Tykkimäkeen vesipuisto

Keskustelua Tykkimäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Ihme Mies
Jäsen

Re: Tykkimäkeen vesipuisto

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 19.4.2014 19:37

Pia kirjoitti:
Ihme Mies kirjoitti:Veikkaisin, ettei monikaan oikeasti pääkaupunkiseudulla harkitse Tykkimäkeä.

Oletko itse käynnyt koskaan Tykkimäellä?

Kyllä. Viime kerta taisi tosin olla vuonna 2009.
Vertailun vuoksi olen varmaan viimeisen vuoden sisällä käynyt Tallinnan risteilyllä 8-10 kertaa.

Onhan se Tykkimäki joka kesä mielessä käynyt, mutta kun ainoa merkittävä muutos siellä sitten vuoden 2009 on se, että Calypso on tullut takaisin (oli silloin huollossa), niin se että maksaa siitä lystistä 100 € (junamatkat + puiston liput) ja käyttää siihen koko päivän on ollut allekirjoittaneelle se ylivoimainen este. Voi tosiaan olla, että muut ajattelevat toisin.

Ja kun sillä samaisella saturaisella saapi sen risteilyn ikkunahytillä ja buffet-ruokailulla, niin on kyllä aika selkeä valinta kumpaan menee, jos sattuu olemaan kesällä huntti taskussa ja päivä tuhlattavana. Jos valitsee sopivan päivän, niin voi vielä mennä tivoliinkin Tallinnassa.

Tykkimäen eduksi tosin pitää laskea se, että jonoja ei ole ja henkilökuntakin oli ainakin viimeksi ihan iloisen oloista sakkia.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 25.4.2014 8:06

Ihme Mies kirjoitti:
Pia kirjoitti:Oletko itse käynnyt koskaan Tykkimäellä?

Kyllä. Viime kerta taisi tosin olla vuonna 2009.
Vertailun vuoksi olen varmaan viimeisen vuoden sisällä käynyt Tallinnan risteilyllä 8-10 kertaa.

En kuitenkaan lähtisi vertailemaan keskenään huvipuistoa ja Tallinan risteilyä. Muuta samaa en niistä löydä, kuin silloin jos sattuu olemaan tarpeeksi kova merenkäynti. Tietysti ihmisten vapaa-ajastahan molemmissa tapauksissa kilpaillaan.

Onhan se Tykkimäki joka kesä mielessä käynyt, mutta kun ainoa merkittävä muutos siellä sitten vuoden 2009 on se, että Calypso on tullut takaisin (oli silloin huollossa), niin se että maksaa siitä lystistä 100 € (junamatkat + puiston liput) ja käyttää siihen koko päivän on ollut allekirjoittaneelle se ylivoimainen este. Voi tosiaan olla, että muut ajattelevat toisin.

Selvästikään et ole mikään suuri Tykkimäki fani. Mitä sinne kaipaisit, jotta puisto olisi mielestäsi käymisen arvoinen paikka?
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 25.4.2014 16:35

Pia kirjoitti:En kuitenkaan lähtisi vertailemaan keskenään huvipuistoa ja Tallinan risteilyä. Muuta samaa en niistä löydä, kuin silloin jos sattuu olemaan tarpeeksi kova merenkäynti. Tietysti ihmisten vapaa-ajastahan molemmissa tapauksissa kilpaillaan.

Lähtökohtahan oli lehtiartikkeli, jossa joku vertasi Tykkimäkeä ja pk-seudun kauppakeskuksia vaihtoehdoiksi. Kyllä mielestäni risteilyllä ja huvipuistolla on enemmän yhtäläisyyksiä kuin kauppakeskuksilla. Etenkin kun kumpikin lasketaan matkailualaan, kun taas kauppakeskukset lasketaan vähittäiskaupan alaan, jos byrokraatteja ollaan...
Ja Tallink mainosti aikanaan myös Baltic Princessiä "aikuisten huvipuistona"... :mrgreen:

Pia kirjoitti:Selvästikään et ole mikään suuri Tykkimäki fani. Mitä sinne kaipaisit, jotta puisto olisi mielestäsi käymisen arvoinen paikka?

Vanhan Tykkimäen ideahan oli suorastaan loistava! Vanhat laitteet kierrätykseen ja mukava puisto niiden ympärille. Idea meni pilalle siinä vaiheessa, kun siellä päätettiin alkaa hankkia uutta laitekantaa ja pistää vanhaa pihalle. Ja siinä kilpailussa Tykkimäki ei todellakaan pärjää. Ellei sitten jossain hihassa ole ns. Kolmården-korttia, jolla pistetään koko pakka uusiksi.

Ja mitä siellä pitäisi olla? Jos nyt unohdetaan vakiovastaukset (B&M, GCI...), niin esim. Schwarzkopfin rata voisi olla kiinnostusta lisäävä tekijä. Oliko esim. Särkänniemen Jet Star niin romu, ettei sitä olisi voitu siirtää Tykkimäkeen?
Tai edes muutama käytetty laatuflätti. Jos siellä olisi esim. HUSSin Rainbow, Troika, Frisbee ja Breakdance (tai edes pari noista), niin varmasti kiinnostus nousisi. HUSSin Topple tower varmaankin saisi myös vierailuinnon astetta suuremmaksi.

Paluu