Eurovision laulukilpailut 2008-

Keskustelua huvipuistomaailman ulkopuolelle jäävistä aiheista.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Euroviisut 2008 järjestetään...

...Serbiassa...
20
71%
...Suomessa...
4
14%
...jossain muussa maassa?
4
14%

Ääniä yhteensä: 28

Sopuli
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sopuli » 25.5.2008 9:16

Mustekala kirjoitti:Ilmeisesti Euroopan naiset olivat kunnostautuneet äänestämään Dimaa... Kun kerran häntä on sanottu Venäjän seksikkäimmäksi mieheksi :wacko: ...
No minulla tökki eniten nimenomaan se kamala laulaja. Koko ajan tuli vaan mieleen BB-Timo josta en järin suuresti pitänyt. Luistelijan muistan jostain kisoista vaikken niitä edes kovin aktiivisesti seuraa, lienee ollut samanlainen kampaus jo pidempään. ;)

Mutta eipä siinä mitään, kyllä nyt on Venäjällä juhlimista kerrakseen kun putkeen menee niin lätkät kuin viisutkin. :)

Teräsbetonin kipaleesta en tykännyt ollenkaan, mutta eipä se silti noista muista "huimista taidonnäytteistä" kovin negatiivisesti erottunut.
"Nyt otetaan rauhallisesti eikä anneta tosiasioiden sekoittaa meitä!"

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 25.5.2008 11:07

Petyin aika pahasti lopputulokseen. Venäjä ja Kreikka olivat huonoimpien biisien joukossa finaalissa. Esim. Albania ja Ruotsi jäivät liian alas... :(

Mutta minkäs sille mahtaa, kun Venäjä tilaa biisin Jenkeistä itse Timbalandilta, kaikki teinitytöt menee sekaisin jo nimestä... Eikä jenkkien avustus jää tähän; sekä Puolan että Kreikan edustajat olivat jenkkejä.

Voisi sanoa, että Timbaland voitti Euroviisut.
CC: 176

Juuso
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Juuso » 25.5.2008 12:38

Anac0nda kirjoitti:Petyin aika pahasti lopputulokseen. Venäjä ja Kreikka olivat huonoimpien biisien joukossa finaalissa. Esim. Albania ja Ruotsi jäivät liian alas... :(

Kreikka oli ehdottomasti yksi oma henkilökohtainen suosikki, venäjä puolestaan inhokki. Ruotsilla oli aika tavanomainen viisu. Albania oli hyvä. :P

Matias
Jäsen

ViestiKirjoittaja Matias » 25.5.2008 18:34

Eniten minua koko jutussa ihmetyttää se, miten vuodesta toiseen täysien ääliöiden väsäämät ja esittämät pelleilybiisit onnistuvat keräämään aivan älyttämästi pisteitä, kun vertaa siihen, kuinka monta hyvää, tuskalla ja hiellä väsättyä viisua ne jättävät taakseen nuolemaan näppejään. Tänä vuonna esimerkeiksi olisivat käyneet esim. Ranska ja Espanja. Ei näköjään rahoittajamailla varma finaalipaikka enää anna motivaatiota tehdä muuta kuin suunnilleen poimimaan Pariisin kujilta joku pummi laulamaan golfauton ja rantapallon kera.

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 25.5.2008 21:58

Lopputuloksesta huolimatta kyseessä oli kuitenkin mahtavat kisat ja paljon hyviä kappaleita. "Hankittuani" kappaleet voin todeta, että kyllä useimpia niistä kuuntelee mielellään. :happy:
CC: 176

Mustekala
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mustekala » 26.5.2008 12:42

Anac0nda kirjoitti:Lopputuloksesta huolimatta kyseessä oli kuitenkin mahtavat kisat ja paljon hyviä kappaleita. "Hankittuani" kappaleet voin todeta, että kyllä useimpia niistä kuuntelee mielellään. :happy:

Sinäkin siis olet hurahtanut ostelemaan Euroviisu-levyjä!

-------------------------------------------------------------------------------------

Minäkin aion mennä tässä muutaman tunnin sisällä ostamaan tämän uusimman cd:n... :P
\o/

Chaos
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chaos » 2.6.2008 9:49

Juuso kirjoitti:Kreikka oli ehdottomasti yksi oma henkilökohtainen suosikki, venäjä puolestaan inhokki. Ruotsilla oli aika tavanomainen viisu. Albania oli hyvä. :P

Samaa mieltä tosta Kreikan biisistä. Olis voinu samantien vaikka voittaa koko viisut!

En kyllä tajua, miten Venäjä voitti sillä biisillä... :ermmm:

Mustekala
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mustekala » 2.6.2008 21:52

Chaos kirjoitti:
Juuso kirjoitti:Kreikka oli ehdottomasti yksi oma henkilökohtainen suosikki, venäjä puolestaan inhokki. Ruotsilla oli aika tavanomainen viisu. Albania oli hyvä. :P

Samaa mieltä tosta Kreikan biisistä. Olis voinu samantien vaikka voittaa koko viisut!

Ostin tässä muutama päivä takaperin sen uusimman Euroviisu-levyn (jonka varmaan olen jo aikaisemmin maininnut btw) ja siitä kuunneltuna Venäjän kappale ei kuullostanutkaan niin huonolta kuin itse kilpailussa...

Pieni gallup:

Ketä ärsytti Bilanin enkun ääntäminen (ja erityisesti se "phaasiböl" (possible) -kohta)? :ranting:
\o/

Troika
Jäsen

ViestiKirjoittaja Troika » 2.6.2008 22:09

Mustekala kirjoitti:
Chaos kirjoitti:

Ostin tässä muutama päivä takaperin sen uusimman Euroviisu-levyn (jonka varmaan olen jo aikaisemmin maininnut btw) ja siitä kuunneltuna Venäjän kappale ei kuullostanutkaan niin huonolta kuin itse kilpailussa...

Pieni gallup:

Ketä ärsytti Bilanin enkun ääntäminen (ja erityisesti se "phaasiböl" (possible) -kohta)? :ranting:

Ei se minua niin paljon haitannut. Venäjän kappale ei kyllä ollut niin hyvä että sen olisi tarvinnut voittaa >:( . Mieluimmin Ruotsi tai Kreikka :) .

Hekaterina
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hekaterina » 10.6.2008 22:28

Mustekala kirjoitti:
Anac0nda kirjoitti:Lopputuloksesta huolimatta kyseessä oli kuitenkin mahtavat kisat ja paljon hyviä kappaleita. "Hankittuani" kappaleet voin todeta, että kyllä useimpia niistä kuuntelee mielellään. :happy:

Sinäkin siis olet hurahtanut ostelemaan Euroviisu-levyjä!

Ei ollut tänäkään vuonna niin montaa hyvää biisiä että vaivautuisin ostamaan levyn vaikka pitkäaikainen viisuharrastaja olenkin. Sain biisit yhdeltä kaverilta jolla on alkuperäinen levy. DVD:n saatan ostaa myöhemmin tarjouksesta.

Olen ollut Teräsbetonin fani demoajoilta saakka ja minusta oli hienoa että olivat mukana kisassa vaikka Missä miehet ratsastaa ei mielestäni olekaan heidän paras biisinsä. Se oli kuitenkin huomattavasti parempi kuin suurin osa viisuista tänä vuonna ja he esiintyivät hienosti ja niinpä huono sijoitus oli toki pettymys. Mutta mikä tärkeintä: TB itse koki kisat kokonaisuutena kuitenkin positiivisena juttuna ja minun viisuvuoteni oli heidän osallistumisensa ansiosta erityisen mielenkiintoinen.

Minusta viisuissa yleensäkään tärkeintä ei ole se kuka voittaa vaan se että sieltä voi tehdä loistavia musalöytöjä (kuten The Ark viime vuonna Ruotsin karsinnoista ja King of Trolls tänä vuonna Norjan karsinnoista) ja nykyään tärkeitä ovat myös viisukaverit joita olen saanut viisuharrastukseni myötä ja joiden kanssa tavataan ja pidetään monin tavoin säännöllisesti hauskaa. Onko kukaan teistä viisuista kiinnostuneista muuten käynyt/jäsenenä Viisukuppilassa?

Tämänvuotisista biiseistä kolahti parhaiten Bosnia-Hertsegovina ja nimenomaan itse biisi, esitys oli vähän sekava. Pidin myös mm. Albaniasta ja Israelista (vaikkakin se lauluun väkisin ängetty enkunkielinen pätkä häiritsi) ja täytyy myöntää että pidin myös Espanjasta. Se olikin ainoa huumoribiisi joka iski.

Voittajasta en tykännyt. Kuitenkin Venäjän voitto oli minusta kivempi juttu kuin jos voittaja olisi ollut Kreikka tai Ukraina joista kummastakaan en tykännyt (Kreikasta tykkäsin aluksi jonkun verran mutta sittemmin biisi alkoi ärsyttämään ja live-esityskään ei minusta ollut onnistunut) ja jotka kummatkin ovat jo voittaneet kertaalleen tällä vuosituhannella. On aina mukavaa kun joku maa saa ensimmäisen voittonsa vaikka tietenkin myös itse biisin pitäisi olla hyvä ja voiton siten ansaittu. Tänä vuonna olisin suonut voiton mieluusti vaikkapa Portugalille joka on ollut mukana kisassa pitkään eikä koskaan vielä voittanut ja mikä tärkeintä: heillä oli kerrankin oikeasti hyvä biisi joka hakkas Dima Bilanin uikutuksen mennen tullen.

Hyvää Venäjän voitossa on toivottavasti se että he toivottavasti voiton nyt saatuaan lopettavat yliyrittämisen ja toivon mukaan myöskään Dima Bilanin ei tarvi tehdä enää paluuta kun se voitto nyt sitten napsahti.

Muttä hähää, Lordilla on vieläkin finaalin piste-ennätys! Olen vieläkin niin onnellinen että voitimme juuri sillä biisillä kun se on vaan niin käsittämättömän hyvä enkä usko kyllästyväni siihen koskaan. :wub: Lordin voitto sai minut kiinnostumaan myös heidän muusta tuotannosta ja tykkään kyllä.
"...COME ON JOIN THE JOYRIDE!"

Mustekala
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mustekala » 13.6.2008 9:00

Hekaterina kirjoitti:Onko kukaan teistä viisuista kiinnostuneista muuten käynyt/jäsenenä Viisukuppilassa?

Olen kyllä jäsen, mutten ole kiireiltäni ehtinyt käydä kirjoittelemassa :blush: ...

Hekaterina kirjoitti:On aina mukavaa kun joku maa saa ensimmäisen voittonsa vaikka tietenkin myös itse biisin pitäisi olla hyvä ja voiton siten ansaittu. Tänä vuonna olisin suonut voiton mieluusti vaikkapa Portugalille joka on ollut mukana kisassa pitkään eikä koskaan vielä voittanut ja mikä tärkeintä: heillä oli kerrankin oikeasti hyvä biisi joka hakkas Dima Bilanin uikutuksen mennen tullen.

Portugali olisi kyllä ansainnut voiton, ja pääsihän se aika korkealle sijalle finaalissa verrattuna sen aiempien vuosien sijoituksiin: tällä kertaa se pääsi jopa jatkoon (siis semistä finikseen)!

Hekaterina kirjoitti:Hyvää Venäjän voitossa on toivottavasti se että he toivottavasti voiton nyt saatuaan lopettavat yliyrittämisen ja toivon mukaan myöskään Dima Bilanin ei tarvi tehdä enää paluuta kun se voitto nyt sitten napsahti.

Ja toivottavasti myös kaikki camp-huumori -esitykset jätetään viisujen ulkopuolelle, vaikka ne luovatkin värikkyyttä esiintyjäkaartiin. Eikä enää flyygelin sisästä syöksähteleviä naiseläjiä eikä taitoluistelun maailmanmestareita viisulavalle!

Hekaterina kirjoitti:Muttä hähää, Lordilla on vieläkin finaalin piste-ennätys!

Tämä on tosiaan jotain niin uskomatonta, ettei sitä osaa pukea sanoiksi! saattaa kuullostaa hiukan isänmaalliselta, mutta kerrankin Suomi on jossain asiassa (ja vielä sellaisessa, jossa se on huonoiten menestynyt) kiistaton ykkönen!!!

Toisaalta tämäkin titteli saattaa hyvinkin vaihtua koko ajan lisääntyvien osanottajamaiden ja sitä myöten lisääntyvien pistesaldojen myötä... Mutta nautitaan tästä hetkestä vielä kun on mahdollisuus! :thumbsup:
\o/

Paluu