Wasalandiaan 3D teatteri

Keskustelua Wasalandiasta.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Juuso
Moderaattori

Wasalandiaan 3D teatteri

ViestiKirjoittaja Juuso » 29.1.2006 23:03

Wasalandiaan tulee 2006 vuonna uusi 3D teatteri liikkuvilla penkeillä. Toimintaelokuva kestää n. 10 minuuttia ja maksaa 2 € /henkilö. Lisäksi kummituslinnaa on uudistettu.

Wasaladia.fi kirjoitti:Wasalandian kaikista riemuista pääsee nauttimaan maksamalla vain yhden sisäänpääsymaksun. Wasalandiassa on viime kesän jälkeen lisätty jälleen eri teema-alueiden toimintoja. Huvipuiston uutuus on 3D Elokuvateatteri , jossa voi katsoa kolmiulotteista vauhdikasta filmiä. Katsojat tempautuvat tapahtumiin mukaan, koska teatterin penkit liikkuvat filmin tahdissa. Pelihallissa on vapaasti testattavina uusimmat Xbox -pelit ja kymmeniä muita ajolaite- ja taitopelejä. Kaikki viihdepelit ja automaatit ovat vapaasti asiakkaiden käytössä huvipuiston alueella. Kummituslinnaan on myös ilmestynyt uusia kauhistuttavia juttuja.... Lisäksi alueen ravintoloita on uusittu.

------------------------------------------------------------------------------------

Huvipuiston teema-alueita on jälleen uudistettu talvikauden aikana. Alueelta löydät lukuisia eri toimintoja ja huvipuistolaitteita kaiken ikäisille.

Kauden uutuus on 3D elokuvateatteri , jossa katsotaan aurinkolaseilla vauhdikasta kolmiulotteista seikkailuelokuvaa. Katsojat tempautuvat täysin elokuvan uskomattomiin tapahtumiin mukaan, koska teatterissa liikkuvat myös penkit. ( Teatteriesitys kestää noin 10 min ja maksaa 2 eur/ hlö ).

Pelihallissa on uusimmat Xbox pelilaitteet ja pelit testattavina sekä paljon muita uusia toiminta- ja ajolaitepelejä. Kummituslinnassa on myös uusia tosi jänniä juttuja.... Tivoliravintolassa voit nyt nauttia, syödä ja juoda niin paljon kuin jaksat seisovasta lounaspöydästä.

Wasalandian oma supersuosittu maskotti Walle nalle on tavattavissa alueella joka päivä. Wallen tapaamispaikat ja kellonajat löytyvät alueen infotauluista.

Wasalandian Näyttelytornissa on esillä huvipuiston aukioloaikoina upeat jalokivi- ja mineraalikokoelmat sekä muita uusia mielenkiintoisia keräilynäyttelyitä: vanhan ajan nuket ja lelut, kissahahmot, pienoisautot sekä paljon muuta.

Linkki kohteen alkuperään: http://www.wasalandia.fi/template_aika_ ... =312&sua=4 ja http://www.wasalandia.fi/template_wl1.a ... =200&sua=4

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 30.1.2006 6:31

Minua kiinnostaisi kovasti, että mitä on noi kummituslinnan "jännät jutut".. hiukan jäi tossa tarinassa epäselväksi ;)..
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Olli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Olli » 30.1.2006 15:22

Kivaa kun Waasalandia hankkii pikku hiljaa isommille jotakin kivaa, esim: Vauhtireki, 3d leffa, mitäköhän seuraavaksi?... :P, Mutta minusta tuo lisä maksu on peestä, koska Linnanmäellä jopa Lintsi-kinoon pääsee rannekkeella tai lipulla. Ja kaiken lisäksi se on taas jo ''4d leffa!'' :?
t. Olli

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 30.1.2006 15:41

Olli kirjoitti:Linnanmäellä jopa Lintsi-kinoon pääsee rannekkeella tai lipulla. Ja kaiken lisäksi se on taas jo ''4d leffa!'' :?

Joka oli ennen parempi. Viimevuoden uudistus tärisevien penkkien kera ei ollut kovin kiva, entiset kunnolla liikkuvat penkit olivat huomattavasti kivemmat hauskan Pianisti elokuvan kera. Eli Mielestäni Kino oli 2004 parempi kuin 2005! :roll:

Karppinen
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Karppinen » 30.1.2006 16:06

Jeppe kirjoitti:
Olli kirjoitti:Linnanmäellä jopa Lintsi-kinoon pääsee rannekkeella tai lipulla. Ja kaiken lisäksi se on taas jo ''4d leffa!'' :?

Joka oli ennen parempi. Viimevuoden uudistus tärisevien penkkien kera ei ollut kovin kiva, entiset kunnolla liikkuvat penkit olivat huomattavasti kivemmat hauskan Pianisti elokuvan kera. Eli Mielestäni Kino oli 2004 parempi kuin 2005! :roll:

Olen samaa mieltä että 04 vuonna oli parempi ku 05.

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 30.1.2006 16:25

Jeppe kirjoitti:Joka oli ennen parempi. Viimevuoden uudistus tärisevien penkkien kera ei ollut kovin kiva, entiset kunnolla liikkuvat penkit olivat huomattavasti kivemmat hauskan Pianisti elokuvan kera. Eli Mielestäni Kino oli 2004 parempi kuin 2005! :roll:

Juu mutta alkoi ne olla jo aika vanhentuneet. Uudistusten myötä paitsi 3D vaihtui 4D:ksi, myös kapasiteetti kasvoi. Entiseen Kinoon mahtui kerralla vain n. 40 katselijaa kerralla, nykyiseen 72. Onhan se hyvä että ne penkit liikkuu edes vähän: joissain SimEx iWERKSin uusissa 4D-teattereissa penkit eivät liiku ollenkaan (esim. Legoland Billundin jättiteatterissa).

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 30.1.2006 16:27

Karppinen kirjoitti:Olen samaa mieltä että 04 vuonna oli parempi ku 05.

Paras näistä esitetyistä "leffoista" on kuitenkin ollut se ensimmäinen, eli Dino Island.. jos teistä joku sitä vielä muistaa???
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 30.1.2006 16:36

Pia kirjoitti:Paras näistä esitetyistä "leffoista" on kuitenkin ollut se ensimmäinen, eli Dino Island.. jos teistä joku sitä vielä muistaa???

Juu, kyllä minä sen muistan oikein hyvinkin. Tosin siinä ei ollut mikään kovin hyvä grafiikka ja toteutus kuin uudemmissa leffoissa. Pianisti oli hyvä myös toiselta kantilta, eli se oli näytelty elokuva toisin kuin aiemmat, jotka olivat olleet ainoastaan tietokoneanimaatioita.
Olet itse nähnyt kaikki leffat eli Dino Island (1996-1997), Indiana Jones and the Lost Temple (1998), Superstition (1999), Canyon Coaster (2000), Dino Island II (2001-2002), Pianisti (2003-2004) ja Taikatukin hurja uitto (2005-2006?).

Stuff
Jäsen

ViestiKirjoittaja Stuff » 30.1.2006 18:23

Itse pidän kovasti tästä uudesta kinosta :=) Vesisuihkut on plussaa... Oli mielenkiintoista muuntautua tukiksi, ja joutua melkein alligaattorin puruleluksi. Oikein hyvin toteutettu :) Pianista minulla on kokemuksia, se oli todella humoristisen. Penkit menivät upeasti elokuvan mukana. Tykkäsin kovasti. Siltikin tukkileffa vie voiton minulle.
Kehissä jälleen ;)

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 30.1.2006 20:58

Onhan tuo Taikatukin Hurja Uitto aika hyvä, mutta ei se silti ole paras, minkä olen itse nähnyt. Sen tittelin vie Superstition, ja kävin katsomassa sen ainakin viisi kertaa saman päivän aikana. Tuossa nykyisessä teatterissa on kyllä enemmän paikkoja, mutta minun mielestäni ne vanhat penkit olivat TOSI paljon paremmat, kun nuo nykyiset vaan vähän nousevat ja laskevat :( .
CC: 150

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 31.1.2006 15:55

Anac0nda kirjoitti:Tuossa nykyisessä teatterissa on kyllä enemmän paikkoja, mutta minun mielestäni ne vanhat penkit olivat TOSI paljon paremmat, kun nuo nykyiset vaan vähän nousevat ja laskevat :( .

Onhan ne vanhat tietenkin elokuvan kannalta paremmat, mutta näiden uusien 4D-leffojen maailmaan ne olisivat liian vanhanaikaiset. Muistan kyllä kun kävin uittamassa Tukkia ekan kerran, niin en edes tiennyt että ne penkit liikkuvat :P . Ja on ne uudet penkit paljon mukavammatkin kuin ne vanhat muovikaukalot.

Xtray
Jäsen

ViestiKirjoittaja Xtray » 5.6.2006 12:07

Muistaakseni luin jostain, että nuo Wasalandian
3D-teatterin penkit ovat ne lintsin vanhan kinon penkit. Vai olenkohan nähnyt unta :roll: ?
Coaster Count: 14

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 5.6.2006 12:51

Xtray kirjoitti:Muistaakseni luin jostain, että nuo Wasalandian
3D-teatterin penkit ovat ne lintsin vanhan kinon penkit. Vai olenkohan nähnyt unta :roll: ?

Ne penkit on Lintsin jäämistöä... tuossa siitä kuva (kuva siis on otettu Waasasta).

Wasalandian penkit
- Pia

juice
Jäsen
Paikkakunta: Porvoo, Uusimaa, Etelä-Suomen lääni, Suomi(FINLAND)
Viesti:

ViestiKirjoittaja juice » 12.7.2006 19:21

Kävin eilen Wasalandiassa ja testasin ne filmit kummatkin alkuun oli avaruusvuoristorata jossa mentiin avaruudessa ja välillä käväistiin lähellä "maan pintaa" se oli ihan kohtuullinen mutta sitten kun menin toista filmiä joka on kaivosvuokkari katsomaan niin totesin jo heti alkuun että se on parempi koska siinä on koomisiakin juttuja mm se haamu joka tarinoi alussa ja lopussa. Ite penkeistä pidän henk. koht. enemmän kuin lintsin nykyisistä joissa jalat riippuu ja osan aikaa tapaa lattiaan ja siten heikentää sen filmin illuusiota.

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 25.3.2007 17:23

Vuonna 2007 3D-teatterin liput maksaa 2-3€/kpl, eli kalliimpaan suuntaan ollaan menossa.

Paluu