Powerpark 5.7

Tänne voit kirjoitella raportteja huvipuistomatkoistasi. Kannattaa pistää myös linkki mahdollisiin kuviin kyseiseltä matkalta.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Powerparkin paras laite

Thunderbird
8
57%
Cobra
0
Ei ääniä
Pegasus
1
7%
Booster
1
7%
Dragon Tower
0
Ei ääniä
Devils Mine Hotel
1
7%
Typhoon
3
21%
Kwai River
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 14

Ville H
Jäsen

Powerpark 5.7

ViestiKirjoittaja Ville H » 18.7.2013 11:04

Tässä siis raporttini vierailustani tuolla Härmän ihmeessä :D Olin siis kahden kaverini kanssa. Koko päivän sää oli todella lämmin ja aurinkoinen. Jonoja ei ollut lähes yhtään. Ainoastaan Boosteriin tarvitsi jonottaa lähes 45minuuuttia, mutta se oli sen arvoista :)

Ennen kuin mennään laite-arvosteluihin niin voin sanoa että Powerpark on mennyt omilla listoillani jopa Lintsinkin yli. Henkilökunta oli vielä mukavampaa ja ystävällisempää kuin Gröna Lundissa. Roskia ei ollut yhtään, siivojia kun oli joka puolella noukimassa roskia. Teemoitus oli aivan upeaa ja joka puolella vihersi ja oli istutuksia. Jopa minun kammoamani Joyriden alue näytti paljon paremmalta livenä. Lastenlaite alue oli paljon hienompi kuin muistin, eli Music Express voi jäädä, sillä tarkemmin tutkiskeltuani mielestäni se on Park Modelin tapainen.

Vesilaite-alue oli aivan upea, rakastuin erityisesti Kwai Riverin asemarakennukseen ja Kwai-Siltaan :wub: Lyön vaikka vetoa että ensi vuonna Kwai Riverin varrella vihertää ja kasvaa kaiken maailman istutuksia ja teemoitusta on lisätty :)

Laite-arvostelut:

Cobra
Tähän menimme ensinmmäisenä. Jonotimme ensinmmäisiin vaunuihin. Istumaan, turvakaaret kiinni ja eikun menoksi. Vaikka olin etupenkissä minua jännitti aivan törkeästi. Kun juna lähti, säikähdin enemmän kuin Fritt Fallissa, ihan oikeasti :thumbsup: Tämän jälkeen syöksyminen savujen läpi jonka jälkeen tehdään Cobra-silmukka ja normaali looppi. Tämän jälkeen pieni hengähdystauko ja takaperin peruutus jossa meinasin saada taas sydänkohtauksen. Kun juna menee peruuttaen Loopin niin g-voimat ovat oikeasti aivan järkyttävät, taisivat olla 5.2G:tä. Aivan loistava rata :thumbsup: Lyhyt, mutta sitäkin ytimekkäämpi. Minulla ja kavereillani ei puristanut turvakaaret, päin vastoin ne olivat todella mukavat ja henkeä sai hyvin. Mielestäni parempi kuin Tornado.
Arvosana: 10

Joyride
Cobran silmukoiden jälkeen, menimme tähän kokoperheen rataan. Nostomäen ja ekan pudotuksen korkeus yllätti minut. Tämän jälkeen tehdään aikas kovalla nopeudella kallistukset ja kaarteet, jotka ovat oikeasti todella jyrkät. Viimeinen mutka yllätti hurjuudellaan. Joyride on pahempi kuin miltä näyttää, ainakin minun mielestäni :)
Arvosana: 8+

Typhoon
Tähän menimme Joyriden jälkeen. Ulkopäin katsottuna Typhoon näytti itse asiassa todella hurjalta laitteelta. Omasta mielestäni Powerpark ei tarvi Viikinkilaivaa kun heillä on (Tyrskyn-Half Pipen ja Viikinkilaivan yhdistelmä). Ajo alkoi ärsyttävällä pyörityksellä joka kesti varmaan minuutin. Pikku hiljaa vauhti alkoi kiihtyä jopa aika rajuksi. Naurulta ja huutamiselta ei pystynyt välttymään, sillä välillä tuntui kun vatsa olisi tyhjentynyt sisuskaluista :P Kun ajo loppui sain jonkun hirveän naurukohtauksen, joka tarkoitti sitä että rakastuin laitteeseen. Kyyti oli ihanan pehmeää ja miellyttävää ja turvakaaret olivat samaa luokkaa.
Arvosana: 9+

Piovra
Mielestäni tämä laite on oikeasti pyörryttävä ja yllättää hurjuudellaan. Vaikka laite näyttää ulkoapäin lällyltä ja tavalliselta perhelaitteelta, todellisuus on aivan muuta. G-voimat tekevät samat temput kuin Music Expresissä eli litistymistä on luvassa. Loppupyöritykset olivat todella vauhdikkaat, vetivät vertoja jopa Grönan Pop Expressille. Loistava kokoperheen laite josta myös hurjapäät saattavat tykätä :thumbsup:
Arvosana: 8+

Fiesta Mexicana
Eli Powerparkin "Eclipse" Tässä voit valita joko hitaan tai nopean ajon. Valitsemme tietenkin nopean. Ajo oli ihanan rentouttava. Lisäksi heppoisen tuntuinen muovipenkki ja ketjut toivat oman jännityksensä. Ei suosikki, mutta hyvä laite hurjempien laitteiden jälkeen.
Arvosana: 7+

Pegasus
Ihanaa, pääson vihdoinkin rakastamaani kaikkien aikojen parhaimpaan flättiin :wub: Eiköhän nuo rakkauden tunnustukset jo riittäneet :D Ajo alkoi hitaalla ja odotusta antavalla pyörittelyllä ylhäällä. Yhtäkkiä vauhti lisääntyi huimasti ja kieputukset voivat alkaa. Gondoolimme pyöri alkupyörityksessä varmaan 5-6 kertaa ympäri ja 2 aivan toistensa perään. Naurulta ja käkätykseltä ei siis vältytty ;) Tämän jälkeen puhkut henkeä ne muutamat kymmenen sekunttia jonka jälkeen äskeinen tehdään vielä nopeammin ja hullummin. Loppuhuipennuksessa gondolimme pyöri 4kertaa putkeen :o Meinasi loppua happi kun huusin suoraan sanottuna aivan helv***sti. Mahtava laite, ei voi vaan muuta sanoa. Paljon parempi ja mukavampi kuin Kieppi :thumbsup:
Arvosana: 10

Neos Twister
Tämä laite on aivan mahtava. Powerparkin Tulireki/Salama Jos haluat kunnon pyöritystä ja kieputusta niin tämä on myöskin sinulle. Välillä vaunu tekee mutkat jopa liian ärhäkkäästi, jolloin sattuu hieman. Kyseessä ei ole silti "Trombi-kidutusta" joka ei mielestäni ole myöskään ole epämukava. Naurultakaan tässä laitteessa välty. Eri ajo-kerroilla huomasimme että Mustat vaunut ovat parhaimmat :thumbsup:
Arvosana: 9

Jetski
Olen huomannut että Powerparkissa on eniten positiivisesti yllättiviä laitteita kuin missään huvipuistossa jossa olen käynyt. Tämä on jälleen yksi niistä. Tämä on siis interaktiivinen laite jossa voit vaikuttaa jettisi toimintaan ohjailemalla jettiä sivuttain jolloin kastut ja kovemmat kyydit. Perhelaitteiden parhaimmistoa mielestäni :)
Arvosana: 8-

Kwai River
Foorumillamme vaihtelevan vastaanoton saanut Kwai River saa minusta puolustajan. Tähän laitteeseen ei ollut onneksi isoa jonoa. Plussaa tulee etenkin omista istuinpaikoista jossa ei tarvi ahdistua, tällä tarkoita olla ahdettuna väkisin vaunuun. Vaunumme lähti ensinmmäiseen mutkaan jonka jälkeen sulkesimme vauhdikkaasti Kwai-Sillan läpi ja tämän jälkeen sain itsekkin kokea tämän "yllätyksen" joka oli oikeasti aikas hauskasti keksitty. Tämän jälkeen menimme ekaan pudotukseen jossa kastui aikas kiitettävästi. Tämän jälkeen matka jatkui rauhallisesti kierrellen ja kaarelleen Kwai-Sillan alueella. Rauhallisen kaartelun jälkeen matka jatkui nostomäkeen joka oli aivan järkyttävän hurjan näköinen, korkeudesta puhumattakaan. Sitten ihanan hitaasti kohti syöksyä joka otti aivan törkeästi vatsanpohjasta. Sitten kastuimme läpimäriksi ja takaisin asemalle toisen nostomäen kautta. Mielestäni tämä ei ole varsinainen Tukkijoki vaan enemmänkin Super Splash/Shoote the Chute-laitteen ja Tukkijoen yhdistelmä, mutta joka tapauksessa Suomen paras vesilaite :thumbsup:
Arvosana: 9

Thunderbird
Kwai Riverin kastumisen jälkeen juoksimme suoraan Thunderbirdiin "kuivattelemaan" Onneksemme jonoa ei ollut lainkaan ja pääsimme yhden ajon odotuksen jälkeen kyytiin, Ajo alkoi pienellä alamäellä ja tämän jälkeen ihanan äänekkääseen ylämäkeen. Nousun jälkeen ensinmmäinen alamäki alkoi lähestyä uhkaavasti ja se näytti käsittämättön jyrkältä. Hetken odottelun ja valmistautumisen jälkeen juna syöksyi täysillä alas ja ylös spiraaliin jonka jälkeen oli luvassa toinen toisensa perään jyrkempiä mutkia ja pudotuksia. Näiden jälkeen sulkesimme aseman alta ja kaartelimme jonka jälkeen taas syöksyimme alas jonka jälkeen tulivatkin hullua hullummat airtime-pomput ja viimeinen mutka ja jarrut. Paras vuoristorata ja laite missä olen koskaan ollut I >3 TB :wub:
Arvosana: 10+++++++++++...

Booster
Booster on yksi Suomen hurjimmista laitteista. n. 45minuutin jonotuksen jälkeen odotus oli palkittu. Onneksemme jouduimme odottelemaan ylös toisen vaunun lastaamista. Maisemista ehti ainakin nauttia ja mielessä kävi ajatus "jos tämä jää jumiin" :D Odottelun jälkeen ajo alkoi parilla pyörityksellä jonka jälkeen nopeus lisääntyi koko ajan. Aina kun gondooli oli pää-alaspäin tuli sellainen "minä lennän-tunne" Joka tapauksessa loppukiihdytyksissä meinasi lähteä naama irti kun g-voimat olivat aikas suuret. Joka tapauksessa aivan mahtava laite jonka jokainen huvipuistofriikki pitäisi kokea : :thumbsup:
Arvosana: 10-

Dragon Tower
Eli Suomen Hurjin, Pelottavin, Korkein ja Järkyttävin laite :thumbsup: Eikun jonoon jossa jännitys alkoi kasvaa ylimpään potenssiin. Muutaman ajon odotuksen jälkeen pääsimme vihdoin kyytiin. Kädet hikoilivat ja paniikki oli vallannut minut. Tämän jälkeen gondooli alkoi nousta hitaasti pyörien ylös. Puolessa välissä tornia alkoi tuntua eikö tämä nousu lopu ikinä. Hetken kuluttua olimmekin ylhäällä jossa näin todellisen korkeuden ja maisemat olivat todella upeat. Hetken maisemien ihmettelyn jälkeen gondooli putosi aivan järjettömällä nopeudella varoittamatta jolloin kirkuminen ja huutaminen valtasi kaikki kyytiläiset. Kertakaikkisen järkyttävä laite :thumbsup:
Arvosana: 10-

Kokonaisuutena päivä oli onnistunut ja hauska. Devils Mine Hoteliin emme ehtinnet kun innostuimme viimeisinä tunteina ravaamaan parempia laitteita. Perun siis kaikki aikaisemmat viestini sisällöt haukummalla Powerparkin teemoitus ja että poistaisin Music Expressin ja Piovran.

Lisäksi kyselin työntekijöiltä ensi vuoden uutuuksista ja sain hyvin erinlaisia vastauksia:

1. "Varmasti jotain uutta on tulossa, mutta vielä ei tiedetä mitä. Tulevat uutuudet on varmaankin tulossa tuonne vesilaite-laite aluen taakse kun siellä sitä peltoa ja tilaa on"

2. "Vielä ei tiedetä mutta sen mä voin kertoa että kaikkee mukavaa on suunniteilla ja tekeillä että noi muut puistot tulee katellisiks"

3. "Ei sitä voi vielä kertoa tai tietää mutta ei me ikinä olla tai tulla paikalle jämähtämään et joka vuosi tulisijotakin uutta et siihen ollaan pyritty"

Näihin mielenkiintoisiin vastauksiin lopetan raportin ja annan niile 100%:sen varmuus ja fakta takuun, sillä laitoin nämä vastaukset heti puhelimen muistikirjaan :)

Zorlim
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zorlim » 18.7.2013 15:52

Itseä tekisi mieli käydä Powerparkissa, toivottavasti ensi vuonna :) Itseä kiinnostaisi myös tuo Piovra, se on samalta valmistajalta kuin suomentivolin Sombrero ja jopa lattioissa ja muotoilussa on yhtäläisyyksiä.
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 18.7.2013 20:02

Mehuli kirjoitti:Itseä tekisi mieli käydä Powerparkissa, toivottavasti ensi vuonna :) Itseä kiinnostaisi myös tuo Piovra, se on samalta valmistajalta kuin suomentivolin Sombrero ja jopa lattioissa ja muotoilussa on yhtäläisyyksiä.

Kannattaa käydä, tai sinun olisi pitänyt käydä jo aikoja sitten :P Hassua että Suomen parhaimmassa ja käytänössä suurimassa huvipuistossa om halvemmat hinnat kuin Lintsillä, Särkällä ja Tykkimäellä. Sehän vain lisää Powerparkin pisteitä. Mikä parasta saat itse valita esum Hodariin mausteet ja minkä mausteisen ja makuisen makkaran haluat :thumbsup:

Pari videota Piovrasta:
http://www.youtube.com/watch?v=ITpyyelBkSs
http://www.youtube.com/watch?v=HSFi0tbN0xk
http://www.youtube.com/watch?v=fSxQP0LQ7VM
http://www.youtube.com/watch?v=6nniajAVOcA

Masa
Jäsen

Re: Powerpark 5.7

ViestiKirjoittaja Masa » 12.10.2013 16:59

Erinomainen raportti. Itse kävin powerparkissa muutama vuosi takaperin. Koeajetuksi tuli Piovra, joyride ja fiesta mexicana. Velvollisuus lienee kertoa oma mielipide laitteista :)

Piovra on lempilaiteeni powerissa (en ole mikään hurjapää tosiaan). Silloinkuin pääsee vielä hyvin pyörivään vaunuun (5 ja 17?), niin siinä saa kunnon pyöritystä 3 pyörivän akselin turvin.
Joyride on isoin vuoristorata missä olen ollut. Ekalla kerralla meni "halvatunpakananpakana"-manaamiseksi :D mutta toka ajokerta oli mukava.
Fiesta Mexicana joka kuulostaa aivan liian pitsalta ollakseen sitä :/ on pelottava laite, ei niinkään hurja: 30 metriä korkeutta aina pistää jännittään tuommoisessa laitteessa, varsinkin kun kerran käänty meikäläisellä nopeammassa ajossa vaakatasossa 180astetta ympäri penkit. Lisäksi usein kummalisesti onnistun muina miehinä kikkailemaan ne aidat väärin.. :D jolloin tulee siis eri ajo mitä välttämättä tarkoitti.
"Anteeksi on paljon helpompaa antaa kuin lupa"

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 12.10.2013 17:17

Masa kirjoitti:Erinomainen raportti. Itse kävin powerparkissa muutama vuosi takaperin. Koeajetuksi tuli Piovra, joyride ja fiesta mexicana. Velvollisuus lienee kertoa oma mielipide laitteista :)

Piovra on lempilaiteeni powerissa (en ole mikään hurjapää tosiaan). Silloinkuin pääsee vielä hyvin pyörivään vaunuun (5 ja 17?), niin siinä saa kunnon pyöritystä 3 pyörivän akselin turvin.
Joyride on isoin vuoristorata missä olen ollut. Ekalla kerralla meni "halvatunpakananpakana"-manaamiseksi :D mutta toka ajokerta oli mukava.
Fiesta Mexicana joka kuulostaa aivan liian pitsalta ollakseen sitä :/ on pelottava laite, ei niinkään hurja: 30 metriä korkeutta aina pistää jännittään tuommoisessa laitteessa, varsinkin kun kerran käänty meikäläisellä nopeammassa ajossa vaakatasossa 180astetta ympäri penkit. Lisäksi usein kummalisesti onnistun muina miehinä kikkailemaan ne aidat väärin.. :D jolloin tulee siis eri ajo mitä välttämättä tarkoitti.

Kiitokset kehuista! Oletko muuten kuullut että Powerparkkiin on rakenteilla 8miljoonaa euroa maksava ostoskeskus ja parin vuoden sisällä on tulossa kuudes vuoristorata, joka on huhujen ja päätelmien perusteella Intaminin valmistama, sillä Powerpark tykkää facebook-sivuillaan Intaminista ja koko puistossa ei ole yhtäkään Intaminin valmistamaa laitetta. Lisäksi Neos Twister on myynnissä ja siitä pyydetään hintaa.

Kävijämäärät nousivat Powerparkissa muuten tänä vuonna huimat 20% joka tarkoittaa sitä että Powerparkissa vieraili viime vuonna yli 400 000 kävijää ja tänä kesänä luku on noin 500 000 eli puoli miljoonaa.

Kuudes vuoristorata juttua ja muita tulevaisuuden suunnitelmia:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9372,d.bGE (S. 7-8)

Ostoskeskus:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9372,d.bGE

Neos Twisterin myynti-ilmoitus:
http://www.intermarkridegroup.com/rolle ... use-rc1303

Myös MegaDrop on myynnissä samalla sivustolla: http://www.intermarkridegroup.com/spect ... -40-sp1280

Masa
Jäsen

ViestiKirjoittaja Masa » 12.10.2013 18:04

En ollut kyllä noteraannut tuota kauppakeskus hanketta. Aika salaperäisiä raportissa haastatellut työntekijätkin, tiedä minkälaiselta näyttää Härmän pellot vuonna 2030.
"Anteeksi on paljon helpompaa antaa kuin lupa"

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 12.10.2013 19:00

Ville H kirjoitti:Kuudes vuoristorata juttua ja muita tulevaisuuden suunnitelmia:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9372,d.bGE (S. 7-8)

Tämän jutun yhteen kohtaan on pakko ottaa kantaa... Mielestäni lause, jonka Jorma jutussa sanoo, on..noh..sitä voidaan miettiä, että mitä se onkaan:

Seek kirjoitti:Miksi teksin mitään suomalaisen tai härmäläisen näköistä?

Toivon, että tuo lausahdus oli vain toimittajan oma "näkemys" vastattuun kysymykseen... muuten ihmettelen tätä ristiriitaa: Lehden juttu on tehty vuoden 2013 lehteen. Otan tässä siis kantaa Röllikylään, joka avattiin Powerissa vuonna 2009. Jollei se ole suomalaisen näköistä, niin kovasti olisin kiinnostunut tietämään, että minkä maalaisen näköistä se on? Tähän perään vielä pieni kertaus Röllistä: Rölli teki ensi esiintymisensä Pikku Kakkosessa vuonna 1986 "sarjaa" tehtiin reilu 10 vuoden ajan. Ensimmäinen leffa, Rölli ja metsänhenki tuli leffateatterihin vuonna 2001.

Hienoa tuossa lehden jutussa oli se, kun Jorma kertoi arvostansa suomalaista työtä. Jutussa hän kertoi mm. että hänen palkkalistoillaan on paikallisia kirvesmiehiä, tästä todella iso plussa!!!

Asia joka on minua monesti kummastuttanut ja kummastuttaa yhä edelleen (tuli jälleen kerran tuosta suomalaisuudesta mieleen) on, että miksi suomalaiset huvipuistot tilaavat kohteidensa somistuksia / teemoituksia ulkomaalaisilta tahoilta, kun kerran osaavia tahoja (todistettavasti) löytyy tästäkin maasta?
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 3.11.2013 0:48

Pia kirjoitti: Ensimmäinen leffa, Rölli ja metsänhenki tuli leffateatterihin vuonna 2001.

Kröhöm... Eikös se ollut synkkä Rölli: hirmuisia kertomuksia (1991) :)
t. Olli

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 3.11.2013 10:36

Olli kirjoitti:
Pia kirjoitti: Ensimmäinen leffa, Rölli ja metsänhenki tuli leffateatterihin vuonna 2001.

Kröhöm... Eikös se ollut synkkä Rölli: hirmuisia kertomuksia (1991) :)

Ihan oikeassa olet :D. Niinpäs tuo olikin ..Jostain syystä on jäännyt vain tuo Olli Saarelan versio mieleen ;)....
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Paluu