U n e t

Keskustelua huvipuistomaailman ulkopuolelle jäävistä aiheista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

antti
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja antti » 4.6.2009 16:39

En tiedä kuuluuko tälläinen juuri niihin uniin joita voi itse ohjailla.
Elikkä jos näen painajaista voin jossain vaiheessa pysäyttää unen ja ajatella että ei tämä olekkaan oikeaa elämää vaan unta ja että voin avata silmäni ja kaikki on hyvin tai jatkaa unta, jos se vaikuttaa mielenkiintoiselta. :hmmm:

KennethSundberg
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja KennethSundberg » 4.6.2009 17:02

Atomipommi kirjoitti:Sitten on näitä harjoituksia. Eli unessa ollessaan pitäisi yrittää miettiä, että olisiko se tilanne mahdollisesti unta. Tätä voi kokeilla vaikka siten, että yrittää työntää kättä vaikkapa seinän läpi, siten ettei katso seinää. Jos mitään estettä ei tunnu, niin todennäköisesti kyseessä on uni, tai jos ei ole, niin joku on pahemman kerran pielessä :D Testien tekeminen unessa saattaa tuntua hankalalta, joten kannattaa tehdä ja toistaa niitä hereillä ollessaan (Tosin joku saattaa vähän ihmetellä, kun yrität työntää kättäsi seinän läpi... :D), jolloin ne pikkuhiljaa siirtyvät myös uniin. Toinen oli kellon katsominen, eli kun katsot kelloa, niin käännä katse hetkeksi muualle, ja katso sitten uudestaan kelloa. Jos aika on ihan eri kuin äsken, niin olet todennäköisesti unessa.

Oi jospa vain näkisinkin unissani asiat noin simppelisti, että kello on kello ja seinä on seinä. ;)

Olen tällä viikolla nähnyt kylpyammeessa ihan hassuja unia. (Yleensä arkiaamuisin raahaudun viimeistään aamukuuden paikkeilla "kylpysuihkuun", eli en valuta vettä vain viemäriin, vaan otan siitä kaiken ilon irti lillumalla ammeessa puolinukuksissa - ja usein nukahdankin ammeeseen - ja siksi myös otan herätyskellon kylppäriin mukaan, etten nuku pommiin). Tuossa olotilassa luulisi näkevänsä vain märkiä unia ;) mutta meikän aivot ovat ihan toisilla aaltopituuksilla. Toissa-aamuna palasin lapsuudenkotiini, jossa ihan oikeastikin tehdään kattoremonttia, ja yllätykseni oli suuri kun näiden rivitalojen katoille oli rakennettu Salaman kaltainen vuoristorata, jolle huristelin sitten naapureiden ihmeeksi. Ainut ongelma oli se, ettei vuokkari ollut vielä ihan valmis - ja siksi radan loppupuolella menopeli vaihtui johonkin muuhun... :D

Tämän viikon kylppäriunissani olen myös ollut purkamassa kirkkoherranvirastoa jonka sisätilat pursuivat viidakkomaisia köynnöskasveja (?!!), poimimassa kärpässieniä lumisella laskettelurinteellä (??!!!), ja pomppimassa vampyyrina Helsingin Kaupunginteatterin tulevassa Maija Poppas-musikaalissa. Ainoastaan jälkimmäisen osaan selittää, muista ei hajuakaan, miksi sellaisia unia näin.

Zernestitär kirjoitti:Kaverini ottaa pullan ja alkaa syödä sitä. Minulle selviää että pulla toimi eilen särkkiksen rannekkeena.

Loistavaa uni-logiikkaa. :) Tuon kaltaista minun unistani löytyy lähes aina!

:) KEN
Älä välitä heistä jotka puhuvat selkäsi takana; sehän vain tarkoittaa että olet heitä muutaman askeleen edellä.

Radon
Jäsen

ViestiKirjoittaja Radon » 4.6.2009 22:19

Viime yönä näin unta että soitin urkuja meidän talon pannuhuoneessa.
"Theeeee Phaaaaantom of the opera is there, inside your pannuhuone"

Olen tällä viikolla nähnyt kylpyammeessa ihan hassuja unia. (Yleensä arkiaamuisin raahaudun viimeistään aamukuuden paikkeilla "kylpysuihkuun", eli en valuta vettä vain viemäriin, vaan otan siitä kaiken ilon irti lillumalla ammeessa puolinukuksissa - ja usein nukahdankin ammeeseen - ja siksi myös otan herätyskellon kylppäriin mukaan, etten nuku pommiin).

Minä harrastan suihku-nukkumista, eli nukahdan istualleeni lattialle suihkuun.

Keksin myös runon nukkuessani luettuani iltalukemiseksi Tabermannin runoja, jonka kirjoitin ylös herättyäni.
Se meni suurinpiirtein näin;

Kuin pallo on kuutio,
mansikka vihreä,
kun lasisani on tilkka punaviiniä,
niin rakkauteni on palavaa,
kuin märkä kourallinen ruohoa.

Tulee ihmisestä nukkuessa luova, eikö vain? :P

-Insane-
Jäsen

ViestiKirjoittaja -Insane- » 5.6.2009 17:09

KennethSundberg kirjoitti:Oi jospa vain näkisinkin unissani asiat noin simppelisti, että kello on kello ja seinä on seinä. ;)

Joo. Tämä on kyllä minullakin hyvin suuri ongelma toisinaan :D

cucaracha`
Jäsen

ViestiKirjoittaja cucaracha` » 9.6.2009 20:16

E: Eiss- näitä viestejä. Väärä aika, väärä paikka.
Viimeksi muokannut cucaracha` 31.1.2012 15:52, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Zernestitär
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zernestitär » 10.6.2009 16:12

Kiroilen melko harvoin ollessani hereillä, mutta nukuessani tätä tapahtuu hyvinkin usein. Saatan herätä siihen kuin, että huudan suoraa huutoa jotain kirosanaa. Minulla ei esinny muuten unissapuhumista, mutta saatan alkaa huutaa suoraa huutoa kesken unien, melkein joka yö :D.

Radon
Jäsen

ViestiKirjoittaja Radon » 11.6.2009 16:42

Viime yönnä näin unta että olin menossa kouluun samaa tietä mitä olen koko viime lukuvuoden mennyt. Kuitenkin näen haalistuneen Mäkkäri-kyltin med Kultaiset Kaaret, jota en ole ennen huomannut. Mielenkiintoni herää, ja pyöräilen iloisen keltaisella pyörällä paikalle. Se oli vanha bensa-asema, mutta sen vieressä oli kapea valkoinen varaston oloinen hökkeli. Siihen oli maalattu teräviä pinkkejä ja vihreitä viivoja.
Vasta nyt huomaan rakennuksen päädyssä olevan teräsoven, jonka alla on portaikko maan alle. Maan alta löytyy vanhan keilahallin oloinen pinkkivihreää teemaa jatkava halli. Hallin kulmassa oli pieni huone, jossa oli Suomen Tivolin punaisia penkkejä keltaisena. Istun penkkiin ja särisevä kaiutin kajauttaa ohjelman olevan Rocky Horror Picture Showta niin kauan kun minussa henki pihisee. Elokuva alkaa ja enkä pääse tuolista pois ja herään.

Zernestitär
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zernestitär » 13.6.2009 20:17

Näin viime yönä unta, että Järvenpäähän oltiin avaamassa huvipuistoa vuonna 2010. Laitteet olivat kuitenkin jo pystyssä ja porukkaa oli kokeilemassa niitä. Laitteita oli kymmenkunta, joista suurin osa oli lastenlaitteita. Puistosta löytyi kuitenkin pari erityisen mielenkiintoisen näköistä laitetta, joiden tapaisia en ollut ikinä nähnyt. Puistossa oli myös suuri kirjakauppa, jossa myytiin vain luonnontieteisiin perustuvia kirjoja! :D

Radon
Jäsen

ViestiKirjoittaja Radon » 1.7.2009 13:37

Näin unta että menin takapihalleni. Oven avattuani näin Vincent Pricen, Walt Disneyn sekä viikatemiehen juovan teetä nurmikolla. Uni-minulle se oli ilmeisesti tavallista.

Yhtäkkiä sanoin Pricelle vaan että "The Fly" .
Price ystävällisesti kysyi englanniksi kumpaa versiota tarkoitan, johon vastasin että viisikymmentäluvun versiota. Tämän jälkeen menin takaisin sisälle ja juuri ovesta astuessani vieressäni oli mies, jonka takaraivo tippui ja leuasta tuli jokin terävä piikki. Survaisin miestä tästä piikistä jolloin mies sitten ilmeisesti kuoli. Sitten näin kun miehen takaraivosta alkoi työntyä hämähäkin jalkoja a'la The Thing. Astuin takaraivon päälle ja heräsin.

Syy uneen oli ilmeisesti se, että katsoin Vincent Pricen Kärpäsen, Carpenterin The Thingin samana yönä.

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 2.7.2009 7:36

Näin kahdettakymmenettä kertaa samaa unta; Lintsillä oli Intaminin vapaapudotustorni, mutta en ole unissani siihen koskaan päässyt. :( Vapaapudotustorneista on ilmeisesti tullut pakkomielle, koska ainoa sellainen, millä olen ajanut, löytyy Espanjan PortAventurasta (Hurakan Condor), ja jolla ajoin kaksi vuotta sitten. Olen kuumeisesti yrittänyt saada matkaa Gröna Lundiin täksi vuodeksi, koska sieltä löytyy Fritt Fall (ja Fritt Fall Tilt :drool: ).
CC: 175

huvipuistopoika
Jäsen

ViestiKirjoittaja huvipuistopoika » 24.7.2009 22:29

Olen nähnyt aika outoja unia, mutta mieleenpainuvin on tämä:

Oli Juhannus Talvi ja Koulupäivä samaan aikaan ja katselin telkkaria sitten uutisissa sanottiin, että haamu on nähty ja se ääntelee piipittämällä ja muuta en enää muista, mutta sen muistan, että kun olin mennyt nukkumaan rupesi meillä piipittämään.

Ja se on myös pahin uneni.
Huvipuistoon menoa odotellen.

Minä
Jäsen

ViestiKirjoittaja Minä » 25.7.2009 15:33

Näin unta, jossa eräs kaverini tuli ovelle ja kertoi että Lidlistä saa ilmaisia tietokonepelejä. Innostuin unessa uutisesta niin että laitoin kimpsut ja kampsut nopeasti selkään ja lähdin hissille päin. Menin hissiin aivan tavallisesti. 5 kerroksessa hissi jäi jumiin. painoin hälytysnappia, jonka jälkeen se meni rämisevästi alas. olin aivan tyynenä ja ajattelin mennä vähin äänin hissistä pois. Avatessani hissin oven, olin lentänyt jonnekkin ihme käytävään. Käytävä muistutti aivan samaa, miltä taloni käytävä muistuttaakin, paitsi siellä oli punainen valaistus (PELOTTAVAA). Käännyin ensimmäisestä kulmasta vasemmalle, ja edessäni mollotti kassakaapin ovea muistuttava ovi... loput olenkin unohtanut. Muistan vain että oven takana taisi olla joku Salaisien agenttien tukikohta xD

snake
Jäsen

ViestiKirjoittaja snake » 21.11.2009 11:33

Nään joskus ihan seko unia, kuten viime yönä näin unta että ratsastin kissalla jossain ratsastuskentällä. :blink: Mun piti mennä vaan käyntiä, mutta laukkasin, kun kukaan ei nähny (en kyllä oikeesti tee noin). Sitten uni vaihtu ja olin jonkun mun kaverin uima-altaassa. Sit lähin ettiin mun bikineitä. Kun tulin takasin, siellä uima-altaassa oli himona porukkaa. No, hyppäsin sinne sekaan ja muka heräsin. Sit katoin kelloo ja se oli jo puoli 11. (en ollut heränny oikeesti) Sitten olin jossain koulussa ja meidän piti tehdä joulukortteja. Sitten heräsin (puoli kymmeneltä) ihan joulumielellä :D
Nään melkein joka yö jotain unta, jotka muistan aika hyvin. Ja välillä tajuan olevani unessa :) . Toissayönä näin unta, jossa poikahamsterini sai poikasia! :huh: Ja kyllä mun hamsterikin näkee unia, koska joskus säikähdän, kun sen pesästä kuuluu kauheata ääntä. Sitten kun katon että mitä se oikein tekee, niin se kattoo mua ihan silleen et miks sä herätit! :huh: Eli se on varmaan kuorsannu :P Hulluja molemmat :viheltelee:

paappa
Jäsen

ViestiKirjoittaja paappa » 3.3.2010 0:34

Unista puheenollen

Oi niitä aikoja, ennen oli unet märkiä ja pierut kuivia, nyt on kaikki päinvastoin

Ilari
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ilari » 10.1.2012 9:12

Menin Taikasirkukseen. Pitkälti se oli samanlainen kuin ennenkin, vähän siistitymmän oloinen ehkä ja kulkee ja kääntyilee nopeammin. Alussa ei ollutkaan pimeätä, vaan vasemmalla oli sellainen iso värillisesti maalattu ikkuna. Musiikki oli vaihdettu sellaiseen siistiin kasarityyliseen TIDI TSSH, TSSH, TIDI TSHH, TITTIDII jossa oli jotain sähkökitaraa taustalla. Lopussa oli suurimmat muutokset. Viimeinen sali oli jotenkin paljon isompi kuin ennen, ja siellä oli mm. jollain heijastuksella tehty aivan vaunun edessä lentoon nouseva lentolisko. Sen jälkeen valtavasti tulosuuntaan katsovia luolamiehiä, joiden yli lennettiin ja sitten vaunu kääntyikin 180 astetta ja ajoi aivan kiinni takana olevaan vaunuun. Lopuksi joku iso dinosaurus vaunun edessä, jonka yli vaunu hyppää ja takaisin asemalle, joka on matkan aikana muuttunut uudistetuksi. Vaunut osoittavat asemalla samaan suuntaan kuin ennenkin mutta tilaa on vain neljälle vaunulle. Asemalla on vaunujen paikkojen välissä aidat kuten joidenkin vuoristoratojen asemalla, mutta ei portteja. Seuraavaksi vuorossa olevat asiakkaat odottavat vaunujen takana olevalla penkillä.
5... 4... 3... 1... OFFBLAST!

Paluu