Pelottaako?

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Pelottaako huvipuistoon meno?

Ei pelota
50
79%
Kyllä pelottaa
1
2%
No jaa, jos kuollaan niin kuollaan ainakin komeasti
12
19%

Ääniä yhteensä: 63

Radon
Jäsen

ViestiKirjoittaja Radon » 16.7.2007 11:16

Jarkko, etkö voi sitten nauttia lintsin vuoristoradasta, koska siinä on kuollut peräti kaksi ihmistä?

Hekaterina
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hekaterina » 24.7.2007 16:21

Mikään suomalaisista huvipuistolaitteista ei pelota paitsi Mega Drop vähän ja sekin vaan siinä mielessä kun se kyyti tuntuu niin ilkeälle. Alaslähtöhetkeenhän voi valmistautua olemalla laitteessa ihan hiljaa: kun se alkaa suhisemaan hiljaa on lähtöhetki lähellä.

Minua ei pelottanut edes tandem-laskuvarjohyppy jonka voitin vuosia sitten laskuvarjokerhon kilpailusta. Siinä hypättiin toisen, kokeneen hyppääjän kanssa yhdessä samoissa valjaissa ja oma tehtäväni oli vaan olla kyydissä ja nauttia vauhdin hurmasta hyppykumppanin hoitaessa kaikki käytännön jutut. Eli samanlainen tilanne periaatteessa kuin huvipuistolaitteet: minä olen kyydissä ja nautin vauhdista ja joku muu huolehtii turvallisuudestani.

Viimeksi eilen taas sitten pelotti ja jännitti oikein kunnolla kun olin illalla yhdellä tekojärvellä käymässä, siellä on hyppylauta josta on n. 6 - 7 metrin pudotus ja siitä piti uskaltautua hypätä veteen. Kolme vuotta sitten löysin kyseisen paikan ja hyppäsin silloin ekakertaa ja joka vuosi sen jälkeen on tullut tehtyä yksi reissu tuonne. Paikalle on hiukan matkaa ja tarvii autokyydin, siksi olen käynyt vain kerran per vuosi. Ja joka kerta hyppääminen on yhtä kamalaa ja polvet on vetelänä, edelleen nytkin kun olen tajunnut mennä sinne vasta myöhemmin illalla kun muita hyppääjiä ei enää ole ja saa rauhassa keskittyä hyppyihinsä. Eilen hyppäsin kolme kertaa ja kyllä ne toinen ja kolmaskin kerta jännittivät. "Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours" kuten Matti Nykänen sanoo: siellä hyppytelineen nokalla sitä tosiaan on yksin oman itsensä varassa niin se on heti ihan eri tavalla pelottavaa.

Meni vähän aiheen ohi mutta minulla todellakin pelkäämiseen vaikuttaa se olenko jonkun muun kyydissä vai oman itseni varassa. Joillakin tämä menee varmasti toisin päin että omassa kyydissä ei pelota hurjinkaan vauhti mutta toisen varaan jättäytyminen on vaikeaa ja pelottavaa.

Benji-hyppy minua kiinnostaisi: ei niinkään se miltä se itse hyppy tuntuu vaan se että minun pitää voittaa pelkoni ja uskaltaa hypätä eli oman itseni voittaminen. Tätä samaa, vain pienemmässä mittakaavassa, on nuo hyppyreissut sinne tekojärvelle.
"...COME ON JOIN THE JOYRIDE!"

Mikko L
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikko L » 26.8.2007 21:29

Kyllähän se olisi komeaa kuolla huvipuistossa. :) Kyl on turvallista olla siellä
koska turvallisuuteen on panostettu todella paljon huvipuistoissa ja eihän tietääkseen ole kuollut huvipuistoissa Suomessa kun kolme ihmistä joista; kaksi henkilökuntalaista minun mielestä ''huolimattomasti'' ja asiakas, joka avasi turvapuomin Lintsin vuoristoradassa.

Aina tapahtuu laitteiden hajoamisia, joissa harvemmin käy mitään :)

Erno
Jäsen

ViestiKirjoittaja Erno » 27.8.2007 5:51

No entäs powerin typhoon turma
Menee vähän off topicicsi.

Zhaituki
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 27.8.2007 7:27

Erno kirjoitti:No entäs powerin typhoon turma
se ei ainakaan mua pelota. laite kuljettajan oma moka että delas.

Jarkko
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jarkko » 27.8.2007 17:36

Spin&Puke kirjoitti:Jarkko, etkö voi sitten nauttia lintsin vuoristoradasta, koska siinä on kuollut peräti kaksi ihmistä?

Kyllä pystyn nauttimaan. Ne onnettomuudet johtuivat sääntöjen rikkomisesta/hölmöydestä. Mutta kyllä se aina pistää mietyttään, että mitä tahansa voi tapahtua....

Zhaituki
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 27.8.2007 17:40

ainoo ehkä mikä on pelottanut: fiesta mexicana! menee korkealle ja 4 ohutta ketjua ja joku muovi penkki kyllä siinä pelkää että joku ketjuista katkeaa

-Insane-
Jäsen

ViestiKirjoittaja -Insane- » 27.8.2007 18:34

Se joka pelkää kuolemaa, ei elä täysillä. Eli ei pelota. :D

Jarkko
Jäsen

ViestiKirjoittaja Jarkko » 31.8.2007 20:58

Zhaituki kirjoitti:ainoo ehkä mikä on pelottanut: fiesta mexicana! menee korkealle ja 4 ohutta ketjua ja joku muovi penkki kyllä siinä pelkää että joku ketjuista katkeaa

Itsekin pelkäsin Fiesta mexicanaa... kun mietin vielä, että kun itse olen lähes satakiloinen, ja jos minua hiukka vielä enemmän painava kaverini tulisi istumaan samaan penkkiin.... Saattai koko häkkyr.... anteeksi, laite kaatua :hmmm:

Radon
Jäsen

ViestiKirjoittaja Radon » 1.9.2007 14:11

Olin Pappani kanssa (Se on vasta 40 vuotta joten en tykkää sanoa pappa) Fiestassa je se on töissä Tullin pultissa (Rautakauppa). Se sano että nuo kiinnitykset vaunuissa on heikoimpia. Hitsi että pelotti.

ananas
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja ananas » 21.6.2009 14:33

Jos Särkkiksen ketjukarusellista katkeaisi ketjut, lentäisi hienosti Näsijärveen.
ananas nam

Severi
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Severi » 21.6.2009 15:54

ananas kirjoitti:Jos Särkkiksen ketjukarusellista katkeaisi ketjut, lentäisi hienosti Näsijärveen.
Mutta kävisi huonosti, sillä alussa on vähän matalaa.
Kuva
Olin ensimmäinen asiakas MotoGeessä vuonna 2010!
Olin ensimmäinen asiakas myös Majakassa vuonna 2012!

Rollercoaster King
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rollercoaster King » 23.6.2009 9:32

Mulla ois ongelma:Menisinko Köpiksen Tivolissa siihen ketjukaruselliin?Se on kuitenkin tietääkseni maailman korkein ja ei noi turva systeemit tai ketjut näytä kauhean kestäviltä.Oon jo kuiteskin ollut Fiesta Mexixanassa.Mitä tehdä? :hmmm:
Ylös ja Alas vuoristorataa!

Näsineula
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Näsineula » 23.6.2009 14:56

Rollercoaster King kirjoitti:Mulla ois ongelma:Menisinko Köpiksen Tivolissa siihen ketjukaruselliin?Se on kuitenkin tietääkseni maailman korkein ja ei noi turva systeemit tai ketjut näytä kauhean kestäviltä.Oon jo kuiteskin ollut Fiesta Mexixanassa.Mitä tehdä? :hmmm:

Sen kuin menet vain. Itse ainakin menisin... Kävin katsomassa Tivolin nettisivuilla ko. laitetta, eikä niin erikoiselta näyttänyt, paitsi ettei siitä näy kovin hyvin... :)
"No pain, no gain."

CrazyCranes
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja CrazyCranes » 24.6.2009 22:12

mulla on nyt taas menny ihan ohi. kertokaas joku et mitä siinä typhoonissa siis on tapahtunu. ja jotain linkkejä sun muuta kiitos

Paluu