Tusenfryd

Ulkomaisiin huvipuistoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Puistoilija
Uusi Jäsen

Tusenfryd

ViestiKirjoittaja Puistoilija » 23.6.2017 17:10

En löytänyt palstalta ketjua Oslon lähellä sijaitsevasta Tusenfryd huvipuistosta, joten tein sen itse. Olen vierailemassa puistossa Heinäkuussa ja haluaisin kysyä vinkkejä: kuinka pitkät jonot keskimäärin, kannattaako syödä siellä jne.... Voin tehdä matkaraportinkin myöhemmin. :cool: Ja hieman aiheesta poiketen vinkit Osloon myös kelpaa, kuten edullisia ravintoloita.

JP
Jäsen

Re: Tusenfryd

ViestiKirjoittaja JP » 24.6.2017 2:05

Olen itse käynyt Norjassa monena kesänä lapsuudessani, ja Tusenfryd oli aina toivomuslistallani. Jostain syystä vanhempani eivät kuitenkaan minua sinne koskaan vieneet, joten en ainakaan itse osaa antaa vinkkejä kysesestä puistosta. Mutta haluan kuitenkin mainita että suhteellisen läheltä Osloa löytyy sellainen paika kuin Bo Sommarland. Kyseinen paikka ei varsinaisesti ole huvipuisto, vaan vesipuisto/puuhapuisto. Silloin kun itse kävin Sommarlandissa yli 15 vuotta sitten niin siellä oli vielä joitain huvipuistolaitteita kuten maailmanpyörä, mutta nyt kun katson heidän nettisivuja niin siellä ei enää näytä olevan juuri mitään huvilaitteita jäljellä. Tästä huolimatta pelkästään jo vesipuistona Bo Sommarland on yksi parhaimpia joissa olen koskaan käynyt. Eli jos Norjan reissullasi sattuu olemaan hyvä sää ja tekee mieli vesipuistoon niin voin lämpimästi suositella Sommarlandia. Yksi juttu mikä kyllä kannattaa ottaa huomioon on että Norjassa ruoka on pirun kallista. Muistan kuinka olisin halunnut Bo Sommarlandissa ostaa pizzaa ruoaksi mutta vanhemmat sanoivat että se oli äärettömän kallista. :/

Paluu