Realistinen kauhu huvipuistolaitteissa

Huvipuistoihin liittyvää yleistä keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Onko vastaan tullut vielä laitetta jonka kyytiin et ole uskaltanut mennä? (jos vastaat kyllä, niin kerro yksi laite jossa näin kävi)

Kyllä
13
57%
Ei
10
43%

Ääniä yhteensä: 23

Pia
Moderaattori
Viesti:

Realistinen kauhu huvipuistolaitteissa

ViestiKirjoittaja Pia » 9.4.2013 7:41

Ville H:n kanssa lähdimme ajautumaan elokuva keskustelussa niin mielenkiintoiseen aiheeseen, että jatketaanpa siitä täällä.

Ville H kirjoitti:Jos etsit realistista kauhua: Mene Grönan Fritt Falliin tai Spökhusettiin tai Powerin Dragon Toweriin :D

Grönalundin Spökhusetissa olen käynnyt ja se on oikeasti ihan loistava!! parhaiten tuon kauhun kokee kyllä silloin kun muutama ihminen ryntää selkäsi taakse, etkä pääse liikkumaan mihinkään ja kummitus tulee suoraan kohti :D. Lisebergin vastaavassa kävin viime syksynä ja se oli todellinen pettymys. Kyllä sielläkin muutaman kerran kevyesti hypähti ilmaan, mutta siihen se jäi.

Molemmat noista Torneista on käymättä vielä läpi. Vapaapudotuksissa olen käynnyt ainoastaan Ranskan Tower of Terrorissa (josta pidin paljon).

Nyt testataan foorumilaisten rohkeus näin äänestyksen myötä. Onko vastaasi tullut mitään, jonka kyytiin et ole uskaltanut mennä? jos vastasit kyllä, niin kerro yksi laite josta jäit pois.

Joudun itse vastaamaan tähän kyllä. Viime vuonna jäin pois Atmosfearista ja se harmittaa nyt vietävästi.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 9.4.2013 10:21

Kuten jossain toisessa ketjussa sanoin, niin Surf Riderin kyytiin en uskaltanut nousta.
Ja jälkiviisaasti, oikeassa taisin olla:

http://skegnews.blogspot.fi/2011/08/sur ... s-has.html

muumio
Jäsen

ViestiKirjoittaja muumio » 9.4.2013 12:18

Tuo korkean paikan kammo (lievä sellainen) estää kyllä monenkin vehkeen kokeilun. Joku Nemesis on ihan ok vaikka onkin korkea, koska menee suunnilleen maata pitkin. Vaan Europa Parkin Silver Star pistää niin pahasti hanttiin, etten ole vielä rohjennut... ehkä sitten ensi kerralla? Se on kyllä niin hintelän näköinen härväin, että pahaa tekee, muut puiston radat olen kyllä käynyt (paitsi Blue Fire kun en jaksanut jonottaa, ensi kerralla sekin sitte :viheltelee: ). Samaten voisin kuvitella meneväni Tower of Terroriin (se kun on sisällä), mutta en noihin ulkona oleviin torneihin!

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 9.4.2013 13:04

muumio kirjoitti:Vaan Europa Parkin Silver Star pistää niin pahasti hanttiin, etten ole vielä rohjennut... ehkä sitten ensi kerralla? Se on kyllä niin hintelän näköinen härväin, että pahaa tekee, muut puiston radat olen kyllä käynyt (paitsi Blue Fire kun en jaksanut jonottaa, ensi kerralla sekin sitte :viheltelee: ).

Silver Star on pelottavampi vierestä kuin kyydissä. Vaikka kyllä se loputtoman pitkä nostomäki tuntuu aika jännältä ensi kertaa. :o

Jos isoista ja pelottavista radoista puhutaan, niin Pepsi Max Big One on aika pelottava kokemus. Siitä syystä että ne vaunut ovat aika heppoisen tuntuisia. Kun siihen kyytiin menee, niin joku Vauhtimadon vaunu tuntuu paljon tukevarakenteisemmalta. Ja kun sitten se nostomäki jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, niin jossain vaiheessa alkaa kyllä kaduttaa kun ajattelee että sillä purkilla on sitten myös tultava alaspäin... :P

Sen jälkeen kun rata on kaartanut ekan pudotuksen jälkeen toisessa päässä olevan lenkin ja lähtee kiertelemään muualle, niin se on ihan OK.

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 9.4.2013 13:45

Ekalla kerralla Dragon Towerissa ollessani tuli sellainen olo että haluan pois kyydistä, kiroilin itsekseni ja olin melkein paniikissa :D Huutamalla sieltä alas tultiin. Varmasti lähes yhtä pelottava kuin Grönan 5metirä korkeampi. Ennen laitteeseen menoa olin että en varmasti mene! Spökhusetissa taas juoksin paniikissa ja olin koko ajan varuillani ja kiersin mahdollisimman kaukaa ne inhottavat mutta pelottavat kulmat. Aivan loistava paikka tälläinen Suomeen mielummin kuin joku Megarata!! En olisi silti ikinä uskonut pelkääväni ihmisiä joilla on puvut päällä :P

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 10.4.2013 13:49

muumio kirjoitti:Tuo korkean paikan kammo (lievä sellainen) estää kyllä monenkin vehkeen kokeilun.

Pystytkö menemään esim. Maailmanpyörään?

Samaten voisin kuvitella meneväni Tower of Terroriin (se kun on sisällä), mutta en noihin ulkona oleviin torneihin!

Tower of Terror avaa muuten luukkunsa kun se on ihan ylimmäisessä kerroksessa. Sieltä on aivan mahtavat näköalat koko puistoon (ei siellä tosin mitään maisemia olla katselemassa, ja tuo maisemien katsominen on hyyyyyyvin lyhyt "ilo"). Se tunne, kun ensimmäistä kertaa siinä kyydissä istuu ja se penkki "lähtee alta".... siinä saakin sitten huutaa kurkkunsa kipeäksi :blush: ...
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

muumio
Jäsen

ViestiKirjoittaja muumio » 10.4.2013 17:11

Pia kirjoitti:Pystytkö menemään esim. Maailmanpyörään?

Pystyn kyllä, mutta pidän aika tiukasti kiinni... :blush:
Kai se on se nopeuden ja korkeuden yhdistelmä, joka tökkii. Voin kyllä seistä vaikka jossain kirkontornissa, nou problem. Aion kyllä mennä Terroritorniinkin, jos joskus vielä Disneylandiin eksyn. Eihän siinä huomaakaan miten korkealla on ennenkuin on liian myöhäistä :P

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 10.4.2013 19:24

muumio kirjoitti:Aion kyllä mennä Terroritorniinkin, jos joskus vielä Disneylandiin eksyn. Eihän siinä huomaakaan miten korkealla on ennenkuin on liian myöhäistä :P

Näin kuinka eräs nainen sai tornissa kauhean pelkokohtauksen. Jäi ajon loputtua siihen hysteerisesti itkemään ja laitekuski yritti sitten jollain tavalla rauhoitella.

Eräs toinen nainen, täysin eri porukasta, oli jonossa ja sitten kysyi minulta että tiedänkö minkälainen laite on kyseessä. Sitten kun selitin, että mistä vapaassa pudotuksessa on kyse, niin nainen poistui aika nopeasti jonosta... :roll:

Hehe...
Mutta Pariisin torni on kyllä tosi hyvä laite. Etenkin laitekuskeissa on tosi mainioita tyyppejä, joiden takia pelkästään laitteeseen kannattaisi mennä.

"If you have any questions... IT'S TOO LATE!!!"
[painaa nappulasta ovet kiinni]
:D

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 10.4.2013 19:30

Eli millainen Tower of Terror on, Minua hieman kiinostaa että onko se vapaa pudotus vai millainen. Onko se siis joku huone, missä ihmiset seisovat ihan normaalisit ilman turvakaaria mikä liikehtii samalla tavalla kuin Linnanmäen HipHop eli silleen pomppivasti, mutta 20-40metrin korkeudessa ja siinä ei ole lainkaa mitään ikkunoita vai millainen on esim. Pariisin Disneyn Tower of Terror vai ovatko ne kaikki samanlaisia :)

muumio
Jäsen

ViestiKirjoittaja muumio » 10.4.2013 22:14

Kyllähän siinä istutaan tiukasti turvavöissä, muuten voisi lennellä ympäriinsä... Itse asiassa kyseessä ei ole vapaa pudotus, vaan hissi VEDETÄÄN alaspäin nopeammin kuin se itsestään putoaisi :o Muutaman kerran rynkytetään ylös ja alas.
Enemmän minua kyllä kiinnostaa se muu show ja tarina mikä laitteeseen liittyy, sen takia voisin ehkä riskeerata terveyteni 8) . Katso Youtubesta! Noi tornit ovat ilmeisesti eri puistoissa hiukan erilaisia, Tokio täysin eri tarina.

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 11.4.2013 6:34

Tower of Terror vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, Onko Pariisin Disneyssä työntekiöillä sellainen Vain Ranskaa, sillä olen aito Ranskalainen-asenne että Englantia eivät puhu mielellään, sillä Tpr:ssä olen lukenut haukkuja Eurodisneyn työntekiöiden asenneongelmasta ja ylimielisyydestä, vaikka tuo on Perhepuisto

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 11.4.2013 10:14

Ville H kirjoitti:Tower of Terror vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, Onko Pariisin Disneyssä työntekiöillä sellainen Vain Ranskaa, sillä olen aito Ranskalainen-asenne että Englantia eivät puhu mielellään, sillä Tpr:ssä olen lukenut haukkuja Eurodisneyn työntekiöiden asenneongelmasta ja ylimielisyydestä, vaikka tuo on Perhepuisto

Kaikki puhuvat hyvää englantia ja tornin henkilökunta hoiti läpät pääasiassa enkuksi.

Asenneongelmia tuskin on, koska puiston henkilökunta ei ole vain ranskalaista, vaan kansainvälistä (rekrytapahtumia on järjestetty myös Suomessa).

Tokion Disney-puistoissa sen sijaan ei tarvitse kauaa hakea työntekijöitä, jotka eivät puhu sanaakaan englantia (voi löytää jopa puiston lippuluukulta), vaikka palvelu tietysti on erittäin ystävällistä muuten.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 13.4.2013 14:22

muumio kirjoitti:...eri puistoissa hiukan erilaisia, Tokio täysin eri tarina.

Jos oikein olen ymmärtänyt niin Orlandon (Disney Worldin) versio on ainoa (?) joka eroaa Ranskan ja muiden puistojen vastaavista. Eroa niillä on se, etä hissi vaihtaa kuilusta toiseen ennenkuin "putoaa" alas. Ranskalaisessa versiossa hissi pysyy samassa kuilussa...
- Pia

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 25.4.2013 13:58

Ville H kirjoitti:Eli millainen Tower of Terror on, Minua hieman kiinostaa että onko se vapaa pudotus vai millainen.

Disneyn TOTeista ihan suomeksi (ja omakohtaisen kokemuksen kera):
http://www.kennetti.fi/dpe/twilightzone ... error.html

Mitä noihin Pian peräänkuuluttamiin "mihin et uskalla mennä" -kohteisiin tulee, itselläni ne on näitä läpikäveltäviä ja/tai "elävin kummituksin" varustettuja kauhukohteita. Itse tykkään turvallisesta kauhusta - jossa ei siis tarvitse PELÄSTYÄ puolikuoliaaksi - mutta tiedän että edustan vähemmistöä tässä henk. koht. mielipiteessä.

Vaikken itse halua pelästyä ja kunnioitan kovasti kaltaisiani "pelkureita", niin se ei kuitenkaan tarkoita etteikö minussa löytyisi sadistia pelottelemaan niitä jotka haluavat pelästyä. Ja silloin otan asian tosissani. Sen eräs huvipuistofoorumilainen tietääkin. ;)

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Ville H
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ville H » 25.4.2013 16:43

Pia ja Kentsu, kun olette käyneet Spökhusetissa oletteko koskaan olleet tietoisia että kummittelioita kohdellaan väkivaltaisesti ja huonosti. Työntekiöitä ollaan pahoinpidelty ja potkittu ja lyöty. Tässä tuore uutislinkki

http://www.dn.se/nyheter/sverige/spoken ... misshandel

(Käyttäkää Google Kääntäjää) Käy sääliksi työntekiöitä :ermmm: Lisebergissä ei ole kuulemma ongelmia Live-kummittelioiden kohtelun kanssa.

Paluu