Kuinka moni on työskennellyt huvipuistossa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Olen työskennellyt/työskentelen huvipuistossa

kyllä
21
28%
en
53
72%

Ääniä yhteensä: 74

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 31.3.2007 7:09

laitevahtimestari kirjoitti:Taitaa tj. olla työntekijöiden keskuudessa aika suosittu, jos on oikeasti tuollaista sanonnut :thumbdown:

Ja jutut ilmeisesti senkuin paranee... Sattuuko teillä kenelläkään olemaan eilisen Iltasanomia (30.3)? Siellä Räikkönen kertoilee mielipiteitänsä kesätyöntekijöistään. On oikeasti todella surullista luettavaa se mihin tuo touhu Lintsillä on mennyt.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 31.3.2007 11:38

Media on ihmeellinen asia, joko sinne otetaan eri aiheita jutuiksi tai sitten niitä tarjotaan sinne ihan oman tahon puolesta sinne kirjoitettavaksi. :)

Erinomainen höpöhöpö-juttu eilisen IS:n juttu oli kyllä, ensi kesäksi on odotettavissa varmaan todella suuri määrä kesätyöntekijöitä lintsille.

Ehkä mielummin katsoisin tuota puiston alaspäinmennyttä suuntaa mielummin sen pienen rakennuksen aikaansaannoksena siellä, kuin sitten että nämä 600-700 osaksi hultitonta ja alkoholisoitunutta työntekijää olisivat sen saaneet aikaan. :)

että well done tj! ;)

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 31.3.2007 17:26

Nyt ärsyttää, kun en lehteä saannut käsiini. Mitä kaikkea siel oli?

JussiTre

ViestiKirjoittaja JussiTre » 5.4.2007 13:22

Täytyy vaan todeta, että olen todella tyytyväinen Särkänniemen todella hyviin työolosuhteisiin ja ympäristöön. Työilmapiiri on mahtava, kiitos siitä kuuluu tietysti hyvälle kesätiimille, mutta myös vakituisille työntekijöille jotka ovan nuorekkaita ja mukana menossa.

booster

ViestiKirjoittaja booster » 7.4.2007 10:21

JussiTre kirjoitti:Täytyy vaan todeta, että olen todella tyytyväinen Särkänniemen todella hyviin työolosuhteisiin ja ympäristöön. Työilmapiiri on mahtava, kiitos siitä kuuluu tietysti hyvälle kesätiimille, mutta myös vakituisille työntekijöille jotka ovan nuorekkaita ja mukana menossa.

no siis, ei tonne huvipuistoihin ketä tahansa valita, kyl ne hiljasimmat yms karsiutuu jo haastatteluissa ja rennoimmat tyypit valikoituu sitten joukkoon

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 7.4.2007 11:14

no siis, ei tonne huvipuistoihin ketä tahansa valita, kyl ne hiljasimmat yms karsiutuu jo haastatteluissa ja rennoimmat tyypit valikoituu sitten joukkoon

Pitää osin paikkansa, mutta kyllä siellä niitä hiljaisiakin on..

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 10.4.2007 10:13

laitevahtimestari kirjoitti:Nyt ärsyttää, kun en lehteä saannut käsiini. Mitä kaikkea siel oli?

Otsikkona oli: Linnanmäen ongelma: Nuorten työntekijöiden juominen. Räikkönen kertoili siinä kuinka nuoret työntekijät eivät ole oppineet perusasioita kuten töihintuloa ajoissa ja Lintsin nollatoleranssia viinan suhteen. Lisäksi Räikkönen kummastelee sitä, että nuoret ovat kovin yllättyneitä jos saavat potkut kun mittari heilahtaa, vaikka tuo asia on tehty selväksi jo ennen työsuhteen alkua. Suurimmaksi osaksi juttu oli tässä. Toi lehti on muuten luettavissa Ilta-Sanomien nettisivuilla..
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 10.4.2007 11:55

Joo, nähtävästi oli. Olikohan jutun perimmäinrn tarkoitus vain säikytellä tulevia työntekijöitä?

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 10.4.2007 18:30

Ei ollenkaan, vaan houkutella ensi vuosiksikin lisää innokkaita asiakaspalvelijoita linnanmäen viihtyisään huvipuistoon. :)

laitevahtimestari
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja laitevahtimestari » 10.4.2007 21:01

Käänteispsykologiaa?

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 26.11.2007 18:01

Tuodaanpas tämä aihe takaisin eloon:

Puhuin tänään oppilaitoksessani erään vanhemman oppilaan kanssa, joka oli ollut viime keväänä Seiterässä tekemässä tilapäiskeikkaa ja kesän oli Lintsillä töissä pelikojuilla.

Uteliaisuuteni heräsi ja siksi kysynkin nyt: Haetteko huvipuistoihin tai tivoleihin töihin ensi kaudeksi?

Itse ajattelin ensi kesäksi hakea Puuhamaahan tai Seiterään tilapäisesti. 18v. täytettyäni hakisin Lintsille.
CC: 176

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 27.11.2007 15:47

Anac0nda kirjoitti:Uteliaisuuteni heräsi ja siksi kysynkin nyt: Haetteko huvipuistoihin tai tivoleihin töihin ensi kaudeksi?

Kyllä sitä aika varmasti tulee vietettyä ensikesänkin puistossa :)... enpäs mie malta odottaa sinne pääsyä!!! viime kesästä kuin tuntuu olevan jo piiiiitkä aika...

18v. täytettyäni hakisin Lintsille.

Mitkä hommat sinua Lintsin töistä kiinnostavat? pelit, kenttä (=laitteet), safka?
- Pia

sutz
Jäsen

ViestiKirjoittaja sutz » 28.11.2007 16:26

Pari vuotta sitten hain muistaakseni 2 tai 3 eri vuotenakin särkänniemeen kesätöihin, laitevastaavaksi. Eivät ottaneet, enkä ymmärrä miksi. Tuo olis ollut tosi ihana työpaikka, ja varmasti oisin panostanut täysillä. Vakituinenkin paikka olisi kelvannut kesän jälkeen, mutta ei voi mitään. Niillä on kai joku ihme politiikka, miksei töihin pääse, vaikka on iloinen ja puhelias persoona, jolla kiinnostusta alaan.

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 28.11.2007 20:38

Pia kirjoitti:Mitkä hommat sinua Lintsin töistä kiinnostavat? pelit, kenttä (=laitteet), safka?

Laitteita olen kuullut haukuttavan tylsiksi, mutta silti haluaisin kokeilla laitekuskina olemista. Ainakin saisi kivan muiston "laiteajokortista" :P .

Pelikojuista taas kuulin että on mukavaa ja vaihtelevaa.

Ruokapuolelle pitänee olla hygieniapassi, joten se lienee este. Lisäksi ei koulutus riittäne (ylioppilas?).

Elikkä siis laitteet ja pelit kiinnostavat.
CC: 176

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 28.11.2007 22:10

Anac0nda kirjoitti:Laitteita olen kuullut haukuttavan tylsiksi, mutta silti haluaisin kokeilla laitekuskina olemista. Ainakin saisi kivan muiston "laiteajokortista" :P .

Pelikojuista taas kuulin että on mukavaa ja vaihtelevaa.

Johtuisikohan tuon kaverisi arviointi siitä, että hän on työskennellyt Mäellä ainoastaan pelipuolella? Kun itse aikoinaan työskentelin pelipuolella ja katselin Reiskaan päin (Reiskassa oli vielä siihen aikaan myös vaksi) pelipisteestäni ja ajattelin: "että kuinka helppoa ja rentoa tuo kentän homma onkaan".

Kun sitten aloitin vuotta myöhemmin ensimmäisen kesäni Lintsillä kentällä totesin, että homma on kaukana mistään helposta ja varsinkaan tylsästä ja yksitoikkoisesta: Laitteita on monia ja jokainen laitteista toimii eritavoin. Yhteistä niissä kaikissa laitteissa on vain se, että turvallisuus menee kaikesta ylitse muiden.

Aika pitkälle on kiinni mitä haet tulevilta Lintsi kesiltäsi?

Uskon itse vilpittömästi, että jos haet työn monipuolisuutta, niin menet ihan suosiolla kentän hommiin etkä pelipuolelle (nim. kokemusta on molemmista).

Ruokapuolelle pitänee olla hygieniapassi, joten se lienee este. Lisäksi ei koulutus riittäne (ylioppilas?).

Takertuisin enemmänkin tuon hygieniapassin puoleen kuin pelkän koulutuksen. Hygieniapassin pystyy suorittamaan aika monessa oppilaitoksessa.. Artturi varmaankin osaa kertoa tuosta asiasta enemmän?
- Pia

Paluu