Huvipuistojutut lehdissä/mediassa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Pia
Moderaattori
Viesti:

Re: Huvipuistojutut lehdissä/mediassa

ViestiKirjoittaja Pia » 21.10.2013 10:18

Ville H kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288611628398.html

Linnanmäen kieputin jumissa. Asiakkaat jumissa pää-alaspäin puolitoista minuuttia.

Iltasanomat kirjoitti:Tapauksesta IS:lle vinkannut lukija kertoo, että hänen kyydissä ollut lapsensa oli kertonut laitteen valjaiden olleen löysällä. Äidin mukaan lapsi pysyi ylhäällä paikallaan omin voimin.

Spinnin puomit menee kyllä kiinni, eivätkä ne jää löysälle. On sitten täysin eri asia onko esim. ko. lapsonen pistänyt tarkoituksella vastaan kun puomit on suljettu (sen seurauksena puomi saattaa jäädä löysälle. Vaikka se jäisi löysälle, ei se kyllä aukea). Tuo on kyllä oikeasti niiiiin raivostuttava asia. Olen aikoinaan monet kerrat availlut ja sulkenut noita puomeja juuri tuon takia. Onhan se varmasti mukavaa, jos se puomi ei paina, mutta entäpä sitten kun oikeasti sattuu jotain? sitten ollaan itku kurkussa kertomassa lehdistölle, että "voi voi kun on huonot turvasysteemit" (vaikka saattaisi olla aiheellista katsoa sinne peiliin...)
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

-Insane-
Jäsen

ViestiKirjoittaja -Insane- » 21.10.2013 13:50

...Kumma myös tuo että heti kun ollaan vähän aikaa jumissa niin sivullisten (eritoten nämä ylihuolestuneet äidit) pitää soitella johonkin iltasanomille, niinkuin tämäkin nyt taas olisi niin maan mullistava juttu ollut. Mutta kun oma lapsi jumissa ja pelkillä käsivoimilla piti kiinni, voi kauhia!

Jos laitteiden turvallisuus perustuisi oikeasti siihen kuinka kovaa se pikku piltti kyydissä jaksaa pitää kiinni, tulisi seurauksena jo melkoiset läjät ruumiita. Ärsyttää tuollainen harhaanjohtava kakkajournalismi, aargh. Vaikka joo, tästä nyt on taidettu manata tällä foorumilla jo aika monta kertaa ennenkin. Ketuttaa vaan.

Milloin viimeksi Suomessa on tapahtunut huvipuisto-onnettomuus jossa joku olisi oikeasti pudonnut laitteen kyydistä aunneiden turvapuomien vuoksi? (Onko tällaista ylipäätään koskaan edes sattunut?)
Hugging six rabbits and having pink nightmares.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 21.10.2013 14:12

Kävin tossa launtai 19.10.2013 valokarnevaaleissa siellä ja kieputin vähän outoili sillä se veti keikan aina vain kerran. Sehän ei varmaan liity tähän mitenkään mutta oikeasti tekee mieli kuristaa nää tyypit jotka selittää kaikkee niitten lapsista putoamassa ja miten se muka oli väärinpäin ja joskus niiku tämmöstä että: -"Meiän pertin pää räjähti 21 kertaa kun se oli jumissa ja moottorit suli ja puomit irtosi ja maahan satoi sammakoita ja sitten pelastusmiehet vuosivat tervaa. Pertti itkee ja aiomme haastaa puiston oikeuteen viiestäkymmenestä eurosta!" :mad:

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 21.10.2013 15:57

-Insane- kirjoitti:Milloin viimeksi Suomessa on tapahtunut huvipuisto-onnettomuus jossa joku olisi oikeasti pudonnut laitteen kyydistä aunneiden turvapuomien vuoksi? (Onko tällaista ylipäätään koskaan edes sattunut?)

On sattunut.

Huvipuisto.net kirjoitti:Vuonna 1953 sai surmansa kuljettaja, joka istui ensimmäiseen vaunuun illan viimeisellä ajolla, eikä kiinnittänyt turvapuomia. Tämä putosi, ja jäi junan alle. Vuonna 1985 kuoli poika, joka istui niinikään ensimmäisessä vaunussa. Tämä avasi matkan aikana turvapuomin lukituksen, putosi junasta ja jäi sen alle.

Tosin, kummassakaan tapauksessa ei syyllinen tainnut olla laitevika....
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 25.10.2013 13:47

Vanha juttu, mutta noteerattiinko tätä mielenkiintoista juttua täälä? Ja tunneliahan on jo aloitettu rakentamaan! ;)

Särkänniemi haluaa laajentua keskustaan:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080 ... 0_uu.shtml

Jäähile

ViestiKirjoittaja Jäähile » 25.10.2013 21:46

Itse luin tuosta tuolloin, mutta täytyy myöntää, että en muista linkkasiko sitä tänne? :O
Mutta tosiaan Särkänniemestä haluttaisiin tehdä Tamperelaisten olohuone, joka on osa keskustaa. Tätä osana keskustaa olemista tukisi hyvin mm. Ravintolakeskittymä, joka on ympärivuotisesti toiminnassa, hotelli kuten laitteiden ympärivuotinen pyörittäminen.
Ja tämähän tosiaan toteutuu sillä Rantaväylän tunneli rakennetaan ja se valmistuu (ajokuntoon) keväällä 2017. Tervetuloa! :D
Vielä kun se ratikka saataisiin ja pysäkki sille Särkänniemen luo!

Ps. Jos jotakuta muuten Tampereen kehitysasiat kiinnostaa niin kannattaa tsekata myös sellainen juttu kuin Tampereen kansi ;)
Tulossa olisi yli 10 000 hengen keskusareena, uusia upeita asuntoja ja pieni oma kauppamiljö, jossa olisi mm. Kahviloita. Parasta tässä se on, että Tampereen kannesta tulisi ympärivuorokautinen vetonaula. Kahvilatkin avoinna 24/7 :cool:

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 26.10.2013 13:09

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 6.11.2013 14:22

Pariisin Disneyssä on sattunut ja tapahtunut..
- Pia

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 6.11.2013 21:10

Pia kirjoitti:Pariisin Disneyssä on sattunut ja tapahtunut..

Eipä tuohon muuta toimenpidettä taida tulla, kun että vaunuihin laitetaan jonkinlaiset turvasysteemit.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 7.11.2013 19:24

Tänään 7.11. klo 23.15 tv 4 tulee Michael Monroen musavideo Stained Glass Heart. Pätkä on kuvattu Mäellä.
- Pia

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 8.11.2013 15:23

Iltasanomien sivuilta löytyy Monroen haastattelu ko. musa videosta. En saa kännyllä linkitettyä :/
- Pia

Samulila
Jäsen

ViestiKirjoittaja Samulila » 8.11.2013 15:52

Pia kirjoitti:Iltasanomien sivuilta löytyy Monroen haastattelu ko. musa videosta. En saa kännyllä linkitettyä :/

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288618354262.html

Siinä se linkki. :)

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 10.11.2013 18:14

Samulila kirjoitti:
Pia kirjoitti:Iltasanomien sivuilta löytyy Monroen haastattelu ko. musa videosta. En saa kännyllä linkitettyä :/

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288618354262.html

Siinä se linkki. :)

Kiitos linkittämisestä :), juuri tätä sivua tarkoitin :)
- Pia

Jäähile

ViestiKirjoittaja Jäähile » 16.11.2013 1:28

Särkänniemi pääsi Guinnessin ennätysten kirjaan.
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/2 ... en-kirjaan

Nyt sai Särkänniemen porukka sertifikaatin onnistuneesta ennätysyrityksestä :)

Ps. "Koiramäen villapossu joulukunnossa – Maurixilla jo muhkea karvoitus."

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/2 ... -karvoitus
Viimeksi muokannut Jäähile 16.11.2013 1:43, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jäähile

ViestiKirjoittaja Jäähile » 16.11.2013 1:41

Uutinen Aamulehden auditoriossa käsitellystä keskustelusta koskien Tampereen Taidemuseoiden tulevaisuutta. Eli siis Tampereen taidemuseon, Sara Hildénin ja Muumilaakson.

http://www.aamulehti.fi/Kulttuuri/11948 ... ittaa.html

Yhtenä vaihtoehtona on ollut ja on edelleen, että nykyistä Hildénin rakennusta laajennettaisiin. Muumilaakso tulisi Suomen Trikoon tiloihin ja Trikoon viereen rakennettaisiin Tampereen taidemuseolle uusi rakennus. Tämä voi ehkä toteutua kun tunnelikin varmistui ja Tampereen Taidemuseo on tällaiseen ratkaisuun tyytyväinen. Sara Hildén ei kuitenkaan ole.

Jos tämä Onkiniemen "malli" toteutuisi niin muistaisin jostain nähneeni kuvan, että Sara Hildénille pääsisi laajentamisen jälkeen toisesta päästä rakennusta eli Suomen Trikoon päästä tuolta Koskiseikkailun ja Koiramäen takaata. En tiedä pääsisikö tuolta sitten vain museoon vai olisiko sieltä mahdollinen reitti myös ihan Näsinneulalle asti? Jos olisi niin tämähän mahdollistaisi tuonne Koskiseikkailun ja Koiramäen taakse Särkänniemelle uuden sisäänkäynnin nykyisen pääportin lisäksi! :)

Mutta se mikä uutisessa pisti silmääni oli se, että myös Särkänniemen Tj Miikka Seppälä oli ollut mukana keskustelussa ja kommentoinut Tampereen taidemuseon Muumikokoelmaa:

- " En varmasti puuttuisi näyttelytoimintaan, mutta näkisin mielelläni muumit Sara Hildénin tiloissa, jos Hildénille rakennetaan uudet tilat."

Yhtenä vaihtoehtona on siis myös se, että niin Sara Hildén kuin myös Tampereen taidemuseo saisi kokonaan uudet tilat.

Paluu