Huvipuistoperinteet

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Minulla on tapana...

...säästää rannekkeet
29
52%
...ostaa joka kerta jotain tiettyä juttua
3
5%
...käydä jokaisessa ehjässä laitteessa
13
23%
...tehdä jotain mitä tässä ei mainittu
11
20%

Ääniä yhteensä: 56

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 3.5.2009 15:49

Ennen oli aivan pakko käydä ensimmäisenä linnanmäellä Mustekalassa :D
Nykyään en enään piittaa tuosta perinteestä.
Linnanmäen avajaisissa pyrin pääsemään uutuuden ensimmäiseen ajoon, joka on minun osaltani onnistunut kaksi kertaa: Sokkelossa (Ajo?) ja kehrässä.

Näsineula
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Näsineula » 30.7.2009 14:10

Taas sain yhden rannekkeen kokoelmaani, kun kävin Powerparkissa.
"No pain, no gain."

finman
Jäsen

ViestiKirjoittaja finman » 30.7.2009 20:33

Käydä tietyissä laitteissa esim. Troika

Näsineula
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Näsineula » 4.8.2009 19:05

Täydensin vähän Powerparkin käytyjen laitteiden listaa, ainoastaan Booster jäi käymättä.

Näsineula matkaraportissaan kirjoitti: Laitteissakin ehdittiin käydä, paitsi Booster, koska siinä oli tosi pitkät jonot koko ajan ja pieni kapasiteetti, joten odotimme iltaa, jotta jonot lyhentyisivät, mutta laitekuski ei päästänyt jonoon enää kuuden jälkeen. Ei ehtinyt sitten ollenkaan.
"No pain, no gain."

Hekaterina
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hekaterina » 8.8.2009 1:43

Kaikki itselle uudet aikuisten laitteet ja jotkut pääasiassa pienemmille lapsille tarkoitetut perhelaitteetkin pitää testata kerran, yleensä nekin minkä tyyppisissä koen pahoinvointia (joka suuntaan vispaavat hurjat pyörityslaitteet, mm. Suomen tivolin High Energy). Kertakokeilu näissä itseäni vähemmän miellyttävissä laitteissa riittää mutta suosikkeihin mennään yhä uudelleen ja uudelleen joka kesä.

Rannekkeet menee käytön jälkeen roskiin mutta tänä kesänä keksin mukavan uuden keräilykohteen: huvipuistokortit! Ostin yhden Nokkakivestä, yhden Tykkimäeltä ja kaksi Powerlandista. Lisääkin erilaisia oli kaikissa näissä paikoissa, joten pieni kokoelma varmasti tulevina vuosina lisääntyy. Särkänniemen reissu on muutaman viikon päästä, pitää muistaa katsella sieltäkin kortteja.

Minulla on myös Powerlandin kaupasta ostettu sormus ja pusero sekä Särkänniemestä ostettu helmirannekorunippu. On hauskaa ajatella että nämä tavarat on ostettu huvipuistoista vaikka ihan vaan siksi olen nämä tavarat hankkinut että ne miellyttävät ja niille on käyttöä, en siksi että huvipuistosta pitäisi ostaa jotain tällaista muistoksi. Jotain muutakin pientä huvipustojen kaupoista ostettua tavaraa on mutta tuo sormus ja rannekorut ovat erityisen hauskoja koska niitä olen pitänyt jälkeenpäin useilla huvipuistoreissuilla. Ja tietty muulloinkin, tykkään paljon monenlaisista koruista.

Olen mietiskellyt mistä tämä suunnaton huvipuistoinnostus ja -harrastuneisuus nyt aikuisiällä lähtikään ja olen tullut siihen tulokseen että syy on kesänalkajaisperinteessäni joka minulla on ollut teini-iästä lähtien: käydä Suomen tivolissa kun se saapuu Ouluun toukokuun lopulla, se on täällä aina samaan aikaan ja minulla on ollut oikein tietty päivämääräkin tuolle perinteelle milloin tuolla tivolissa tulisi käydä. Hassua vaan että perinteeseen ei ole erityisesti koskaan kuulunut laitteesta laitteeseen juokseminen vaan enemmänkin alueella fiilistely ja käyminen yhdessä tai muutamassa laitteessa. Tuo perinne Suomen tivolissa ja muissakin tivoleissa on yhä tuonkaltainen että enemmän fiilistelyä kuin laitteita mutta isoissa huvipuistoissa pitää hankkia ranneke ja käydä mahdollisimman paljon laitteissa. Huvipuistopäivistä on muodostunut yksiä kesien kohokohdista joita talvella haikeana ja seuraavaa kesää odottaen muistellaan.

Laitteiden tekniikka on alkanut myös kiinnostaa jonkun verran ja usein tulee bongailtua laitteiden valmistajien nimiä laitteista niihin jonottaessa. Valokuviakin tykkään ottaa huvipuistoissa jonkun verran sekä poseerata sellaisissa valokuvissa että olen jonkun laitteen kyydissä tai jonottamassa siihen jne. Jotkut laitteet ovat minusta esteettisesti hyvin viehättäviä ja niitä on kiva vain katsellakin. :)
"...COME ON JOIN THE JOYRIDE!"

Näsineula
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Näsineula » 10.8.2009 19:50

Keksin rannekkeille hyvän paikan. Minulla on huvipuistokansio, johon olen keräillyt kaikkea mukavaa huvipuistoaiheista. Laitoin sinne pari uutta sivua (jokaiselle puistolle tulee omansa sitä mukaa kun kokoelmaa karttuu), tällä hetkellä on Powerparkille ja Linnanmäelle sivu. Powerin sivulla on tämän ja viime vuoden rannekkeet, Lintsin sivulla on vain viime vuoden. Vähän harmittaa kun olen päästänyt vanhoempia rannekkeita kadoksiin, enkä ole älynnyt kerätä niitä aiemmin.
"No pain, no gain."

sehulluerkki
Jäsen

ViestiKirjoittaja sehulluerkki » 24.5.2010 20:12

Säästän rannekkeet ja Särkässä käyn aina ensin Wave swingerissä. Ja yritän käydä kaikissa laitteissa. (Ei lastenlaitteissa,esim. possujuna.)
huvipuistohullu ;)

_holiday_
Jäsen

ViestiKirjoittaja _holiday_ » 10.6.2010 14:58

Säästän rannekeet, ja tykkimäellä käväisen aina ekaksi Yllätysten Talossa :P :)

Haukkanen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Haukkanen » 10.6.2010 19:00

Powerparkissa kierrän ensin kaikki varteenotettavat laitteet läpi ja sen jälkeen menen Thunderbirdiin mahdollisimman monta kertaa :D Viime kerralla kävin siinä 13 kertaa. Kyllä se 10 kerta alkoi jo maistua puulta :D

Wasalandiassa sama juttu Super Spinin kanssa.
Lisäksi yritän pitää sitä rannekketta aina mahdollisimman kauan. Viimeksi pidin powerparkin ranneketta 7 kuukautta.

Simpukka
Jäsen

ViestiKirjoittaja Simpukka » 10.6.2010 22:37

Minäkin säästelen rannekkeita menen Särkänniemessä ainakin 5 kertaa tukkijoella :wub:

OlzuCCa
Jäsen

ViestiKirjoittaja OlzuCCa » 10.7.2010 13:32

Säästän rannekkeet
- OlzuCCa

snake
Jäsen

ViestiKirjoittaja snake » 10.7.2010 16:59

Mulla on tapana ainakin säästää rannekkeet, käydä kaikissa laitteissa jostka ovat ehjiä (paitsi joissain lastenlaitteissa) ja käydä Tornadossa niin monta kertaa päivän aikana kun kerkeen (se ei oo kyl enää mikään kovin jännä laite, koska kävin siinä kerran noin 40 päivän aikana...).Lisäks mä ostan Särkässä aina pienet ranskikset siitä yheltä grilliltä, joka on sen Huvimaja-karusellin vieressä. :)

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 12.7.2010 14:30

Särkässä olen ottanut tavaksi sen, että heti puiston auettua pitää olla menossa Halffiin. Tässä on se hyvä puoli ettei moni ihminen osaa puiston auetessa mennä suoraan Halffiin, joten tällöin siinä saa yleensä jäädä useammallekin ajolle. En tiedä sitten miten tämä kikka onnistuu esim. heinäkuussa, mutta kun menee hiljaisempaan aikaan niin monesti saa private kyydin Halffissa... =D

Harmi vain että nykyisin Halffi aukeaa samaan aikaan kuin itse huvipuisto. Joskus pari vuotta sitten Halffi aukesi jo tuntia ennen itse huvipuistoa, joten tällöin sitä pystyi tunnin ajan leikkimään Halffilla menettämättä aikaa itse puistossa. ;)

Ja sitten kun Halffiin alkaa sitten virtaamaan ihmisiä, vaihdetaan Hurjakuruun (säävaraus), jonka jälkeen sitten huvipuistoon ja päivä alkaa Tornadolla. Tällaisen rutiinin suoritan aina Särkkään mennessäni. 8)

Possucoasteri
Jäsen

ViestiKirjoittaja Possucoasteri » 16.7.2010 0:50

Pitää ostaa hattara, joka jää varmaan joka kerta puoliksi syömättä. hmm

Juho99
Jäsen

ViestiKirjoittaja Juho99 » 7.6.2013 8:35

Itse säästän rannekkeeen se on ollut joku sellanen itsestään selvä juttu :roll: ja keräilen myös huvipuistoista niiden esitteitä :D niitä on kiva paluumatkalla lueskella :thumbsup:

Paluu