaa oli että muistan Powerin Steak House Canyonin (Devil’s Mine Hotellia vastapäätä) olleen ravintolan olleen aina kallis, mutta nykyisellä hintatasollaan se ei enää tuntunutkaan niin pahalta (kallein pihviateria kustansi 17,90€).

Kuva

Yleistä & Yhteenveto:
Powerpark on yhä kovassa vedossa ja tekee uusia laitehankintoja vaikka muut puistot säästävät. Junker on kerrassaan loistava hankinta Powerparkin laitetarjontaan, ja en todellakaan malta odottaa mitä tulevat vuodet tuovat tullessaan. Toivon todellakin että vuosi 2015 on ollut Powerparkille suotuisa ja kannattava sillä olisi ikävää jos Junker ei olisi parantanut puiston vuotuista tulosta. Powerparkista huomaa että Jorma pitää yhä yllä erittäin satumaista & idyllistä tyyliä joka näkyy yllä puiston siisteydessä ja yksityiskohtaisessa teemoituksessa. Positiivista oli myös se että kun poikkesimme Road Housessa pizzalla ennen kotiin lähtöä, niin itse Jormahan se siellä oli myös viettämässä aikaa ystävien kanssa omassa VIP-huonessaan. Kyllä se vaan niin on että Jorma on meidän Suomen Walt Disney ja on hienoa että hän on onnistunut tekemään omista unelmistaan totta!

Kuva

Samulila
Jäsen

Re: Powerpark 9.8.2015 (JP:n Kuvareportaasi)

ViestiKirjoittaja Samulila » 4.10.2015 18:21

Kiitos loistavasta matkaraportista ja kuvista!

Ihme Mies
Jäsen

Re: Powerpark 9.8.2015 (JP:n Kuvareportaasi)

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 16.10.2015 11:03

Erinomaisen hyvä matkakertomus! :)

Itse en ole vielä saanut edes heinäkuisella Wasalandia-Powerpark -reissulla otettuja kuvia läpi selattua, joten on hienoa, että joku jaksaa panostaa näiden raporttien tekemiseen.

Paluu