Gröna Lund VS. Liseberg

Ulkomaisiin huvipuistoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Gröna Lund VS. Liseberg; Kumpi on yleisesti parempi

Gröna Lund
6
21%
Liseberg
22
79%

Ääniä yhteensä: 28

Anac0nda
Jäsen

ViestiKirjoittaja Anac0nda » 7.6.2013 19:44

Kahdesti olen vieraillut molemmissa, tässä keskiarvoja:

Gröna Lund
Insane: 10-20min
Jetline: 5-15min
Twister: 20-25min
Vilda Musen: 10-15min
Kvasten: 15-20min
Pop Expressen: 10-15min
Fritt Fall sekä Tilt: 15-25min

Liseberg
Lisebergbanan: 10-15min
Balder: 30-40min (toisaalta, olen jonottanut myös tunnin kun käytössä molemmat junat)
Kanonen: 40-60min
AtmosFear: 40-60min
Uppswinget: 15-30min
CC: 150

Ihme Mies
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ihme Mies » 7.6.2013 22:04

Ville H kirjoitti:Olin Juhannuksen jälkeen Grönassa ja eniten joutui odottamaan Jetlineen ja Twisteriin, sekin oli 15minuuttia. Sää oli tuolloinen hyvin epävakaa ja lähes kokoajan satoi. Kannattaa mennä heti aamusti, kun paikalliset tulevat puistoon vasta Kolmen - Neljän aikaan kun se on Klo 23 saakka auki sesonkina.

Tämä muuten on hyvä vihje.
Kun menee porttien avautuessa, kaikkiin laitteisiin pystyy kävelemään lähes ainoana vierailijana sisään.

Tosin, jos on päivä Tukholmassa -risteilyllä, niin melko lailla pakkokin on mennä heti alkutunneista, muuten tulee laivalle melko kiire...

Kannattaa lisäksi seurata, että mitä puistossa/Skansenilla/Tukholmassa ylipäätään tapahtuu. Esim. Grönan nettisivuilla on hyvät tiedot siitä, milloin puistossa on konsertteja (= paljon ihmisiä) tai merkattuna päivät, jolloin siellä oletetaan olevan vähemmän vierailijoita.

Lisäksi, jos menee puistoon vaikkapa päivänä, jolloin juostaan Tukholman maraton (mennyt jo tänä vuonna, mutta ensi vuodeksi vinkiksi), niin maratonreitti kulkee puiston edestä, jolloin siellä on paljon ihmisiä kaduilla, mutta ei välttämättä puistossa. Bonuksena laivojen aikataulut on muutettu maratonin mukaan myöhemmäksi, niin puistossa voi olla pidemmän aikaa ja ehtiä vielä laivaankin.

Paluu