Kaikkien huvipuistojen juttua

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

TheLukki
Jäsen

Kaikkien huvipuistojen juttua

ViestiKirjoittaja TheLukki » 18.10.2015 16:39

Juuh tuli tossa mieleeni että miten huvipuistot ovat muuttuneet vuosien varrella. Hmm mennäämpäs aikamatkalle :cool: : Linnanmäki 1950 luvulla avattu ja hyvin suosittu. Miten on tänäpäivänä? noh... Onhan puisto muuttunut erittäin paljon 65-vuoden jälkeen, mutta linnanmäki on säilyttänyt puiston kuitenkin jotenkin sellaisena kuin mitä se oli ennen. Linnanmäki on juuri siksi lempi huvipuistoni koska siellä tulee nostalginen tunne.

Särkänniemi: Ja nyt ne jotka fanittavat särkänniemeä älkää pahastuko. Särkänniemi on minusta huono puisto, koska: Ei kummitusjunaa, mailmanpyörää tai hupitaloa (vekkula, fun house jne.) Toki ymmärrän että metkula on aika vanha ja rapistunut mutta miksi ei voi tehdä uutta??? toivon ensi kaudeksi jotain metkulan tapaista. Särkänniemessä en tunne nostalgisuutta se on enemmän teemapuisto ja en luokittelisi sitä huvipuistoksi (vaikka se kyllä on :rolleyes: )

Ja Tykkimäki en ole käynyt tässä puistossa mutta luulen että se on erittäin hyvä.

En kirjoita muista puistoista tietysti wasalandia mutta siitä on oma aihe wasalandian keskustelu alueella.

Kommentoikaa aiheesta tästä aiheesta saa muutakin kuin nostalgian esille :P
Trrrrrrrrr... Woaaaaaaaaah!

Sienimursu
Jäsen

Re: Kaikkien huvipuistojen juttua

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 18.10.2015 22:06

Voin sanoa tässä vaiheessa että olen pitänyt enemmän hauskaa tykkimäessä kuin särkänniemessä.

Särkänniemessä on kaksi ERITTÄIN hyvää laitetta, (half pipe & tornado) mutta mielestäni se on siinä.
Kaikki flätit vain pyörivät tai heiluvat paikallaan jatkuvasti, joka ei tee kovin hienoa kokemusta mielestäni.
En myöskään kokenut kovin kummoista tunnelmaa puistossa, kuten jokaisessa muussa puistossa jossa olen käynyt.

Tykkimäestä sanon että hyvä kokonaisuus heti kun hankkivat vielä vuoristoradan ja ehkä vielä jonkun hurjemman laitteen.

Gerstlauer freak
Jäsen

ViestiKirjoittaja Gerstlauer freak » 19.10.2015 16:59

Särkänniemi on menettänyt tunnelmansa ja hohdokkuutensa monen hyvän laitteen/vuoristoradan poismenon takia, esim Korkkiruuvi, Jet Star, Orlochlessin Torni, Metkula ja Aikamatto olivat kaikki mahtavia. Inhottavaa olla puistossa jossa on kaikki vanhat legendaariset laitteet on lähtenyt :(.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 19.10.2015 20:58

Eeeeerrriiiitttääin lievä tunnelma tuli, mutta sen pilasi k-supermarket mainos.

TheLukki
Jäsen

ViestiKirjoittaja TheLukki » 27.10.2015 14:31

Juuh tosiaan pitäis käydä Tykkimäellä, kun ei ole tullut käytyä.
Viimeksi muokannut TheLukki 29.4.2018 17:36, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Trrrrrrrrr... Woaaaaaaaaah!

Huvipuistohullu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistohullu » 5.11.2015 16:00

Mun mielestä särkänniemi on ihan paras paikka!
Voi kyllä johtuu siitä, et mä oon aik nuori :DD
Viime kesänä kävin siis ekaa kertaa ( :S ) tornadossa ja oli muuten ihan paras laite!!! :D
Ja te varmaan pidätte tornadoo lällynä juttuna mut mun mielestä se on ihana ja vähän pelottavakin :redface:
Sori et seuraan sua, mut mua käskettiin seuraamaan mun unelmii :cool:

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 5.11.2015 16:26

Huvipuistohullu kirjoitti:Mun mielestä särkänniemi on ihan paras paikka!
Viime kesänä kävin siis ekaa kertaa ( :S ) tornadossa ja oli muuten ihan paras laite!!! :D
Ja te varmaan pidätte tornadoo lällynä juttuna mut mun mielestä se on ihana ja vähän pelottavakin :redface:

Siis itse tämä "lälly" sana on iljettävä koska pääasiassa sana mitä 11v suomalaiset käyttävät jotta saisivat itsensä näyttämään paremmalta kavereilleen mutta pääasia laitteessa on se että se on hauska.

Ja siis Tornado ja Half Pipe ovat erittäin mahtavia laitteita! Ja se juuri se ongelma särkänniemessä on. Ne kaksi vain.

Huvipuistohullu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Huvipuistohullu » 17.11.2015 6:30

Sienimursu kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:Mun mielestä särkänniemi on ihan paras paikka!

Siis itse tämä "lälly" sana on iljettävä koska pääasiassa sana mitä 11v suomalaiset käyttävät jotta saisivat itsensä näyttämään paremmalta kavereilleen mutta pääasia laitteessa on se että se on hauska.

Ja siis Tornado ja Half Pipe ovat erittäin mahtavia laitteita! Ja se juuri se ongelma särkänniemessä on. Ne kaksi vain.

Arvasit mun iän aik hyvin :DD
kuitenki... kyl särkänniemessä mun mielestä on kaikkee kivaa!
esim. High woltage, tyrsky, motoG ja troikka :redface:
Sori et seuraan sua, mut mua käskettiin seuraamaan mun unelmii :cool:

Paluu