Huvipuistojutut lehdissä/mediassa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 30.6.2007 1:46

KennethSundberg kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään hävettävää. Mukava juttu, mukava mies. Allekirjoittanut on tosin aika ällistynyt että Arttu paljastuikin vuoristoratafaniksi (kun ottaa huomioon viime aikojen kirjoittelut täällä foorumilla).

Ja jutun lopusta olen ylpeä (kuivausrumpu-vertaus). :P

:) KEN

Kiitos kiitos.. :D Hmmm, joo - se kuivausrumpujuttu oli suoraepäsuora siteeraus jostakin.. :)

HeXa
Linkkimestari

Matti Vanhanen PowerParkissa

ViestiKirjoittaja HeXa » 3.7.2007 21:35

Matti Vanhanen PowerParkissa... Haastattelu löytyy ylen sivuilta...

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id64056.html

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

Re: Matti Vanhanen PowerParkissa

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 4.7.2007 20:49

HeXa kirjoitti:Matti Vanhanen PowerParkissa... Haastattelu löytyy ylen sivuilta...

Jaa. Ainoa mikä viittasi kyseisessä jutussa PowerParkkiin oli kuvan taustanäkymä ja lause "...Alahärmästä tavoitettu pääministeri sanoi."

Eikä tuo muutenkaan mikään ihme ole, sillä nähtiinhän me Vanhanen Powerissa viime kesänäkin hampurilaisaterialla. Pia tosin hyssytteli sen verran, ettei kukaan tainnut edes matkaraporttiinsa asiaa kirjoittaa. ;)

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 4.7.2007 20:56

Mutta kenen kanssa Matti siellä burgereita mässytteli? ;) Muistittehan ilmoittaa havannosta suoraan seiskaan ja iltapäivälehtiin? :P

Hmm.. Mut ihan kuiva ja tyhjä jutttuhan tuo oli, aika kaukana ministerit noita lausuntoja antavat - ja vielä vapaa-ajalla. :)

Pia
Moderaattori
Viesti:

Re: Matti Vanhanen PowerParkissa

ViestiKirjoittaja Pia » 4.7.2007 21:25

KennethSundberg kirjoitti:..Pia tosin hyssytteli sen verran, ettei kukaan tainnut edes matkaraporttiinsa asiaa kirjoittaa. ;)

Pia hyssytteli vasta siinä vaiheessa kun Ullex kertoili hyvästä ideastaan, millaisen jutun seiskalehteen voitaisiin tehdä... :blush: ..
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 4.7.2007 21:29

Arttu kirjoitti:Mutta kenen kanssa Matti siellä burgereita mässytteli? ;)

Meinasin itseasiassa tuohon edelliseen viestiini alunperin sisällyttää seuraavaksi lauseeksi: "Kurosta ei paikalla ilmeisesti näkynyt" -- mutta enpä laittanutkaan koska Kuroskahan voi vaikka haastaa minut oikeuteen häntä loukanneesta kommentista. (Ja nytpä sitten sen tuohon kirjoitinkin ja seuraavaksi varmaankin deletoin sen ja jätän tämän viestin sisällyksettömäksi mutta veloitan sen lukemisesta silti 20 euroa per nuppi). :P

Ei saa oikeasti kiusata julkkiksia. Ihmisiä hekin ovat, ja yksityisyyden sekä arvon hekin ansaitsevat. Itse olisin voinut viimeisten kolmentoista vuoden ajan soitella Seiskalle harva se viikko toinen toistaan mehukkaimpia paljastuksia nimekkäistä julkkiksista, mutta enpä ole sitä tehnyt kun itseänikin veri näyttää vetävän vähän tuonne valokeilan sisäpuolelle (...vartoamaan miten isoja otsikoita minunkin tekemisistäni voisi saada Seiskaan: "Kenneth nähty ruokakaupassa ostamassa possunluita", "Kummitusjunamies nähty Särkänniemessä järsimässä t-luupihviä", "Kenneth nähty Votkinilla ostamassa grillikylkeä", ja sitä rataa...)

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 4.7.2007 23:20

KennethSundberg kirjoitti:Ei saa oikeasti kiusata julkkiksia. Ihmisiä hekin ovat, ja yksityisyyden sekä arvon hekin ansaitsevat. Itse olisin voinut viimeisten kolmentoista vuoden ajan soitella Seiskalle harva se viikko toinen toistaan mehukkaimpia paljastuksia nimekkäistä julkkiksista, mutta enpä ole sitä tehnyt kun itseänikin veri näyttää vetävän vähän tuonne valokeilan sisäpuolelle (...vartoamaan miten isoja otsikoita minunkin tekemisistäni voisi saada Seiskaan: "Kenneth nähty ruokakaupassa ostamassa possunluita", "Kummitusjunamies nähty Särkänniemessä järsimässä t-luupihviä", "Kenneth nähty Votkinilla ostamassa grillikylkeä", ja sitä rataa...)

Menee nyt todella OT:ksi, mutta menkööt. Kun nyt on mainittu julkkikset ja itse neiti Kuronen - niin voidaan miettiä, että onko em. julkkis enää julkkis, kaiken sen jälkeen millä hän on ITSE julkisuuteen tunkenut. Eli mikähän olisi sopiva nimi näille tyrkkyjulkkiksille? :)

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 4.7.2007 23:37

Arttu kirjoitti:Eli mikähän olisi sopiva nimi näille tyrkkyjulkkiksille? :)

Ääliö, julkisuuden kipeä... listaa voisi jatkaa melkeinpä loputtomiin..

Tyrkkyjulkkiksia voisi yleisesti kutsua nimellä kuronen. :P

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 5.7.2007 1:25

Arttu kirjoitti:Kun nyt on mainittu julkkikset ja itse neiti Kuronen - niin voidaan miettiä, että onko em. julkkis enää julkkis, kaiken sen jälkeen millä hän on ITSE julkisuuteen tunkenut. Eli mikähän olisi sopiva nimi näille tyrkkyjulkkiksille? :)

Juuso kirjoitti:Ääliö, julkisuuden kipeä... listaa voisi jatkaa melkeinpä loputtomiin.. Tyrkkyjulkkiksia voisi yleisesti kutsua nimellä kuronen. :P

Lapsukaiset, lapsukaiset - asia ei valitettavasti ole noin mustavalkoinen. Miettikää itsenne Kurosen tilanteeseen tämän härdellisuhteen alkupuolella (toinen osapuoli kehottaa että "älä puhu toimittajille" ja sitten nämä toimittajat soittelevat ja häiritsevät elämää lähes päivittäin). Mitä itse tekisitte tuossa tilanteessa?

Omakohtaisiin kokemuksiin perustuen tiedän että lehdistö toimii usein häikäilemättömästi, ainoastaan suurten otsikoiden toivossa. Suuri osa näistä Kuros-jutuistakin on vain kirjoitettu ja lärväisty kissankorkuisiin lööppeihin ilman sen kummempaa tyrkyttämistä Kurosen puolelta. Lopulta Kuronen sitten päätti että kun kerta lehdistö haluaa hänestä kirjoittaa, niin kirjoittakoon "asiasta". Eri asia onkin sitten tämä Kurosen myöhempien tempausten "asiapitoisuus".

Semmoista se media on.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 5.7.2007 6:41

... Tästä päästäänkin kivasti aiheeseen, että onko kaikki painettu teksti totta? Hyvänä esimerkkinä voitaisiin ottaa Iltalehden juttu parin päivän takaa (3.7). Jutussa oli arvosteltu kaikki Suomen huvipuistot ja niiden tarjonta.

Tarinassa kerrottiin mm. että Tykkimäki on avoinna klo 12-12 ja, että Nokkakiven rannekkeet maksavat 25 € (eihän puistossa ole rannekkeita käytössä vaan 10+1 lippu joka maksaa tuon 25€:a). Näiden lisäksi tarinassa sanottiin, ettei Nokkakiven puistosta löydy eväiden syöntipaikkaksi kuin muutama penkki (puistossahan siis on katollinen Paviljongi). Lapsille, eli alle 120 cm laitteita ei tarinan mukaan ollut kuin 2 (vaikka niitä todellisuudessa on 4 ja vanhemman mukana reissattavia laitteita vielä 2, eli yhteensä 6).

Olen itse sitä mieltä, että kun niitä juttuja tehdään voitaisiin edes sen verran tarkistaa, että tiedot ovat oikein.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Arttu
Admin

ViestiKirjoittaja Arttu » 5.7.2007 7:46

Juuh, huomasin saman siitä jutusta. Muutenkin koko juttu oli jotenkin niin kesätyötoimittajilla vartissa repäisty juttu, että tokkopa ne on ollenkaan missään puistoissa käyneet asioita tarkistamassa? ;)

SkiiggeBöy
Jäsen

ViestiKirjoittaja SkiiggeBöy » 5.7.2007 17:44

Offtopikin kirjoittamisesta ei näköjään välitetä, joten on pakko pistää tämä vitsi:

Miksi Susan Kuronen ei saa vaihdettua hehkulamppua?
Hän vain pitää lampusta kiinni ja odottaa että koko maailma pyörii hänen ympärillään :D
Laskettelu > Huvipuistot > Ilotulitteet <3

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 5.7.2007 19:48

KennethSundberg kirjoitti:Lapsukaiset, lapsukaiset - asia ei valitettavasti ole noin mustavalkoinen. Miettikää itsenne Kurosen tilanteeseen tämän härdellisuhteen alkupuolella (toinen osapuoli kehottaa että "älä puhu toimittajille" ja sitten nämä toimittajat soittelevat ja häiritsevät elämää lähes päivittäin). Mitä itse tekisitte tuossa tilanteessa?

Totta on tuokin, mutta MINÄ olisin ollut hiljaa, enkä olisi maininnut koko jutusta yhtään mitään. Kuronen paljasti ehkä jotain (ja nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä) ja media halusi tietää yhä enemmän.

Lopulta Kurosen suu ei pysynyt kiinni, ei sitten millään vaan hänen oli pakko vääntää asiasta suuri juttu ja hän sai haluamaansa julkisuutta. Media oli tietysti tästä mielissään ja yllytti Kurosta kertomaan lisää ja lisää. (Loppujen lopuksi jopa kirjan verran!!) Ketä oikeasti kiinnostaa Kurosen ja Vanhasen seksielämä tai tekstiviestit?

Sekin on hyvä muistaa, että Matti Vanhanenkin on vain ihminen meidän muiden joukossa, vaikka sattuukin olemaan Suomen pääministeri. (ja Kurosen ex morsian :P )

HeXa
Linkkimestari

ViestiKirjoittaja HeXa » 6.7.2007 19:39

Kirjastossa lueskelin eilistä eli 5.7.2007 ilmestynyttä sanomalehti Ilkkaa, jossa oli haastateltu PowerParkin työntekijöitä. Siellä on ravintolassa kaksi puolalaista leidiä muusikkona ja pitivät kovasti työpaikastaan. (Soittavat joka päivä lounas aikaan. Ohjelmistoon kuului montaa eri tyyliä...)Sanoivat että PowerPark on paras työpaikka, joka heillä on ollut koskaan... ja vertasi sitä taivaaseen... Haastattelussa olleet suomalaiset olivat hiukan maltillisempia työtä arvioitaessa...

SkiiggeBöy
Jäsen

ViestiKirjoittaja SkiiggeBöy » 7.7.2007 17:25

http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/u ... id=1399596 :(
Mistähän paikasta tämä työntekijä lähti sitä kenkää hakemaan? Jos se on ollut siinä avautuvan lavan päällä, niin voi vain ihmetellä miten itsesuojeluvaisto on antanut periksi..

edit: Voeh.. tästäkin on jo oma topikki Powerparkin alueella..
Laskettelu > Huvipuistot > Ilotulitteet <3

Paluu