Huvipuistojutut lehdissä/mediassa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 7.8.2011 19:14

paappa kirjoitti:Hiujja huvittaa tuo iltapäivälehtien uutiskynnystaso.
Jos jollaib verstaalla duunari ois loukannu itteessä tuota poikaa pahemmin, niin eipä kirjoitettaisi ei.
Kyseessä kub byt on huvipuisto ja varsin Linnanmäki, niin kynnys ylittyy ja reilusti.

Joo näinkin, mutta toisaalta jos saman puiston samassa laitteessa tulee ongelmia saman asian (jarrut) kanssa kaksi kertaa viikon sisään siten, että toisella kertaa joudutaan käyttämään evakuointiramppia ja toisella kerralla joutuu asiakas ensiapuun, niin kyllä siinä on ihan oikeasti aihettakin.

Lisäksi vielä huolestuttavampaa on se, mitä näissä jutuissa voi rivien välistä lukea.
Tapaus 1: Kokenut jarrumies jarruttaa liikaa. Tekeekö vain inhimillisen virheen, vai toimivatko jarrut jostain syystä oletetusta poikkeavalla tavalla?
Tapaus 2: Jarrut joko eivät toimi tai toimivat oletetusta poikkeavalla tavalla, ja hätätilanteiden varalta asennettu paineilmajarru ei ehdi pysäyttää junaa.

Kyllä tässä sellainen vaikutelma tulee, että laitteen jarrut toimivat miten toimivat, jos toimivat. Etenkin se, että sekä jarrut että hätäjarrut pettivät tässä viimeisessä tapauksessa ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa.

Ja vielä pidemmälle pohtimalla tulee vielä huonompia mielikuvia. Jos kyseessä on sama juna, niin miten on mahdollista, että se vikaantuu kahdella täysin päinvastaisella tavalla (liikaa jarrutusta/ei jarruja) kaksi kertaa viikon sisällä? Jos taas kyseessä on eri juna, niin silloin ei kyllä huoltoporukan työnlaadusta kovin hyvää kuvaa synny, kun puolet junista ajaa hajallisina. Niin tai näin, Linnanmäki ottaa rankasti turpaan mielikuvatasolla.

Olisi ehkä aiheellista miettiä, että onko sittenkin Bakkenin malli se oikea tapa. Vanhat junat vaihtoon ja rata muokataan siten, että automaattiset lohkojarrut ovat radassa eikä itse vaunuissa. Tietenkin siinä kyllä lähtisi se ACEn klassikkotitteli saman tien...

Onko kukaan käynyt Bakkenilla sen muutoksen jälkeen? Onko kyyti huomattavasti huonontunut verrattuna jarrumiesten aikaan?

Severi
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Severi » 12.8.2011 21:50

Hieman vanha, mutta laitan tämänkin nyt tänne.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sarka ... 43960.html
Kuva
Olin ensimmäinen asiakas MotoGeessä vuonna 2010!
Olin ensimmäinen asiakas myös Majakassa vuonna 2012!

Ullex
Jäsen
Viesti:

Taas "rainbow" hajoaminen

ViestiKirjoittaja Ullex » 31.8.2011 12:03

Englannissa on vaihteeksi hajonnut rainbow. Tai oikeastaan "rainbow".
Ainakin meikäläisen silmään tuo kyllä näyttää Alibaban trailermodelilta, HUSS:n oikea rainbow se tuskin on.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011083114298052_ul.shtml

Alkuperäinen dailymailin juttu lontoon murteella:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2031879/Skegness-fairground-Woman-seriously-injured-22-thrill-seekers-rescued-firemen.html

Kuva

Yllättäen iltalehdenkin uutisointi on hieman tarkoitushakuista.
Myös DM:n jutun kommenteissa joku totesi ettei loukkaantunut nainen ollut saanu vakavia vammoja, vaan kolauttanut päänsä tjsp...
Kesä, tuo Suomen suven sulo ja ranskalaisten tuoksuinen tivolimaailma! ;)

Zorlim
Jäsen

Re: Taas "rainbow" hajoaminen

ViestiKirjoittaja Zorlim » 31.8.2011 14:33

Ullex kirjoitti:Englannissa on vaihteeksi hajonnut rainbow.

On tuo Ali Baban traileri. Laitetyyppi syrjäytti aikanaan Huss Rainbowin. Taitaa olla valmistusvirhe jokaisen sateenkaaren tai ali baban akselissa.

Toivottavasti Linnanmäki tuosta huolimatta hankkii silti Sateenkaaren tyylisen laitteen kaudeksi 2012. :# Lintsi ku myi reiskan varaosiksi. :#
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 21.9.2011 11:23

En tainnut olla ainoa joka Avatar-elokuvan neonvärikohtausta ihaillessaan tunsi olevansa Disneylandissa...

http://www.hs.fi/artikkeli/Disney+aikoo ... 5269491223

Ihan jees idea - ja kohtuullisen loogista: Disney vastaa tällä projektilla pahimman kilpailijansa Universalin (Islands of Adventure -puiston) Harry Potter -elämysalueeseen. Mutta tämä väärillä termeillä uutisointi alkaa oikeasti ärsyttää - ensin kun rakennetaan pelkkä Avatar-ALUE Disney's Animal Kingdom -puistoon, eikä suinkaan kokonaista, erillistä teemapuistoa. Ei ole enää suomalaistoimittajan moka, sillä englanninkielisissäkin uutisissa puhutaan "puistosta", vaikka totuus on sama kuin Potter-"puiston" kohdalla. Minun mielestäni tuo on TÖRKEÄÄ ja tarkoituksenmukaista valehtelemista; useimmat ihmiset kun eivät taida tietää mikä Disney's Animal Kingdom on.

:ranting: KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 7.11.2011 11:02

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 7.11.2011 13:51

Aika hurjaa menoa... mitäköhän Suomessa sanottaisiin, jos värvättäisiin aina aamun alkajaisiksi muutama kymmen ihminen pyörimään laitteissa, jotta voidaan testata, että tapahtuuko onnettomuus vai ei...

Ihan mielenkiinnolla tuonne voisi mennä käymään samaten kuin tonne Tsernobylin puistoonkin...

Tässä lisää hyviä kuvia tosta Korean puistosta:

http://www.lindsayfincher.com/gallery/v ... _fun_fair/
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Zorlim
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zorlim » 7.11.2011 14:19

Suomessa toi olisi varmaan pakkosuljettu.
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 7.11.2011 18:30

Pia kirjoitti:Ihan mielenkiinnolla tuonne voisi mennä käymään samaten kuin tonne Tsernobylin puistoonkin...

Itse asiassa Pohjois-Korea ei ole ollenkaan huono vierailukohde, sieltä löytyy enemmän vuoristoratoja kuin monesta Euroopan maasta yhteensä (esim. Baltian maissa ei ole yhtään).

Tietysti turvallisuus saattaa olla hieman... kyseenalaista, mutta löytyy sieltä uudempaakin kalustoa.

Vihje: seuraava kuva ei ole Särkänniemestä.

Kuva

Severi
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Severi » 7.11.2011 22:00

Taitaapi olla kyseessä sellainen puisto kuin Kaeson Youth Park, Pyongyangissa.
Kuva

Olin ensimmäinen asiakas MotoGeessä vuonna 2010!

Olin ensimmäinen asiakas myös Majakassa vuonna 2012!

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 27.11.2011 0:44

Sealifeen menijät! Nyt saisi perhelipun aika halvalla. http://facediili.fi/deal/Perhelippu-Sea ... -4990.html

Ostoaikaa vielä 120 tuntia..

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 14.12.2011 8:54

Taloustutkimus on tehnyt tutkimuksen suomalaisten mielestä parhaista vapaa-ajan keskuksista. Ykköseksi nousi Särkänniemi.

Lisää aiheesta: http://www.taloustutkimus.fi/?x1538426=2433161
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Zorlim
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zorlim » 14.12.2011 14:58

Pia kirjoitti:Taloustutkimus on tehnyt tutkimuksen suomalaisten mielestä parhaista vapaa-ajan keskuksista. Ykköseksi nousi Särkänniemi.

Lisää aiheesta: http://www.taloustutkimus.fi/?x1538426=2433161

Kannattaa sittenkin matkata ens kesänä särkkään :)

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 7.3.2012 7:38

Tänään (7.3) tulee telkusta yle teemalta klo 18 ohjelma Hurvittelut:

telkku.com kirjoitti:Elävä Arkisto: Hurvittelut

Arkistonäytteissä mm. Linnanmäen ja Särkänniemen ensimmäisiä vuosikymmeniä, suurten suomalaisten taikurimestarien temppuja sekä sirkuksen maailmaa. Vieraana on mm. Pikku Kakkosen Timo Taikurina tunnettu Timo Kulmakko.
- Pia

HeXa
Linkkimestari

ViestiKirjoittaja HeXa » 27.4.2012 20:18

http://www.komiatlehti.fi/Article.jsp?article=10918

PowerParkissa
kuvataan televisiosarja

keskiviikko 25.04.2012

PowerParkissa kuvataan kesällä kymmenosainen televisioviihdeohjelmaa. Ensimmäinen jakso nähdään MTV3:lla 30.6.

- Huvipuisto-ohjelmassa kymmenen kilpailijaa testaavat taitojaan laitteissamme, kertoi huvipuiston johtaja Mikko Kiviluoma tänään iltapäivällä.

Ohjelman juontaa Viivi Avellán.

Asiasta kertoi ensimmäisenä MTV3 nettisivuillaan.

Mia Kärkkäinen

Paluu