Huvipuistoharrastuksenne alkaminen?

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Mikä puisto sytytti kipinän huvipuistoihin?

Linnanmäki
22
31%
Särkänniemi
25
35%
Tykkimäki
3
4%
Wasalandia
3
4%
Power Land
10
14%
Nokkakiven puisto
1
1%
Muu, mikä?
8
11%

Ääniä yhteensä: 72

Zorlim
Jäsen

Re: Huvipuistoharrastuksenne alkaminen?

ViestiKirjoittaja Zorlim » 25.4.2015 13:10

Olenhan minä jo 1990-luvulta asti käynyt huvipuistoissa, silloin kuitenkin vain joka kesä Suomen Tivolissa. Linnanmäki, Liseberg ja Planet FunFun tuli silloin koettua lapsena, lomareissujen pääkohteena. Sitten oli muutama vuosi taukoa, mutta 2003 alkaen olen käynyt joka kesä taas Suomen Tivolissa. Sitten pari vuotta myöhemmin löysin Huvipuisto.net-sivuston, josta innostuin ja huvipuistoharrastukseni alkoi. Foorumin löytyminen syvensi sitä entisestään. Nyt sitten on koettu Linnanmäki 2008, Wasalandia 2008, Tykkimäki 2009 ja 2011 ja Särkänniemi 2012. Nyt suunnitteilla toinen Linnanmäki-matka tälle kesälle. Toivotaan että se toteutuu... :cool:
Kommentoin harvoin

KINGI
Jäsen

ViestiKirjoittaja KINGI » 25.4.2015 22:39

Se alkoi kunnolla kesällä 2012. Mä soitin mun parhaalle kaverille että voiko se olla. Se vastas: oota mä kysyn mun äidilt. Sit se sano et ota 50 euroo mukaa. Olin sillee okei, miks? se vastas MENNÄÄ LINTSILLE :DD!!! Olin sillee pitkst aikaa jes oli hauskaa! Samalla reissulla tapasin yhen kivan pimun yms :D . Siitä se alko. Joskus aikanaan näin myös vilauksen Särkänniemen Tornadosta johon ihastuin. Se lens just meiän vierellä. Olisin halunnu siihen mutta oltii menos kotii Nokialt tai jotai. Lintsillä kävin myös vuonna 2013 erään melkein tuntemattoman tyypin kanssa, onneks sentään Nepa tuli mukaa :D . Sillon se pisti viel lisää. En mä voinu enää hallita sitä. Sittemmi kertoja lisäänty vuoden 2014 aikana aika kivasti mutta vaa 2 ranneketta säilyi. Tää lauantai olis ollu se paluu mutta frendeille ei käyny. Onneks myöhemmin käy! Lintsi se vaa on se elämä. Joskus oli tarkoitus yrittää tehä pienois kokoon koko puisto... Joskus elämä pakotti mut keinumaa ylösalasin.. Joskus piti vaan olla ylösalasin.. Ja joskus.. ajaa pyörällä alamäkiä alas kädet ilmassa :D

Mode-edit/Arttu: Korjattu kielenkäyttöä sopivammaksi.
Kun naamasi on vihreä, olet kieppunut laitteissa liikaa :mrgreen:

vsaar
Jäsen

ViestiKirjoittaja vsaar » 27.8.2015 10:44

Muistan olleeni jossain tivolin kieputtimessa n. 5-vuotiaana, joka ei sillä erää ollut kivaa. Tokaluokalta käytiin luokkaretkellä Särkänniemessä, ja silloinkin ajelut taisi rajoittua lähinnä Possujunaan.

Nyt aikuisena on sitten vahinkoa otettu takaisin, uskalluksen puolesta voisin mennä mihin tahansa laitteeseen mutta pahimmat pyörittäjät eli ns. oksulaitteet jätän suosiolla väliin. Suosikkilaitteitani ovat vuoristoradat ja pudotustornit. Viimeisen 15 vuoden aikana olen käynyt lähinnä Linnanmäellä ja Särkänniemessä pari kertaa kesässä sekä joskus tivolissa, mutta nyt tänä kesänä lähdin sitten merta edemmäs kalaan ja kävin Lisebergissä. Pitääpäs kirjoitella siitä matkaraporttia tännekin :)

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 30.9.2015 16:25

Aloitin 5-vuotiaana kun kävin kummitusjunassa Linnanmäellä 2009. Siitä taisi lähteä innostus Dark Ride/Kummitusjuna kohteisiin. Myöhemmin löysin Kennetin Darkkis tietokannan jossa pääsin lukemaan niistä. Sitten varmaan joskus 2012 kun DragonTower tuli Powerparkkiin aloin kiinnostua huvipuistoista. silloin nähkääs tajusin ensimmäisen kerran mikä on "Huvipuisto" jonka jälkeen rupesin youtubesta katselemaan huvipuisto aiheisia videoita. 2015 liityin Foorumille ja täällä sitä kolme vuotta ollaankin jo oltu. :)
Viimeksi muokannut TheLukki 12.4.2018 18:20, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Trrrrrrrrr... Woaaaaaaaaah!

Huvipuistohullu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistohullu » 19.11.2015 20:58

ite oon aik uus. viime kesäloman lopulla katon youtubesta paljon vuoristoravavideoita :DD ja siitä se sitten lähti.
oon siis aina rakastanut huvipuistoja mut sillon
olin ihan fiiliksissä :DD :DD :DD
Sori et seuraan sua, mut mua käskettiin seuraamaan mun unelmii :cool:

juice
Jäsen
Paikkakunta: Porvoo, Uusimaa, Etelä-Suomen lääni, Suomi(FINLAND)
Viesti:

ViestiKirjoittaja juice » 8.9.2018 20:20

Tainnu olla kytevää sorttia aika nuoresta lähtien mutta ns räjähtäminen tapahtu 1990-luvun loppupuolella kun lintsille tuli kausari ja sen jälkeen joka vuosi oli kausari lintsille. Muihin puistohin sit ehkä vuos tai pari sen jälkeen laajentaen aika kattavaksi sekä huvipuistot että tivolit + ulkomaillekin Gröna ja Lise 03 sekä Rocca Al Mare 04. Kausarit on jääneet ja tahti käynneissä on laantunut mutta tavoite on käydä jokaisessa ainakin kerran vuodessa.

EDIT: Lintsin kausari tuli 2001 ei 1990-luvulla (mutta huvipuisto"ryysis" alko kuitenkin 1990-luvun lopulla)

Paluu